A LinkedIn az elmúlt években meghatározó tényezővé vált az álláskeresési piacon mind magyarországi, mind globális szempontból. Ma már elengedhetetlen a munkakeresők számára, hogy rendelkezzenek saját profillal. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan építjük fel a profilt.
A LinkedIn SSI tud segíteni
Ez egy olyan mutató, aminek a segítségével információt kaphatunk arról, hogy a platform algoritmusa a tevékenységünket és a profilunkat hogyan értékeli. Érdemes profi segítséget is igénybe venni hozzá: a CV Shark LinkedIn útmutatója képbe hozhat minket a “hogyan használjuk” kérdésben.
Kezdjük a sort azzal, hogy mégis mi az értelme az SSI-nek? Ezzel tulajdonképpen kapunk egy visszajelzést arról, hogy mennyire hatékony a LinkedIn-jelenlétünk. A pontszám még nem jelent semmilyen garanciát, de az biztos, hogyha minél magasabb, annál nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy megjelenünk a keresésekben, bejelölnek és bekövetnek minket. A megfelelő SSI pontszám segítségével még több állásinterjúhoz és ajánlathoz is eljuthatunk. Összességében jobb eredményeket érhetünk el, mint alacsonyabb pontszámmal.
Elméletileg az is előfordulhat, hogy magas SSI mutató mellett sem kapunk megkereséseket, de a gyakorlatban ez egyáltalán nem szokott megesni. Ha tudatosan építjük a profilunk úgy, hogy a pontszámra is figyelünk, akkor az álláskeresés és a márkaépítés szempontjából is javulni fognak az eredményeink.
Erős korreláció figyelhető meg a magas SSI mutató és a keresési találatokban történő megjelenés gyakorisága között. A segítségével egy megfelelő visszajelzést kapunk arról, hogy jó úton haladunk-e vagy sem a profilunk építésével kapcsolatban.
Mit látunk az SSI oldalon?
Ennek az aloldalnak a tetején az Industry SSI rank és Network SSI rank mutatókat fogjuk először megtalálni. Azt mutatják meg, hogy az ismerőseink között, valamint a profil iparági besorolása alapján mire elég a pontszámunk. Ezzel túl sokat kezdeni nem tudunk, de legalább el tudjuk helyezni, hogy éppen hol járunk a többi felhasználóhoz képest.
Az SSI azt méri, hogy mennyire jól építettük fel a profilunkat. Például töltöttünk fel egyedi háttérképet? Töltsünk ki minden adatot, lehetőleg profilképnek egy profi, üzleti fotót válasszunk. Ezen kívül az SSI megmutatja, hogy milyen a kapcsolatépítésünk, az interakcióink a felülettel.
Nem kell a maximumra törekedni
Tökéletes, 100 pontos SSI mutató nem létezik és teljesen felesleges is. Már egy 40-50-es érték is jónak számít, mivel ezzel is bőven a felső 10-20 százalékba fogunk tartozni. Ez már elég ahhoz, hogy a keresési találatok első oldalán helyezkedjünk el. A 60-70 pontszám számít egy igazán jól felépített profilnak, ami aktív jelenlétet tükröz.
70 fölé már igazán nagy kihívás vinni, de nincs is rá szükség, mivel így is a felső pár százalékban fogunk helyet foglalni. A LinkedIn-profilt csak tudatosan érdemes építeni.