Fejlődünk és butulunk. Legalábbis az egyre szaporodó internetes átverések tanúskodnak erről. Ebben a közegben gyakran még annak a hihetetlen ajánlatnak is hiszünk, melyet a "való világban" kinevetnénk. Talán azért is, mert nem látjuk az eladó arcát és az ott megjelenő kaján mosolyt...
Az ún. webshopok üzemeltetői között nem ritkán fordul elő az eleve visszaélésre szakosodott cyber-bűnöző. Módszereik kimerítik a virtuális vásárlás és fizetés során elkövethető valamennyi visszaélést. Egyesek az előreutalást - mint kizárólagosan megjelölt fizetési lehetőséget - követően egyszerűen nem küldenek semmit és szó szerint nyomuk veszik a cyber-térben. Esetleg egy feljelentési jegyzőkönyv marad utánuk, melyet a rendőrségen kapunk meg a feljelentést követően, azzal a búcsúzással, hogy a pénzünkre nagy valószínűséggel keresztet vethetünk.
A pofátlanabb cyber-bűnözők, az előreutalást követően egy üres "pakkot" küldenek. Az intellektuálisabbak ezt a vásárlási formát ragadják meg féltve őrzött banki adataink, kártyánk azonosítóinak megszerzése érdekében. Gyakran előfordul az is, hogy egy gyengébb minőségű áruval "lepnek" meg minket a virtuális eladók.
Számtalan vituális piactér működik ma a világhálón, melyeken az eladók többnyire a virtuális (előre) fizetést preferálják. Kérdésünkre azonnal 100 indokot sorolnak fel, hogy miért nem utánvéttel küldik el számunkra az óhajtott árut. A leggyakoribb, hogy hiába postázták a kinézett terméket, nem vette azt át a címzett és a postaköltség a "nyakán" maradt.
Nos, ember legyen a talpán, aki teljes biztonsággal ki tudja szűrni a csalás széndékával hirdetőt, azonban vannak jelek, melyek utalhatnak erre. Úgymint arra is, hogy mely hirdetők fogják remélhetőleg korrekt módon teljesíteni megrendelésünket. Íme a témában készült cikk a www.penzcentrum.hu oldalról.
http://penzcentrum.hu/tech/itt_a_legujabb_netes_atveres_online_vasarlas_csapdakkal.1031180.html?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=penzcentrum_linkek&utm_campaign=hiraggregator
TYB