A válasz nagyon tömör és egyszerű: Mert kénytelen. Először azt gondoltam, hogy Romhányiné Dr. Balogh Edit háza előtt azért áll ott az autó, melyen hatalmas, képmásával díszített tábla van, mert valahová kiszerelik azt. Tévedtem. Ezzel kampányol a baloldali összefogás jelöltje, mert nem jutott neki hely az úgynevezett óriásplakátokon. Ezzel járja a térséget. Más jelöltek is arról számoltak be térségünkben, hogy szerettek volna bérelni helyet ilyen alkalmatosságon, de azt mondták nekik, hogy már minden hely elkelt. Néhány van a Jobbiknak, az összes többit azonban a Fidesz- KDNP birtokolja. Ezen nem lehet csodálkozni, hiszen Fidesz közeli cégcsoport birtokában vannak ezek a közterületi reklámtáblák, és gyakorlatilag azt csinálnak velük, amit akarnak. Igaz, biztos tényleg jó előre lefoglalták a helyeket a fideszesek, és nyilvánvaló, hogy országos jelenséggel állunk szemben. A JOBBIK jelöltnek is jutott hely, több táblán is, mely megint sokat mondó lehet a választások kimenetelére nézve. Nem vagyok az összeesküvés elméletek híve, de vélhetően a jelenlegi kormánypárt, ha egyedül nem lesz meg kétharmados parlamenti többsége, akkor majd a Jobbikot választja koalíciós partneréül.
Erre utalnak árulkodó jelek is. Pakssal szemben nem hallatta hangját a Jobbik, csak finoman piszkálja a másik két nagy pártszövetséget, és ők sem bántják a Jobbikot radikálisan. A Jobbik teszi a dolgát, szépen emelkedik a népszerűsége, az észérveket felsorakoztató, higgadt kampánynak köszönhetően, míg a többiek hangosan dobálják egymásra a sarat, és olyan dolgokkal jönnek elő, melyekben ők maguk is sárosnak mondhatók. Ez a szereposztás. Aztán persze, a viszontválasz sem marad el. Gyurcsány Ferenc színes egyénisége meg kifejezetten ártott a baloldal népszerűségének, már ha alapul vehetjük a közvélemény kutatási adatokat.
Felmerülhet az olvasóban a gondolat, hogy ezek az óriásplakátok valójában mire is jók, hiszen üzenetük nem sok van, így a képen látható Balogh Edit táblának sem. Egy nagy arc mindegyik gyakorlatilag, pártlogóval, vagy logokkal. Aztán rájöttem még a Sportbálkor, hogy igenis van értelme. Kérdeztem a biztonsági őröket, hogy vajon felismerik-e Földi Lászlót, mert díszvendégként érkezik, belépők nélkül. Mosolyogva mondta az egyikük, hogy hát persze, mert a „ százas „ oldalán ott mosolyog. Nem volt több kérdésem. Az óriásplakátok ismertséget adnak, a jelöltek arca akaratlanul is bevésődik tudatunkba, ez az üzenet maga. A nagy „ arc „.
Szóval Romhányiné dr. Balogh Edit extravagáns módon a saját óriás arcmását megmutató teherautóval járja a körzetet. Ez a lakosság körében a legkülönfélébb érzelmeket váltja ki, de mindenesetre nagyon hatékony, mert mindenki felfigyel arra, hogy divatos szóhasználattal éljek: Romhányiné Balogh Edit szelfizik. Van, aki örül neki, van aki megbotránkozik rajta és van aki humorosnak tartja. Pedig egyáltalán nem vicces. Az ok a fenti. Véresen komoly, és igaz.
Földi László FIDESZ- KDNP-s jelölt plakátja egyébként a legsokatmondóbb ebben a kampányban, mert ő nem egyedül „ szelfizik „, hanem emberekkel mutatkozik a plakátokon. Vona Gábor egyedül mosolyog, Volner János plakátot még nem láttam.
De nézzük csak, mi az a szelfizés:
A SELFIE gyakorlatilag önfotó, olyan fénykép, amit valaki magáról készít, akár okostelefonnal. Tehát nem pontosan a fentit jelenti, mert nyilvánvaló, hogy a jelöltek nem saját maguk készítették az arcképüket. Viszont a szavazóképes fiatalabb korosztály így éli meg: Balogh Edit teherautóról szelfizik! Jó szelfizést, kedves jelöltek!
Lőrinczy Veronika