Az értékesítési tranzakciók feldolgozását és rögzítését illetően az elektronikus pénztárgépek továbbra is népszerű választásnak bizonyulnak a vállalkozások körében, és könnyű belátni, hogy miért.
Könnyen használhatók, és számos vállalkozás számára alkalmasak, beleértve a kiskereskedelmi üzleteket, kávézókat, éttermeket és szupermarketeket. Ráadásul a pénztárgépek olyan további eszközökhöz is csatlakoztathatók, mint a konyhai és a felszolgáló személyzet közötti kommunikációt segítő nyomtatók és a mérlegek, hatékonyabbá téve a folyamatokat.
A legtöbb munkaválló azonban nincsen teljesen tisztában a használatával, csupán annyi információjuk van, hogy a Hunpohár Webáruháznál megvásárolható pénztárgépszalag szükséges a működéséhez.
Következetes oktatási folyamat
Az alkalmazottaidnak a fizetési folyamat minden aspektusát érteniük kell, hogy a vásárlóid igazán kellemes élményben részesüljenek. Ez ugyanis a legutolsó kapcsolati pontjuk a márkával, mielőtt elhagyják az üzletet. Egy következetes oktatási folyamat kidolgozásával amellett, hogy időt takaríthatsz meg, alaposan kiképezheted a dolgozókat a pénztárgép használatára.
Kezdd egy alkalmazotti kézikönyvvel!
A személyzet pénztárgép-használati oktatása során elengedhetetlen az egységes eljárási kézikönyv, amelynek jó néhány dolgot tartalmaznia kell. Ilyenek például az alapokra kiterjedő utasítások az eladás módjával, az ár megadásával vagy a bankkártyás tranzakciók kezelésével kapcsolatban. Továbbá pontos leírás szükséges a kassza nyitásához és zárásához. De fontosak lehetnek még a műszaki problémákkal kapcsolatos elérhetőségek is, akikhez a személyzet probléma esetén fordulni tud.
Hadd gyakoroljanak!
Kérd meg az új alkalmazottakat, hogy néhány napra szegődjenek a tapasztaltabb munkatársak mellé, hogy lássák, hogyan is működik ez a folyamat a gyakorlatban. De ne feledd, hogy a legtöbb ember a cselekvésből tanul a leghatékonyabban, nem pedig a megfigyelésből. Ezért azt javasoljuk, hogy tarts rendszeres fizetési gyakorlatokat a csapatoddal a kevésbé mozgalmas munkanapokon. Olyan forgatókönyvekkel, mint például az ajándékutalványok beváltása vagy a részletfizetés, hogy minden eshetőségre készen álljanak.
Egyes lépéseknek a szokásukká kell válniuk
Még a tapasztaltabb munkatársak is elbizonytalanodhatnak néha a váltópénz megszámlálásában, még akkor is, ha a pénztárgép jelzi a megfelelő összeget. Emiatt tanácsos lehet megkérni őket, hogy hangosan számolják meg az aprópénzt, akár a vevők előtt is, hogy még inkább tudatosuljon bennük ez a lépés.
Végezetül pedig érdemes az alkalmazottakat arra is sarkallni, hogy szokásukká tegyék a vevő által átadott készpénz összeg megismétlését, különösen, ha nagyobb terjedelmű számlákról van szó. Így elkerülhetőek a vásárlók téves állításaiból adódó kellemetlenségek, amelyek egyik fél számára sem hiányoznak. Például, hogy ők egy 20 ezrest adtak a pénztárosnak, pedig az csak 10 ezer forint volt.