ketila - 2011.08.30. 13:58
Kommentek
III.István -
2011.08.31. 21:24:48
R-142.....V-48 ezek nem mentek volna sokra nélkülem mert mi dugtuk be nekik az ETNV-t sokszor valamelyik postától lefektetve egész kilómétereken keresztül rejtve (járőrözve) valamelyik erdő közepéig.URAL-t vezettem amin a kábelfektető volt.Cegléd-Gyulafirátót menetoszlopra ráment fél liter rum,fél liter kávé meg öt liter víz......szerettem a gyakorlatokat,az fél szabadság volt...
ketila -
2011.08.31. 20:03:44
A RASZ 250-es szinte ugyan úgy nézett ki mint a GAZ-66 R-142-es csak ZIL-lel.
ketila -
2011.08.31. 20:00:55
Az amcsik egy dologban hibáztak. Nem gondoltak arra hogy a centiméteres hullámhosszon dolgozó P10-es (4 yagival) és a P12-es (12 yagival) radarok látják őket.
Alkesz -
2011.08.31. 18:37:26
http://mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=172%3Agaz-66-r-142-radioallomas-felepitmennyel-veszprem-2009&Itemid=11&lang=hu
http://www.armcom.hu/index.php?cont=termekek&kat=15&lang=hu&tid=23
Alkesz -
2011.08.31. 18:28:07
egy GAZ66-ra volt felszerelve, volt abban, mi szem szájnak ingere: kis hatósugarú adóvevő R-105; R-107; közepes hatósugarú : R-123; R-130;
Az R123-asokkal főként harckocsikkal és lövész páncélosokban, önjáró tüzér eszközökkel tartottuk a kapcsolatot, az R130-asokkal a Scudot cipelő MAZ-okkal tudtunk forgalmazni. A 11 méteres alu teleszkóp antennához (repülés forgalomirányító) már nem tudom pontosan milyen típusú rádiókészülék tartozott hozzá. Nem is beszélve a féltve őrzött ruszki rejtjelező eszközről..Ezeket a készülékeket lehetett vezetékkel akár a kocsitól több száz méterről is vezérlőberendezéssel működtetni, elkerülendő a kocsi kilövésével együtt elveszíteni a távírászt, híradóst.
Elvileg harci körülmények között ez a mobil állomás azt eredményezte -volna-, hogy a hadműveleti infók több csatornán keresztül, egyszerre lettek felvezethetők a központi parancsnokság kidolgozó asztalain, nyomonkövetve a pontos harci cselekményeket.
Ja és az R130-asokkal lehetett forgalmazni a parancsnoki UAZ-okkal. Ilyenen is szolgáltam.
Csináltunk anno "laktanya kívánságműsort" is: 3 km-es sugarú körben 103,3 Mhz-en minket lehetett hallani. :D Bár csak egy kazettánk volt így egy kissé szűk volt a repertoár.. Kazetta! Atyavilág.. Hol volt még CD,DVD.:)
Jó volt, szép volt.
Mindez 12 hónap volt, 1993aug-1994aug-ig Kiskőrös, Kiskunhalas.
Truckman -
2011.08.31. 17:51:05
A jenkiknek van a lopakodójuk! Nagy becsben tartják, holott 1 szar! A jugók, leszedték a "láthatatlant", a mi 50 éves antennás lokátorainkkal.
A jenkik mindennel felspécizték, jelen, s jövő kütymütyeivel, de úgy voltak vele az elavult ketyerék már úgy sem léteznek, így az ellen már nem kell védekezni! A mai napig nincs felvértezve 1sem, még a feketemadár sem, az elavult technikák elleni védelemmel!
ketila -
2011.08.31. 16:44:15
mikor bekerültem a veszprémi sziklába 15 évet kellett aláírni.
Ide futottak be a prüttyösök adatai a Dunántúlról.
Akkor ilyenekkel forgalmaztunk: R40, R51b "csepeles", ezekkel továbbítottuk az adatokat a budai sziklába.
R109 "hátitáska" a gyakorlatokon tett jó szolgálatot.
Mint vadászirányító Sormáson volt egy P20-as lokátorunk és egy RASZ 250-es URH-nk.
Akkor ezek jónak, modernek tüntek.
26 hónapot húztam le.
Alkesz -
2011.08.31. 16:27:40
forgalmaztam és oktattam a morzét és rádiókezelést, azok voltak a szép idők!! Az R-142-es rádióállomásban található kütyükkel ejj de sokszor beszélgettem az ország nagy laktanyáival szerdánként. Nem beszélve a rep.forgalom irányító alu antennát időre kitolni, lerögzíteni, titkosító berendezést beröffenteni, kapcsolatot felvenni. Valamikor akkor fertőződtem meg én is... Már letelt a 12 év..lehet róla beszélni. :) Azóta sem morzéztam..:(
Truckman -
2011.08.31. 08:13:07
Van 1 munkatársam. M. László. Hasonló aggyal él mint te! Oda van mindenért mi csak jeleket ad-sugároz! Versenyeket nyert, és nyer is! Még 1kor a "Mír"-rel is komunikált.
A csávó annyira belebolondul az egykori honvédségi munkájába, hogy még zavaróállomást is vett, mint ócskavast, sokminden más "hiradós kocsival" egyetemben!
Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények