Markó Ferenc - 2011.03.28. 00:20:17
Kommentek
Truckman -
2011.03.28. 09:51:16
Dehát megesik. Abonyban már rég volt efféle eksön.
Amit én láttam, az már vagy 15 éve volt. Nevelőotthonos gyerekek unalomból kitalálták osztálykirándulás kezdetén, a bújócskát! Még állt a vonat az állomáson. Hova mászott fel? A tetejére. BZZZZZZ!
Még hamvasztani sem kellett!
ellike51 -
2011.03.28. 09:05:33
történhetett az elírás, hiszen az említett nyilvántartásban baloldalon legfelül van a naptári nap, nem hozza át rendszerint a tárgyhónapot a következő oldalra. A következő hónap sokszor csak 1 - 2 oldal után(vagy sok halott esetén még késöbb) van említve. Így történhetett, hogy néhány sorral lejjebb már április van említve és ez okozhatta az elírást.
Ezt már én is megszívtam egy kutatásom során.
Nagyon szívesen Veronika.
veroniq -
2011.03.28. 08:17:05
Szia ellike és köszi szépen:) További jó munkát! Veronika
ellike51 -
2011.03.28. 02:10:05
évfordulója alkalmából tetted közzé írásod. Megpróbáltam én is utána nézni vasúttörténeti anyagaim között, de erről semmit nem találtam.
De belegondolva az akkori viszonyokra az agyonsebzett országban szinte mindennaposak lehettek a kisebb-nagyobb balesetek, amelyekről ma már nehéz lenne pontos adatokhoz jutni. A legfontosabb cél akkor a vasúti közlekedés mielőbbi újraindítása volt. Bizony akkor még a biztonságos üzeemeltetéshez szükséges biztosítóberendezés ha nem is működött, azért mehetett a forgalom, nyilván így következhetett be az általad feltételezhető baleset is.
Csak úgy egy kis adalék még a vasút akkori történelméről: február 21-én Vass Zoltán kormánybiztosnak megírt emlékeztetőben memlítik, hogy Budapest legszűkebb élelmiszerellátásoz is legalább naponta 50 vasúti kocsira van szükség, 23-áig már 104 vagon éllelmiszer érkezett Vác, Gödöllő és Szolnok irányából. Szolnokig menetrendszerű vonatok február 13-ától közlekedtek rendszerint 50 - 100 perces késéssel, de ritkán volt még 600 - 1000 perces késés is. Ekkortájt Dunántúlon még javában dúl a háború. Március 17-től Szolnoktól Debrecenig már másnaponként közlekednek személyvonatok. Március 28-án elhagyja Szombathelyt az utolsó Németországba menekítő vonat.
A magyar vasút krónikája 2. kötetéből vett anyagból szemléztem, tehát ott sincs említve az abonyi szomorú eset. Azért jó, hogy elővetted megemlékezésül. Minden bizonnyal elírás lehet az április, inkább március 31 lehetett a temetés időpontja, hiszen az van időben közelebb a halálesethez.
Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények