Kellemes tapasztalattal indult az új év.
Szilveszter napján megálltam a legolcsóbb bevásárlóközpont parkolójában felállított konténernél, ahol tűzijátékokat árusított egy kecskeméti vállakozás. Nyilván drágábban árusították a népszerű tűzijátékokat , mint bármelyik illegális árus, azonban a bőséges áruválaszték mellett, a korrekt kiszolgálás is bőven kárpótolt ezért. Konkrét tanácsokkal láttak el a használatot illetően, valamint felhívták a figyelmem a legális alkalmazás időszakára és a fel nem használt eszközök visszavételének módjára.
Eljött az éjfél és igyekeztem valóban emlékezetessé tenni az évfordulót, talán a közelben lakók örömére is...
Az egyik eszköz sajnos "besült", azonban mivel igyekeztünk a használattal kapcsolatban korábban hangsúlyozott szabályok betartására, ezért a földön elhelyezett csőben indított töltet látvány nélküli megsemmisülése, semmilyen veszélyt sem jelentett társaságunk tagjaira nézve. Az indítócső azonban tönkrement, végetvetve a további lövéseknek. A maradék "töltények" ellövésével nem kísérleteztem tovább. Az első munkanapon felhívtam a vásárlás helyén - már üresen - álló bódén feltüntetett telefonszámot, ahol egy készséges hang tájékoztatott a fel nem használt eszközök leadásának lehetőségéről.
Persze elmeséltem a sikertelen "kilövés" történetét, annak lekisebb esélyével sem, hogy a beszélgetés számomra kedvező fordulatot hozhat. A "hang" azonban készségesen felajánlotta, hogy a vásárlás helyén még néhány napig megtalálom a munkatársukat, aki természetesen visszatéríti az eszköz vásárlási értékét. Az már csak hab volt a tortán, hogy akár a lakásomra is kijöttek volna a hibás termék átvételére. A beszélgetés végén elnézést kértek a vélhetően gyártási hiba miatt.
Letettem a telefont és azon tűnődtem, hogy vajon jól értettem-e a hallottakat. Tényleg működik Magyarországon is a reklamáció kezelésének ilyen módja?
Nos, ma regel kissé még mindig kétkedve kerestem fel a megjelölt helyet, ahol egy fiatalember már várt rám... Átadtam neki a kissé megviselt dobozba összecsomagolt "romokat", aki a hibás termék miatt elnézést kérve, mindenféle köntörfalazás, vagy kérdések és aláírások tömkelege nélkül visszatérítette a néhány ezer forintos vételárat.
Fura, de én voltam majdnem olyan zavarban mint Ádám és Éva anyák napján...
Ugyanis nem vagyok, nem vagyunk hozzászokva a vásárlói reklamáció ilyen korrekt és gyors elintézéséhez.
Iskolapélda. Lehet tanulni az esetből kedves kereskedők! Persze akinek nem inge...
Azt hiszem, legközelebb nem csak a legális származási hely miatt fogom ugyanitt beszerezni a szilveszteri "látványöröm" forrását.
Hasonló kellemes tapasztalatokban gazdag, boldog új esztendőt kívánok minden Kedves Olvasónknak!
TYB