A fenti mondatot Földi László, a FIDESZ- KDNP országgyűlési képviselő jelöltje mondta el ma Abonyban, amikor a Lila Akác étteremben Völner Pállal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkárával közös sajtótájékoztatót tartottak, az M4-es autópálya beruházásról, valamint az M0 – Cegléd útvonal fejlesztéséről. A meghívott sajtósok szép számmal jelentek meg az eseményen, de részt vett a médiának tartott rendezvényen Romhányiné dr. Balogh Edit, Abony polgármestere is, aki jelenleg a közös baloldal országgyűlési képviselő jelöltje. Az M4-es építésével kapcsolatban Földi László elmondta, hogy „nem a Fidesz- KDNP summantotta el ezt az autópálya építést. „ Arról már 2010-ben szó volt a Magyar Parlamentben, mikor az országgyűlési képviselő Földi László Fónagy János államtitkárhoz ez ügyben kérdést intézett. Földi László nagyon örül az M8-as Abony- Fegyvernek közti szakaszának is, melyet EU-s forrásból építenek meg.
Földi László elmondta, hogy korábban dr. Czinege Imre azzal kampányolt, hogy az M4-es meg fog épülni, azt mondta, hogy 191 km-en fogunk haladni. Ennek a költségvetése 46,5 milliárd forint volt akkor. Földi szerint azonban a pályázatot az MSZP kormányzása idején rosszul küldték el Brüsszelbe, nem voltak hozzá megfelelő okmányok, így például nem készültek környezetvédelmi hatástanulmányok sem, ezért utasította el azt Brüsszel. Aztán arról volt szó, hogy a 46,5 milliárdot átcsoportosítják Pest megye közútfejlesztésére, de ez nem történt meg. „ A pénz szőrén, szálán eltűnt! „- fogalmazott Földi László. Tehát szerinte nem igaz, hogy ezt a projektet a Fidesz tette volna lapátra.
Völner Pál elmondta, hogy az Abony- Fegyvernek autópálya építésére a szerződés aláírásra került, ezt EU-s forrásból és nemzeti önrészből finanszírozzák. „ 2010 óta küzdünk az M4-es megépítésével. Korábban azonban nem volt olyan előkészítettségi szakaszban a projekt, hogy ez nyerhetett volna. Most már rendelkezésre állnak az engedélyek. Várjuk a becsatlakozó utak engedélyeit is. A Nemzeti Közútfejlesztési Stratégiában 2020. és 22. között szerepel ennek a megépítése. Előbb le kell zárnunk a korábbi úgynevezett PPP projekteket, mint az M6-os és M5-ös, ezek a legdrágább konstrukciók voltak. Folynak az előkésztő munkálatok, erre a GINOP-ból tudunk rá forrást biztosítani. Megépült már az Abony- Újszász út is. Pest Megye Budapesttel együtt a Központi Régió része, ez a megyének hátrányokat jelent, mert nem tud megfelelően részesülni közlekedésfejlesztési programokból. Csökkennek az EU-s források, melyeket közútfejlesztésre lehet fordítani. A vasúti fejlesztéseket preferálja az EU. A tervek szerint Abonyban is felújításra kerül a vasútállomás, ezeket a programokat 2015-ig el kell számolni, így be kell fejezni ezeket a fejlesztéseket. „
A rendezvényen több újságíró is kérdezett, de Balogh Edit, Abony polgármestere is, aki hosszú felvezetést is tartott kérdése előtt. Megköszönte az Újszász- Abony út megépítését. Konkrétan az volt a kérdése, hogy vajon milyen ütemezés szerint épül meg az M4-es és az M8-as autópálya. Ugyanis Ezen utak megépítése a munkahelyteremtés miatt is nagyon fontos, mert Dél- Pest megye, a megye csücske. Völner Pál a kérdésekre válaszolva elmondta, hogy az M4-eshez valóban először meg kell teremteni a pénzügyi fedezetet, és amit említett, a z ütemezéssel kapcsolatban, az „ szakmai „. Amit biztosan tud ígérni az az volt, hogy az M4-es, M8-as csomópont 2015 májusáig megépül. Szó volt a Kecskemét- Szolnok autópályáról is, mely kétségtelenül gazdaságélénkítő hatású lenne, jelenleg azt vizsgálják, hogy a két város gazdasági együttműködési lehetőségeit hogyan tudják erősíteni.
Lőrinczy Veronika