Ma reggel többen meglepődve tapasztalták, hogy a régi 4-es utat gépekkel marják. A korábbi 4-es - ma 40-es - út néhány éve esett át, nagy örömünkre egy teljes útburkolatcserén, melynek következtében szélesebb és biztonságosabb is lett, különösen a kerékpárosok számára. Nem reméltük, hogy az állam az elkerülő út megépítése után még költeni fog a belterületi szakaszra, de szerencsére mégis megtörtént. Emlékszem, hogy amikor a régi burkolatot eltávolították, jól látható volt a réges-régi makadám burkolat is, melyről már csak a régi fényképek tanúskodnak. Szóval, egy igen komoly beruházás eredményeként újult meg a korábban településünkön áthaladó "halálút" belterületi szakasza.
- Miért kell ezt a jó utat felmarni? - kérdezték többen is a járókelők közül.
Utánajártam.
Az állami közútkezelő munkatársai egy speciális technológiával végeznek burkolat-megóvási, megelőzési munkálatokat, a 40-es út 3,8 km. hosszúságú belterületi szakaszán. A technológia lényege, hogy az útburkolaton a használat során keletkezett kisebb illesztési réseket a szükséges hosszban kimarják, kisöprik, majd bitumennel tömítik. A hézagmentesítés célja, hogy a téli időszakban lehulló csapadék ne tudjon a burkolatba szivárogni, majd ott megfagyva megrongálni annak szerkezetét.
Tehát, nincs ok az ijedtségre, nem távolítják el a burkolatot, csak előrelátóan annak hibáit javítják ki, a nagyobb bajok elkerülése érdekében.
TYB