Bezárt a MALÉV, elrepültek a gépei. Ma "géptelenedtünk" el teljesen, azaz fizikálisan is teljesen eltűntek a magyar légiközlekedés járművei. Pontosabban a HA-LOB lajtstromjelű, legelőször érkezett "Next Generation" Boeing gépünk (?) még Ferihegyen (!) rostokol. Nekem az a hely Ferihegy marad amíg élek és pályafutásom legszebb évei kötnek a magyar polgári repülés számomra legszebb repülőteréhez. Már a névváltoztatáskor elmerengtem azon, hogy ha nem megy egy "kupleráj", akkor nem az örömlányokat kellene cserélni, a bútorok és az elnevezés helyett?!
Szóval, a világ számára megszűnt a Magyar Légiközlekedési Vállalat, hogy a korabeli elnevezést használjam. Mire nincs még égető szükségünk? Ezen gondolkozom, amikor a televízióban éppen a Magyar Honvédség vád alá helyezett csúcsvezetőit mutatják. A bíróságon az első sorban ülve... Miért is hiányozna nekünk a több mint 20 ezer inproduktív munkát végző hivatásos és "zsoldos" katona? Kitől, kiktől lenne képes megvédeni az országot ez a maroknyi honvédő? Ugyanis, az alkotmány szerint másra nem igazán használhatók, más tőlünk kicsit nyugatabbra és keletebbre lévő országokkal ellentétben. Persze, az amerikai "világtiprásában" valakikkel részt kell venni,. Iszonyatos összegeket felemésztve.
Egyébként csodálkozom, hogy BKV megszüntetése nem előzte meg a nemzeti légitársaságét... (Most jelentette be a főváros, hogy a BKV vezérigazgatója azonnali hatállyal lemondott...) Talán indokoltabb lett volna, persze a más formában történő továbbüzemeltetés mellett, melyről dicső kormányunk a MALÉV tekintetében nagyvonalúan lemondott. Csak szerintem és az összeesküvés-elméleteim mentén, bizonyára nem véletlenül és ok nélkül hozott ezzel helyzetbe több más külföldi tulajdonú légitársaságot, akik már most bejelentették, hogy vége a nyomott áras légiszállításnak. Ha már monopolhelyzetbe kerültek ugye...
Szóval, mint Lázár "elvtárs" már többször kinyilatkoztatta, "mindenki annyit ér, amennyi pénze van" és az igazán megalázó kijelentésének gondolatmenete alapján, szerintem meg minden államnak olyan vezetői vannak, amilyeneket megérdemel. Ezt érdemeljük, mert ezt választottuk. Azután, majd az ország romjain lesz mit újjáépíteni, megalázó külföldi hitelekből.
Tehát, elrepültek gépeink, érzéseim szerint végleg. Ma az utólsó négy darab Q400-as Bombardier típusú légcsavaros gépünk is visszatér "gazdájához", hogy máshol, más lajstromjelek alatt, más légitársaság színeiben folytassa tovább pályafutását. Ma már költői az a kérdés, hogy melyik az az egyetlen ország európában, melynek nincs nemzeti légitársasága, ahol saját nyelvén köszöntik a külföldre utazó, vagy onnan hazatérő honfitársainkat. Biztosan szívfacsaró élmény lesz annak, akitől magyarként, magyar földre lépve a "kicsekkoláskor" ezentúl "Good Bye" elköszönéssel búcsúznak, vagy egy erős akcentusú, idegenek szájából, idegenül hangzó magyar köszönéssel.
Lehet, hogy hamarosan az ország is megszűnik önállóan létezni? Már ha, a jelenlegi helyzetet önállósággal lehet jellemezni...
R.I.P. MALÉV