Körzetünk JOBBIK-os országgyűlési képviselője Korondi Miklós egy nagyon aktuális témát feszegetett felszólalásában a Magyar parlamentben, mely kérdést Fónagy János államtitkárhoz intézte. A proglémakör érinti az újszilvási út halálszakaszánál végül meg nem épült körforgalmat is. Íme: „A 3-as, 31-es és 32-es számú út felőli észak-déli irányú és visszaúton a nehézgépkocsi-forgalom oly mértékben megnövekedett, hogy a 311-es számú út - különösen Cegléd-Tápiószőlős között - mára baleset-, illetve életveszélyessé vált. A 20-40 tonnás nyerges vontatók úgy tönkretették ezt az útszakaszt, hogy egymást váltják az alacsony sebességet jelző táblák. Természetesen az ilyen irányú elegyáramlás logikus és célszerű a fuvarozók szempontjából, mert így le lehet rövidíteni az utat, és az M3-as autópályát is kikerülik.
Mivel a 311-es számú utat nem ilyen súlyú járművekre tervezték, ezért az alépítménye megsüllyedt, és egymást érő nyomvályúk keletkeztek rajta, amelyek minden időszakban alattomos veszélyt rejtenek a biztonságos közlekedés számára. Előzni, kikerülni egy kerékpárost szinte lehetetlen, mert nem biztos, hogy a jármű a nyomvonalból ki tud menni, illetve az ellenirányból vissza is tud jönni. Mindez érvényes a mentőkre, a tűzoltóság és a rendőrség járműveire, amelyek egyes esethez nem mindegy, hogy mennyi idő alatt érkeznek ki. Az éjszakai ködös útviszonyokat már meg sem említem, egyszóval a helyzet katasztrofális.
A másik probléma, hogy a 4-es főút ceglédi körforgójából a halálzóna az 5-ös út felőli irányból megnövekedett forgalom miatt is áttevődött az abonyi megkerülő szakasz Újszilvás felé vezető szintbeli elágazásához, ahol több halálos baleset is történt, mivel 2009-ben a 1,5 milliárd forintért felújított Tápiószele-Újszilvás-Abony közötti 17 kilométeres útszakasz végén a megígért körforgó megépítése elmaradt.
Kérdezem Államtitkár urat: mikor újítják fel a 311-es számú út Cegléd-Tápiószőlős közötti szakaszát, illetve mikor épül meg a 3119-es és a 3121-es számú utak találkozásánál a körforgalmi csomópont?
Várom érdemi válaszát.”
Dr. Fónagy János államtitkár úr válasza:
„A Cegléd-Tápió-vidék térségét érintően az M4-es autópálya és az M8-as autóút egyes szakaszainak kiépítése szerepel a 2001 és 2016 közöttre tervezett közlekedésfejlesztési projektek első programciklusában. A 311-es ebben nem kapott helyet, de az ön által elmondottakkal is megerősítve annak a burkolatának felújítása a rossz állapotra tekintettel valóban indokolt.
Ami a terhelést illeti, mi a magunk részéről bízunk abban, hogy a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer idei bevezetésének köszönhetően a 311-es számú főút jelentős terheléstől fog mentesülni.
A Regionális Operatív Programok finanszírozásában 2007-2008-ban megvalósult a 3119-es összekötő út Tápiószele-Abony közötti szakaszának rekonstrukciós felújítása, 2009-ben megtörtént a 3119-es, 3121-es jelű összekötő utak csomópontjában a körforgalom kiépítése. A 4-es számú főút és a 3119-es jelű összekötő út négyágú, jelzőtáblával szabályozott csomópontjában 2006 és 2012 között - sajnos ön által is megerősítetten - a KSH baleseti adatbázisa alapján két halálos, három súlyos és két könnyű sérüléses baleset történt. Ennek a csomópontnak a biztonságosabbá tétele érdekében 2012-ben a minisztérium meghirdette a balesetveszélyes csomópontok átépítésének társfinanszírozása című pályázatot, valamint a közlekedésfejlesztési operatív program keretén belül is lehetőség van a közlekedés biztonságát szolgáló fejlesztések megvalósítására. Azonban itt figyelembe kell venni, hogy 30 ezer kilométer ilyen állami kezelésben lévő út van. A problémát ismerjük, igyekszünk a munkát mielőbb elvégezni.