Most, hogy megjött a hideg, az a kemény hideg, akár -12-20 Celsius is,
no meg az utak tisztítottságából adódóan a következő problémára hívnám fel a figyelmet minden autós társaimnak:
Mivel, hogy autómosóba ilyenkor ez ember, nem tudja vinni az autóját, hiszen tök fölöleges,
mert ráfagy azon nyomban a mosó vize, megeshet az, hogy az autós, csak hulla fáradtan örül, hogy hazaér,
ezen az amúgy sem a hólatyaktól kellően megtíszított utakról, és autóját mondhatni ledobja magáról,
és családjával foglalkozik, a maradt szabadidejében.
Reggel indulna munkába, vagy csak valahova autójába huppanva, és egyszer csak "reccs"!
-Na vajon mi történhetett?!
A hó, a sózott latyak szépen menet közben mindenhova feltapad! Oly annyira,
hogy a kerék koptatja szó szerint a "betonná" tömörített hó hordalékot ami a sárfogókra szépen rá centripetáklódik
menet közben! Ügye itt meg sem említem, hogy járműmárkától függően, akár 60 kiló hó hordalékot is felszehet,
és cipeli magával hosszú, hosszú időn át, eme olcsó üzemanyag árak mellett! Valamint a fölsúly,
okozhat még, jármű menetstabilitás vesztést is, mit ugyancsak nem kell ecsetelnem,
milyen balesetveszélyforrás, ilyen szélsőséges útviszonyok között! is, de ezt a sódert hagyjuk!
Térjünk vissza a tárgyra!
Néha az ember vezetés közben, láthat igen fura formákban, elhagyott hósárt,
és ha normális, és no persze megfelelő sebességgel is halad, még ki is szokta kerülgetni
a NORMÁLIS FAJTÁBÓL SZÁRMAZÓ! Még más ehte rámegy! Mit sem törődve, de meglátásom szerint semmit
sem tudva arról, hogy voltaképp mit is művelhet akár, egy ilyen "ütközés", mind a kacnin, mind a jármű alvázában!
Egyszóval, gyorsan tömören, az ilyet ha nem fűtött garázsban állítja le az autóját, azt érdemes eltávolítani,
garázsba való beállás esetén, de akár máshol, úgymond hosszabb parkolás esetén is,
hogy az embert elkerülje egy kellemetlen meglepetés!
Íme 2 kép:
Ezen hóhordalékok, miután megáll a járművel, mint írtam betonná fagy a karosszérián, a doblemez elemein,
a futóművön, a féknyergeken át , az egyéb üzemanyagcsövekkel bezáródóan mindent körül ölelve!
Reggel indulna, és jobb esetben el is tud! Vagy nem! Nem, mert mihest megmozdította a járművet a nyomaték,
abban a pillanatban a betonná fagyott hóhordalék. mivel a gumiabroncsot még úgymond felolvadva is érinti
szépen, lerendezi mondjuk a műanyag doblemezét, a sárfogóját (már ha van), de akár a fékgumicsöveket is,
egyéb kormányösszekötők, féltengelyek gumiporvédőjeit, elszakítják az üzemanyag visszafolyót például, stb.
Úgy, hogy ezt észre sem veszi, csak mikor már későbánat! Ha szerencséje van úgy veszi észre a bibit,
hogy nem tudja a járművet megmozdítani, avagy azt kormányozni, hiszen a betonná fagyott hóhordalék, mint 1 kerékbilincs,
fogságban tartja a járművét! Mit lehet, mit KELL(ene) tenni, ezek elkerülése érdekében?
...nos csak meg kell szabadulni a doblemezekre, és egyéb mozgó alkatrészekre még frissiben rárakódott
hóhordaléktól!
Ha nem teszi, magára vessen! Vagyis inkább "pénztárcájára", autójára, a biztonságos közlekedésre!
Balesetmentes, és "ésszerű" közlekedéshez való magatartást kívánok, mindenkinek!
/Ez csak 1 tippem volt, mit megosztottam most Önnel, kedves olvasó! Tudom, tudom! Ön fűtött garázsban áll,
saját forróvizes autómosója van odahaza, Ön ezt mindég, minden körülmények között elszokta végezni,
stb, stb, stb... Én elhiszem! Naná! Hát persze!/