A Dr. Kostyán Andor Rendelőintézettel kapcsolatban folyamatosan merülnek fel kósza hírek. Jelenleg az a szóbeszéd tárgya, hogy az intézménynek nincsen érvényes működési engedélye és az épület nem kapta meg a szükséges használatbavételi engedélyt sem. Ezzel kapcsolatban, a témában legilletékesebbtől, Dr. Pusztai Dezső főigazgatótól kértem felvilágosítást.
„ Engedélyek nélkül dolgozni az orvosoknak a mai világban súlyosabb bűn lenne, mint jogosítvány nélkül autót vezetni! „- összegezte a dolgot az intézmény vezetője.
Az épület használatbavételi engedélyével kapcsolatban annyit tudtam meg, hogy Romhányiné Dr. Balogh Edit polgármester Pusztai Dezsőnek azt mondta, hogy az teljesen rendben van, megkapták. Igaz, a főigazgató ezt saját szemével nem látta és nem kapott belőle példányt sem. Lapunk nem hivatalos, de szakmai forrásból úgy értesült, hogy az épületnek meg kellett volna kapnia egy olyan tanúsítványt, mely kimondja, hogy balesetveszély nélkül üzemeltethető a rendelő épülete, de nem kapta meg. Két hónap sem volt elég ahhoz, hogy rendelkezésre álljon a használatbavételi engedély. Amennyiben ez valóban így van, a város tetemes pénzbüntetésre számíthat a vonatkozó kormányrendelet szerint. Ennek az okozói természetesen nem az egészségügyi dolgozók. A dokikkal, védőnőkkel és a többiekkel minden rendben van. Igaz, érdekes a helyzet e tekintetben is, hiszen a Dr. Kostyán Andor Rendelőintézet jelenleg úgy működik, mint egy társasház. Magának az intézménynek nincs működési engedélye, de nem is kell, hogy legyen neki, tekintettel arra, hogy az abban dolgozóknak viszont van.
Ily módon az OEP finanszírozást sem Abony városa, illetve maga a rendelőintézet kapja, hanem a SANAMED Kht és az ott praktizáló egészségügyi dolgozók. Ez így abszolút jogszerű, tudtam meg Dr. Pusztai Dezső főigazgatótól. Tehát aggodalomra semmi ok.
„ Ahhoz, hogy maga a Dr. Kostyán Andor rendelőintézet kapjon működési engedélyt, különféle dokumentumok benyújtására van szükség. Ezeket február 5-ig kell beadni ahhoz, hogy március 1-én már a tervezett formában működhessünk. Ilyen fontos dokumentum az alapító okirat, mely pontosan leírja, hogy milyen tevékenységeket lehet a házban végezni. Ebből kettőt is kaptunk és ezek nem fedik egymást. Cégbejegyzésre van szükség. Bizton állíthatom, hogy mindenkinek, a SANAMED Kht-nak a háziorvosoknak, a védőnőknek és a szakrendelőknek is van érvényes engedélyük. Ha megkapom többek között a használatba vételi engedélyt, a végleges alapító okiratot és a STRAPI jelentést a projekt lezárásáról, akkor tudok érdemben intézkedni a továbbiakról, akkor mehetünk az ÁNTSZ-hez. Hozzá kell tennem, hogy Pest megyében ez az első egészségügyi létesítmény, mely EU-s forrásokból épült meg. Így más szabályok vonatkoznak az engedélyeztetésre is. Igaz, ez még nem szakrendelő a szó szoros értelmében, de csupán névváltozás történik majd, ha maga az intézmény kapja az OEP finanszírozást. „- mondta el lapunknak adott telefonos interjújában Dr. Pusztai Dezső főigazgató.
Lőrinczy Veronika