Mint arról már beszámoltunk Önöknek, Nagykőrösön eredménytelen és érvénytelen lett az a népszavazás, melyet a megyeváltással kapcsolatban írtak ki. Szerette volna elérni a városvezetés, hogy Bács - Kiskun megye tagja lehessen Nagykőrös. Ezt főként azzal indokolták, hogy a Pest megyei források 80 %-kal csökkennek és alig lesz pályázati lehetőség a következő EU-s támogatási ciklusban a Központi Régióban. Egy elhibázott, agresszív kampány folyományaként Nagykőrösön csak a lakosság mintegy harmada ment el szavazni, így a véleménynyilvánító népszavazás eredménytelen és érvénytelen lett. A kampány kilencmillió forintjába került Nagykőrösnek. Ennek ellenére mégis benyújtja a Parlamentnek a helyi fidezses többség a kérvényt, mert ennek ellenére szeretnének átigazolnia másik megyébe. Abony szintén hasonló cipőben jár, hiszen Pest megye periférikus részén fekszik, amolyan senki földje.
Igaza van Olvasónknak abban, hogy több szállal kötődik a város Jász- Nagykun megyéhez, vagyis Szolnokhoz, mint Ceglédhez. A megyeváltás gondolata már többször felmerült helyben, de eddig senki sem lépett a tettek mezejére. Mindenesetre a Központi Régió EU-s pályázati pénzeinek elapadása gondot fog Abonynak is okozni. Viszont ha Abony bepróbálkozna egy megyeváltással és az idén kérné a Parlementet az átcsatolásra, csak 2019-ben mehetne át másik megyébe a város a jelenleg hatályos jogszbályok szerint. Ekkorra már okafogyottá válna a kérdés, mert lassan új EU-s ciklus következne. Érdekes dolog lesz az is, hogy nyilván a kormány valamilyen formában azért kompenzálni fogja Budapestet és Pest megyét, a kevés EU-s pénz miatt. Józanul gondolkodó országvezetés ugyanis nem hagyhatja magára az ország legnagyobb régióját és szavazóbázisát, ahol hárommillió ember él. Olvasónk szerint azonban mégis érdekes kérdés Abony számára a megyeváltás, a következőket írja:
" Pest messze - Szolnok közel van. Időszerű elővenni Abony megyeváltásának gondolatát. Az Abony Fegyvernek autópálya építés kapcsán jött a címben említett gondolat. Nem csak az M4-es kezdete, hanem az M8-as végpontja is Abonynál lesz. Szimbolikus értelemben is felhasználható, hogy ritka eset, amint egy autópálya rendszer nemzetállam határain belül folytatódik más jelzéssel tovább. Az M1-M7-nek is csak közös szakasza van. Ezen autópályák építését elsősorban a nemzetközi kereskedelem kényszeríti ki. A mellékelt TEN hálózat elemei. (TEN - Trans-European Network (Transz-európai (közlekedési) hálózat). Létezik még TEN-E: ez energetikai vonalas infrastruktúra (villany, gáz) és távközlési, ez az e-TEN.
A mellékelt logisztikai vonzáskörzet egy diasorból származik. Abony valós élettere Szolnokhoz kötődik. Pest megyei forrásokhoz nehezen – vagy egyáltalán nem fog hozzáférni. Az más világ. És nem említettem azt, hogy Szolnokot, mint belföldi hajókikötőt veszik számításba, az élet lehet, hogy kikényszeríti a Duna-Tisza csatorna megépítését. "
Fenti gondolatsort vitaindítónak szánom!
LŐVE