Bevezetés a keresőoptimalizálásba
A keresőoptimalizálás arra vonatkozik, amikor egy weboldal megjelenítését javítják különböző módszerek felhasználásával. A javítás azt jelenti, hogy a weboldal a különböző keresőkben a találatok között előkelő helyre kerül különböző kulcsszavak használatával. A keresőoptimalizálás egy fontos fejlesztés, mert a márkanevet a keresési találatok elejére helyezi bizonyos kulcsszavakra. A márkanév az élre kerül, és ezáltal jobb lesz az elérhetősége. és ezáltal a márka egy sokkal jobb ismertségre tesz szert. A keresőoptimalizálás a keresőmotorok működését, a felhasználók keresési tulajdonságait, a célközönséget veszi figyelembe. A weboldal optimalizálása a weboldal tartalmának szerkesztéséből és HTML kódnak a szerkesztéséből áll.
A keresőoptimalizálás előnyei
Milyen előnyei vannak a keresőoptimalizálásnak a márkafejlesztésben? A keresőoptimalizálásnak komoly előnyei vannak, amit érdemes megismernie. Az internet manapság már olyan széles körben terjedt el, hogy gyakorlatilag minden az interneten keresztül történik. Naponta körülbelül 4 milliárd keresést végeznek el világszerte. A keresőoptimalizálás segítségével magához vonzhatja a keresési forgalmat, anélkül, hogy fizetett hirdetéseket adna fel. Az egyik legfontosabb előny az, hogy ingyenes szolgáltatásról van szó. Ezzel a technikával elérheti azt, hogy az Ön tartalma legyen a legjobb egy adott témában. A keresőoptimalizálás végső célja az, hogy az adott szöveges tartalmat minél többen megismerjék. Azonban nem sokan ismerik a márkanevet, különösen, ha egy nem régi márkanévről van szó. Ha a márkanév tipikus szavakat tartalmaz, akkor könnyen rá fognak találni.
Reklámlehetőségek a keresőoptimalizálás megjelenése előtt
Az internet elterjedése előtt vállalatok költséges reklámkampányt folytattak, hogy jobban megismertessék a márkájukat a fogyasztókkal. A reklámokat újságokban, televízióban, rádióban és közterületi reklámfelületeken hirdették. A reklámokat időnként modelleket is alkalmaztak, akik busás összegekért reklámozták az árucikkeket. Ezek a reklám lehetőségek ma is rendelkezésre állnak. Azonban ezen felül további lehetőségek nyíltak az internet megjelenésével. A keresőoptimalizás tartalom kibocsátásával elég hatékony reklámozási mód jelent meg, ami hosszú időn keresztül képes reklámtevékenységet folytatni.
Reklámozás egy weboldalon
Ha egy reklámfelületre kattint, a kattintás maga nem vezet a termék eladásához. Természetesen nem csak fizikai termékeket, hanem szolgáltatásokat vagy más weboldalakat is lehet reklámozni. A nyerőgépes játékok online megjelenésével egy komoly verseny bontakozott ki a különböző online kaszinó szolgáltatók között. Ha egy blogot vagy videótartalmat publikál, akkor a tartalom azért van, hogy a felhasználók láthassák azt. Ott marad hosszú időn keresztül, és annyi ingyenes kattintást szedhet össze, amennyit csak akar. A keresőoptimalizálás növeli a márka elérhetőségét és ismertségét.
Amikor reklámoz egy terméket, a reklámkampánynak egy korlátja van, és ez a korlát függ a költségvetésétől és a kiválasztott helyektől. A keresőoptimalizálásnál nincs ilyen korlát. Ha például az Egyesült Államokban reklámoz egy terméket, akkor a reklám csak az Egyesült Államokban jelenik meg. Ha egy blogot vagy videót publikál, akkor a Google a tartalmat mindenkinek mutatja, aki a Googlet használja. Amint leállítja a reklámok megjelenítését, akkor többé már nem szerez semmilyen forgalmat. A keresőoptimalizálással a weboldal forgalma folyamatos. A Google, keresőoptimalizálás évente 2 trillió keresést hajt végre. Ha csak egy kis részében jelenik meg ezekben a keresésekben, akkor globálisan millió felhasználót is elérhet.
