Olvasónk írja, véleményét köszönjük!: A 2013.03.14.-2013.03.15. 3 napos hosszúhétvége. A kielégítően működő médiának köszönhetően, fenti időintervallum az időjárásról, az autóval utazókról a szabályszegőkről a merész kockáztatókról a szükségből kényszerült utazókról a bátrakról az önkéntesekről a katasztrófa elhárítókról szólt, az 1848. március 15.-i forradalom, Nemzeti ünnepünk a megemlékezése napján. Megkell mondanom, hogy a bekövetkezett, krakk a bajbajutott autósok- utasok helyzete zavart az ünnepi megemlékezésben, de szakítottam időt arra, hogy Abony egyetlen fedélalatti rendezvényén megjelenjek a Somogyiban. Ez úton is gratulálok iskola szereplő tanulóinak, rendezőinek.
De visszatérve a címhez, pár eleminek tűnő, - inkább általánosnak mondanám- tényezőt kiemeljek.
1.Az időjárás jelentős befolyással bír a közlekedésben, mind közúti, mind a kötöttpályás, mind a légiközlekedés területén, ehhez alkalmazkodni kell, a iránytó hatóságoknak, a közlekedés résztvevőinek, egyaránt, ha tetszik , ha nem. A hatóságoknak, szerveknek elsőrendű feladata a preventív intézkedések, feladatok meghozatala , szükségesetén az operatívmódon az intézkedések életbe léptetése. Ha áttekintem, ehhez az állam által létre hozott szervek listáját a BM-től kezdve, akkor megvan minden olyan szerve az országnak, amely egy ilyen krakk bekövetkezése esetén a pusztító hatást jelentősen csökkenteni, elviselhetőbbé lehet tenni a részvevő elszenvedők, és az elhárításban szereplők számára. Általában ezt nevezzük szervezettségnek. Ebben a közlekedők együttműködési készsége is fontos tényező. Lényeges a zűrzavar a pánik elkerülése, ennek érdekében igen fontos a hatást elszenvedők, objektív tájékoztatása, miheztartás véget. Ha a polgárok saját biztonságukról megfeledkeznek akaratlanul- akarva, akkor az Állam nyújtsa feléjük védőkardját, így látom Én.
2. Az Országos Meteorológiai Szolgálat- továbbá OMSZ- ről. Ma már nem levelibéka viselkedése után következtetnek az időjárás alakulására, hanem ez Tudomány, ami a fizikai,kémiai, ismereteken nyugszik,matematikailag számítható, bizonyítható légköri folyamatok,viszonyok, mérések összessége. A mai időjárás előrejelzés bekövetkezésének gyakorisa nem, vethető össze az ezelőtti húsz-harminc év előttivel. Ott tart az ismeret, hogy helyileg képesek a napszaknak megfelelően a várható légköri eseményeket jelezni. A távérzékeléssel legalább 14 nappal korábban már jelezhető egy légköri eseménynek a bekövetkezése, vagy nem bekövetkezése. Az OMSZ csak a várható légköri eseménynek bekövetkezését ajánlásként szolgáltatja, így aki befogadja az jól jár, aki nem az porul jár. Valakinek a hivatalosak közül a kiadott időjárási jelentést komolyan kellene egyszer már venni, - ha tömegeket, országrészt , az emberek óráit, napjait megkeseríti a nemzetgazdaságot pusztítással fenyegeti -, és hathatos intézkedést foganatosítani hatáskörénél fogva. Volt már rá példa egy augusztus 20.-i tűzijáték keretén belül, amikor emberi életeket követelt, az időjárás, az orkánszerű viharban tömegesen szenvedtek sérülést , fákban, épületekben kárt okozva. A vihar a tűzijátékra kíváncsi embereket pánikszerű menekülésre, menedék keresésre kényszerítve csapot le. Előtte 20 perccel az időjárás jelentésben a Budapest r. főkapitány időjárási tanácsadója,ASZ-né Lucia asszonyság jelezte, hogy a orkánszerű vihar a budai hegyek előtt van, egy pár km-re és rövidesen megérkezik az ünnepség színhelyére. Én az interneten is követtem a vihar vonulását. Mindenki meg volt nyugodva a kormány oldalán , hogy a jónépnek a két feltétel közül a „ cirkusz” biztosítva van. Eredmény : A közvélemény a kettő ell. párt felháborodott. Az ell. pártok , egy darabig forrón tartották a témát, majd a lelkesedés szépen lassan elült. A k. pártok pedig fogadkoztak, hogy majd így-úgy, aztán semmi, talán annyi, hogy kivágtak a területen egypár korhadtnak ítélt fát, egy ügyeletes tűzoltót, meg meteorológusokat az állásukból elbocsájtottak.
Gyorsan tudunk felejteni a ránk zúduló események halmazában, mert most is bekövetkezett , az, hogy késve kezdtek cselekedni .Megjött a hó úgy ahogy azt a OMSZ előre jelezte- egy héten át-, majd Csütörtök 14.-én 16 órától a 6-on ,a 7-en , majd 1-en megkezdődött a „cirkusz”, és majd pénteken 15.-én reggel a BM miniszter, meghirdette a szükség állapotot a kérdéses útvonalakon.
3. A közlekedés veszélyes üzem, szokták mondani! ha az időjárás kedvezőtlen hatásaival párosulva adódhat,hogy krízis helyzet áll elő. Egy vezető hiba, vétség ,műszaki hiba esetén a többi közlekedés résztvevőket is veszélybe sodorhatja, ez történt meg, és követelt kettő halálos áldozatott is. Szomorú!
4. Az esemény mellék zöngéi elkerülhetetlenek, ezzel szembe kell nézni akár mennyire is zokon esik valakiknek. Politikai alapon nem kívánok minősíteni.
Én kizárólag a fentiekben leírtak alapján alkotok véleményt, e témakörbe csak.