15 évvel ezelőtt kötöttem egy életbiztosítást, melyet azóta többször is megbántam. Úgynevezett finanszírozási program keretében köttetett, kedves üzletkötő azzal vett rá, hogy amellett, hogy életbiztosítás nagyon jó befektetés is, mert ha pl házat szeretnék venni, akkor 5 év múlva nagyon jó kamatozási feltételek mellett tehetem meg. Aztán mellékesen, mikor eltelt az 5 év és tényleg odajutottam, hogy házat vegyek, akkor elhajtottak a búsba, mondván a biztosítási kötvényem névértéke 700 ezer ft, a bank viszont 1 milla alatt nem ad hitelt.
No mindegy, nem is ezért kezdtem a mai adag mi a sz..rt. Mint minden év augusztusában idén is közeledett az a nap, amikor biztosításom éppen esedékes díját törleszteni kellene. Tegnap már említettem, hogy rühellek Postára járni, így ezt is, mint mindent, amit lehet inkább átutalással, illetve csoportos beszedési megbízással törlesztek. Meg is kaptam a levelet, melyben az ehhez szükséges dolgok szerepelnek, igen ám, de két helyen lét különböző adat szerepel a közlemény rovatba írandónál. Hogy butaságot ne csináljak, írtam egy levelet a biztosítónak, hogy tegyék számomra egyértelművé, melyik adatot is írjam a közleménybe.
(eredeti levelüket mellékelve, a két különböző adat pirossal bekarikázva)
Itt lehet hibáztam, mert ha az egyszerűbb és drágább telefonos segítséget választom, a szokásos nyomjavégiglegalábbnégyszerazösszesmenüpontot – miremegtaláljaamitkeres – közbenbillentyűzzebeazXésYazonosítóját, akkor 20 perc telefonálás után már egyből meg lett volna amire kíváncsi vagyok.
Pár nap múlva jött a válasz:
Tisztelt blablabla! Köszönjük megtisztelő levelét és készséges együttműködését! Tákékoztatjuk, hogy életbiztosítása 2012.08.01-ig díjrendezett. Emlékeztető levelünket legyen kedves tárgytalannak tekinteni. Továbbra is készséggel állunk rendelkezésére. Üdvözlettel: H... A…
Pontosan így jött a szokott sablonszövegben egyetlen lényegi, saját kezekkel bepötyögött mondat, az is véletlenül melléütve egy helyen.
Ez alapjában véve jó hír, hiszen nyilvánvalóan valaki befizette helyettem
Persze tudtam én, hogy nem úszom én meg ilyen egyszerűen. Kivártam, és hamarosan meg is jött az amire számítottam. De a hangvétele kicsit csípte a szememet:
Tisztelt Ügyfelünk! – már megint a sablonduma :S Megtiszteltetés számunkra, hogy társaságunkat választotta biztosítási igényeinek rendezésére. – vajon hány ezren kaptak a napokban levelet ugyanezzel a kezdéssel. Bizonyára elkerülte azonban a figyelmét, hogy 2012.08.27-én , illetve ezt megelőzően esedékességi díjának befizetésére nem került sor. – bizonyára elmentek ti a jó … melegebb helyre. Blablabla szíveskedjen tartozását 8 napon belül rendezni. Blablabla. Amennyiben a díjhátralék fennáll, tájékoztatjuk, hogy szerződésének kockázatviselése a szerződés feltételei szerint megszűnik blablabla… Szóval még fenyegetőznek is.
Itt még tényleg udvariasan megfogalmaztam még egy levelet, melyben megírtam, hogy bizonyára az biztosító contact-centeres munkatársának kerülhette el a figyelmét valami, mert én – hivatkozva első levelemre és az arra jött válaszra – bizony együttműködő lennék, ha ismernék egyetlen apró információt, mégpedig azt, hogy mit kell írjak átutalásom közlemény rovatába.
Ezek után jött a döbbenet persze válaszlevél formájában:
Megszólítás, tisztán csak a nevem és egy felkiáltójel. Már nem tisztelt, nem kedves.
Köszönjük megtisztelő megkeresését és bejelentését! Tájékoztatjuk,hogy szerződése 2012.08.01-ig volt díjrendezett, jelenleg 2 havi díjat X Forint) várunk Öntől. A szerződési feltételek szerint ha szerződő a biztosítás díját az esedékességtől számított 30 napon belül a biztosítás díját nem egyenlíti ki, a biztosító a kockázatot az első elmaradt díj esedékességétől számított 60 napig viseli, ez az Ön esetében szeptember 30-a. Továbbra is készséggel állunk rendelkezésére. Üdvözlettel: H… A…
Ugyanaz a kedves ügyintéző foglalkozott velem, ugyanazt a sablonszöveget ismeri csak, fingja nincs róla mit is kell fizetnem, mert nem 2 havi, hanem féléves díjat rendeznék, és a tudatáig egyszerűen nem jut el, hogy egyetlen akadálya van, hogy közös óhajunknak eleget tegyek, az pedig egy ADAT, AMELYET AZ ÁTUTALÁS KÖZLEMÉNY ROVATÁBA KELLENE BEÍRNOM!
De ezt valamiért még mindig nem volt hajlandó elárulni.
Mivel telefonálni már csak azért sem vagyok hajlandó írtam ezúttal egy postán kézbesített ajánlott levelet a biztosítónak. Ez már pár hete történt.
Levelemet azzal kezdtem undok mód, hogy ha a levél olvasója H.. A.. akkor kérem azon mód vegye is tárgytalannak, hiszen akkor kár minden szó. És valószínű, hogy ő volt az, mert lassan egy hónap elteltével semmi válasz nem érkezett. Pedig megírtam, hogy lehetőleg 8 napon belül válaszoljanak
Természetesen megírtam az előzményeket is, minden elektronikus és postai levelet mellékelve.
Most komolyan, olyan nagy kérésem volna? Hogy lehet, hogy egy igen jó nevű biztosító ennyire sötét
alkalmazottakat foglalkoztasson azon ügyfeleikkel való kapcsolattartásra akikből gyakorlatilag léteznek? Lassan itt a határidő, és 20 éves életbiztosításom 15 év után úgy néz ki megszűnik.
Ötleteket, javaslatokat várok, ki mit tenne.
Reklám: Ez a mi a sz..r sem jöhetett volna létre H.. A.. contact centeres kisasszony nélkül.
Ui: az a baj egyre több helyen alkalmaznak H.. A.. contact centeres kisasszonyt