Ha egy vállalkozás minél lojálisabb vevőket szeretne maga mellett tudni, akkor törekednie kell arra, hogy pozitív érzelmeket legyen képes kiváltani a vásárlókból. Itt merül fel persze a kérdés, hogy mégis miként lehet ezt megvalósítani.
A cikkben erre vonatkozóan osztunk meg hasznos tippeket. Külön kitérünk tehát azokra a tényezőkre, amelyeken keresztül konstans fejleszthető és feltornázható a vásárlói elégedettség.
Amiért nagyon nem mindegy, a vevőid miként élik meg a nálad kapott élményt
Az emberek nem rajonganak azért, ha el akarnak adni nekik. Vásárolni viszont annál inkább szeretnek. Pláne, ha a közben szerzett élmény bővelkedik számukra a pozitív érzelmi többletekben.
A kérdés csak az, hogy a vásárlóid számára milyen úton és módon tudsz minél több ilyesfajta kedvező érzetet generálni? Szoftver fronton ebben segít például a MiniCRM, mint a projektmenedzsment szoftver változatok egyik felhasználóbarát példája.
A cél az, hogy függetlenül a terméked vagy a szolgáltatásod jellegétől és a piacodtól, tőled vásárolva minden egyes vevő úgy érezhesse, kiemelt bánásmódban részesült. Mindjárt megnézzük közelebbről is ennek a rétegeit.
Mi mindenen múlhat a kifogástalan vásárlói élmény?
Kulcsfontosságú, hogy vevőként valaki milyen gyorsasággal kap választ és érdemi reakciót a felmerülő igényeire. Ennek fényében, ha egy mód van rá, célszerű automatizált folyamatokat kialakítani a bejövő érdeklődések menedzseléséhez.
Hasonlóképp lényeges feladat azt elérni, hogy kivétel nélkül mindig személyre szabottan sikerüljön kezelni az igényeket. Általános jellegű kommunikációtól kevesen érzik magukon a kitüntetett figyelmet, ugyanakkor a személyre szabott ügyfélmenedzsment ereje elképesztő lehet.
Fontos arra is figyelmet fordítani, hogy a potenciális vásárlók ne csak ár alapján dönthessenek a termékeid, illetve a szolgáltatásaid mellett vagy ellen. Egyedi élményt kialakítva elő tudod segíteni, hogy ne a költségek, hanem sokkal inkább a feltételezett érték miatt döntsön a leendő vásárló kedvezően.
Így tudsz még több pozitív érzelmet kiváltani a vevőidből
A személyre szabott marketing és ügyfélkezelés jelentheti annak a kulcsát, hogy minél több pozitív érzelmet sikerüljön kiváltani a vásárlókból. Például úgy, hogy egy fejlett CRM segítségével instant mód rendelkezésre áll minden ügyfélhez köthető előzmény, ezáltal másodpercek alatt lehet visszautalni a korábban jelzett preferenciákra.
A vevő igényeinek visszatükrözése, az ezekhez mérten kialakított személyre szabott kiszolgálás mind-mind azt segíthetik elő, hogy az ügyfelek oldaláról minél magasabb szintet üssön meg az elégedettség foka.
Ha pedig erre is szeretnél rátenni egy lapáttal, akkor tovább is fokozhatod a dolgot némi ajándék vagy bónusz formájában. Így az előzetes igényeket nemcsak teljesíteni tudod, hanem még túl is szárnyalhatod azokat.