Nem épült LIDL Abonyban és nem a Somogyi iskolát kínálják eladásra, csak egy elírás volt. Nem utasította el a hatóság a kérelmüket, mert még meg sem tervezték az abonyi áruházat. Sajnálják, hogy nem jöhetnek Abonyba, mert remek termékeket árulnak, kiváló érték-ár arányt képviselve. Ez a lényege annak az interjúnak, melyet Tőzsér Judittal a LIDL Magyarország Bt. PR vezetőjével készítettem ma reggel.
Egy elírás, egy pontatlan címmegjelölés miatt kerestem meg a LIDL sajtósait. Történt ugyanis, hogy árulják azt a telket, melyet a katolikus egyháztól és több magánszemélytől vásároltak meg bő három esztendővel ezelőtt. A telken a romokban lévő Petőfi Művelődési ház állt, melyet elbontottak. A Csillag Zsigmond úti ingatlant pár napja kínálták fel eladásra, a vételár majdnem 200 millió forint. A hirdetésbe hiba csúszott, hiszen a címnek a Szelei út 1-et jelölték meg, ami a Somogyi Imre Általános Iskola telke és épülete. Levelemben kértem, hogy haladéktalanul javítsák ki a címet és a hirdetésben elírt másik paramétert is. Ugyanis nem vételár szerepelt benne, hanem bérleti díj. A hét végén történt megkeresésemre, munkakezdés után a mai nap reggelén felhívott telefonon Tőzsér Judit a LIDL PR vezetője, aki készséggel állt rendelkezésemre és elnézést kért az elírás miatt.
„ Borzasztóan sajnálom, természetesen téves a cím megjelölése, nem a Somogyi iskolát szerettük volna meghirdetni. Ez valóban roppant kellemetlen, köszönöm szépen, hogy rávilágított a hibára, azonnal korrigáljuk! A telek házszámozása valójában kicsit bonyolult, hiszen valójában három telekről van szó, így három címről: Csillag Zsigmond u. 2., ami azonos helyrajzi számmal bír a Szelei út 5-tel, a Szelei út 7. valamint Szelei út 9. Másik kérdésére válaszolva, hogy miért is nem építünk Abonyban, azt a választ tudom adni, hogy ennek egészen racionális okai vannak. Ez nem más, mint a jelenlegi gazdasági helyzet és az úgynevezett Pláza Stop törvény. Tehát igazán ezt a döntésünket a gazdasági és gazdaságpolitikai helyzet indokolja. Több telek is van, melyet kénytelenek vagyunk eladásra felkínálni. Sajnos a fentiek miatt nem tudjuk tovább folytatni az expanziós tevékenységünket. A törvény hatályba lépése óta is folyamatosan próbálunk építési engedélyekhez jutni, de sajnos még nem kaptunk felmentést egyetlen esetben sem a törvény alól. Tovább próbálkozunk a törvényi szabályozás betartása mellett és bízunk benne, hogy idővel ismét lehetőségünk nyílik új áruházak építésére.
Az abonyi LIDL esetében még az engedélyeztetési eljárás sem kezdődött meg, hiszen tervek sem készültek. Így jelen esetben nem arról volt szó, hogy ezt az építkezést a hatóságok akadályozták volna meg, de ismerve a körülményeket, sajnos úgy kellett döntenünk, hogy az ingatlan eladása kínáljuk. Az Ön által említett összeg eladási irányár. A zöldterület karbantartása, a téli hónapokban a hó eltakarítása további költségeket jelent számunkra. A telek remek helyen van, a város központjában, így bízunk benne, hogy rövidesen ajánlatot is kapunk rá. Sajnáljuk,hogy nem jöhetünk Abonyba, hiszen a LIDL áruházak remek minőségben, a standard vásárlói kosárnál olcsóbban, kiváló érték-ár arányban kínálják a termékeket.. „- mondta el a MiAbonyunknak adott interjújában Tőzsér Judit PR vezető, LIDL Magyarország Bt.
Egy kis MTI hír a LIDL háza tájáról. Ebből kiderül, hogy a magyar beszállítók felé nyit az áruházlánc.
2012. szeptember- Az elmúlt öt évben 34-ről 52 százalékra emelte a Lidl a magyar termékek részarányát 153 hazai üzletében, és folyamatosan nő a magyar termékek száma a külföldi áruházakban is - tájékoztatta a Lidl Magyarország Bt. A társaság közleménye szerint a szeptember 3-án induló "Értéket őrzünk" elnevezésű kampányuk célja, hogy felhívja a figyelmet a minőségi hazai termékekre és azok beszállítóira.
Jelenleg 167 magyar beszállító 810 termékével találkozhatnak a vásárlók a Lidl 153 hazai áruházában, azaz mintegy 50 százalékkal több magyar termék jelent meg a polcokon az elmúlt öt év során, és a cég ezt a jövőben is fenn kívánja tartani. Emellett 36 magyar beszállító mintegy 106 terméke kapható a Lidl külföldi áruházaiban.
A magyar szállítók főként friss és mélyfagyasztott zöldségeket, felvágott- és szalámiféléket, borokat, fagyasztott tésztaféleségeket és panírozott húsokat, olajos magvakat, illetve üdítőitalokat szállítanak kilenc országba, csaknem 6 milliárd forint értékben - közölte a társaság.
Lőrinczy Veronika