A magyar kisvállalkozásoknak mindössze 13 százaléka üzemeltet webáruházat, de ami ennél is szomorúbb, hogy azon belül csak minden ötödiknél lehet bankkártyával fizetni. A fogyasztók már Magyarországon is évek óta az interneten tájékozódnak vásárlás előtt, de gyors ütemben válik egyre népszerűbbé a vásárlás maga is.
Az ételrendelés az egyik tipikus online tranzakció, ahol kiszállításkor fizetünk többnyire. Az online kereskedelem terjedésében fontos szerepet játszottak az aukciós oldalak, idén sok új online fizetőt vonzottak a kuponoldalak és a karácsonyi bevásárlás is minden évben sokakat vesz rá, hogy az internetes boltokból rendeljenek.
Az Ipsos ASI által készített, országos kutatás szerint a magyar netezők 90 százaléka már vásárolt online, ennek ellenére a vállalkozások közül csupán 13 százaléka rendelkezik online jelenléttel. A webshop elleni fő érvek, hogy nem releváns termékeik, szolgáltatásaik értékesítésben (52%), illetve a cég nem tapasztalt erre igényt vásárlói körében (20%), vagy nem volt ideje ezzel foglalkozni (15%). Pedig a webshopot üzemeltető kisvállalkozások fele állítja, hogy az internetes áruház jelentős forgalomnövelő hatással bír.
Gyorsan növekszik a hazai online kereskedelmi szegmens
A kutatás eredménye szerint a webáruház önmagában átlagosan 26 százalékkal növeli egy cég forgalmát, ráadásul a gazdasági válság ellenére (vagy éppen amiatt) az online kereskedelem folyamatosan növekszik. A magyarországi, online értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben körülbelül 100 milliárd forint volt, 2010-ben pedig már 133 milliárd, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százaléka.
A magyar netezők 90 százaléka már legalább egyszer rendelt valamit online,az 52 százalék több alkalommal is, 30 százalék pedig rendszeresen vásárol az interneten. A webáruházakból rendelők 76 százaléka kiemeli a kényelmet, mint szempontot, 55 százalék pedig az alacsonyabb árat is az online boltok előnyei közé sorolja. A webshopokból leggyakrabban könyvet (59%), műszaki cikket (55%) rendelnek, de népszerű az interneten történő szállásfoglalás (38%) és belépőjegyeket is sokat vásárolnak online (34%) - vagyis általában azok a termékek népszerűek, amelyeket vásárlás előtt nem kell megnézni, kipróbálni, a leírásuk, specifikációjuk alapján el lehet róluk dönteni, melyiket válasszuk.
Forrás és folytatás itt: http://www.hwsw.hu/hirek/47867/online-kereskedelem-fizetes-bankkartya-magyarorszag-webshop.html