A keresőoptimalizálás befolyást teremt
Ha valaki egy kulcsszót ad meg a keresőben, akkor a felhasználók a találatok legfelső három eredményére kattintanak. Különböző tanulmányok szerint az emberek 28%-a kattint az első eredményre a keresőoldalon. A második pozícióra 15%-ban kattintanak, míg a harmadik pozícióra 11%-ban kattintanak. Összesen 54%-ban kattintanak eredményekre. Majdnem minden második kattintás az első három találatra történik. Ennek az az oka, hogy az emberek azt gondolják, hogy az első három találat a legjobb, legértékesebb és leghitelesebb találat. Ha az első öt közé sikerült kerülnie a találatokkal, akkor ez azt jelenti, hogy egy komoly befolyása és hitele van a találatok között.
A keresőoptimalizálás a vásárlók hangjának felel meg
A keresőoptimalizálás megadja azt, hogy mit keresnek a felhasználók. Ha étkészleteket gyárt, akkor a keresőszók között minden bizonnyal a tányérok, evőeszközök stb. szavak szerepelnek, és a találatok között valóban ezek a kifejezések szerepelnek leggyakrabban. Most, hogy már tudja, hogy mit keresnek legjobban a felhasználók, olyan tartalmat hozhat létre, amely egyezik ezekkel a kulcsszavakkal. Ezt követően létrehoz ilyen termékeket és piacra dobja őket.
A márkafejlesztés és marketing stratégia és a termelési döntések a keresőoptimalizálástól függenek. Azonban, először nincs szükség piaci tanulmányokra. A keresés forgalma az útmutató, amit az emberek keresnek, és ezekre az adatokra építve teszi meg a lépéseket.
Hogyan működik a keresőoptimalizálás és márkafejlesztés?
Egy jó minőségű és keresőoptimalizált weboldal létrehozása
Az első lépés az, hogy létrehoz egy weboldalt, ami a keresőoptimalizált. Legyen a weboldal mobiltelefon kompatibilis, és győződjön meg arról, hogy a weboldalak gyorsan töltődnek. Az oldalak betöltésének sebessége egy fontos paraméter a keresőoptimalizálásnál. Ezután gondoskodjon arról, hogy a navigáció megfelelő. Toborozzon egy weboldal fejlesztőt, ha olyan oldalakat használ, mint a WordPress vagy Shopify.
Kulcsszavak választása
Ezt követően keressen kulcsszavak után, ami illeszkedik a márkanévhez. A legjobb ötlet az, ha felvesz egy keresőoptimalizálás szakértőt és a szakértő készíti el a tervet. Ezt követően rendszeresen publikálnia kell a weboldalon különböző blogokat és sajtókiadványokat. Ha a weboldalon rendszeresen friss tartalom jelenik meg, az nagyon hasznos a böngészők számára.
Blogtartalmak létrehozása
Ezek a blogtartalmak hasznos cikkek, amelyek az olvasókat felhasználókká változtatja. Megkérheti a keresőoptimalizálás szakértőt, hogy készítsen Önnek kulcsszavak egy listáját, majd ezt követően vegyen fel egy megfizethető szabadúszó írót, hogy tartalmat írjon Önnek.
Piacra dobás
Végül piacra kell dobnia a tartalmát. Sokat segíthet, ha a tartalmat a közösségi médiában jelenteti meg a márkanevét használva. Amikor egy új tartalom jelenik meg a weboldalán, akkor ossza meg a csatornáin és figyelje meg, hogy hogyan emelkedik a rangértéke a listán. Ha egy szakértői csapat kezeli a közösségi média csatornákat, akkor mindegyiket egyidejűleg elindíthatja. Ha nem, akkor csak két közösségi médiacsatornát indítson el.
Összefoglalás
A keresőoptimalizálás mindig az interneten marad, és soha nem tűnik el innen. A böngészők különböző változtatásokat hajtanak végre és adnak hozzá, de a keresőoptimalizálás központi eleme ugyanaz marad.