Mi is ez? Kérdezte Olvasónk és a következőt írta: Olvasónk: Hova is sorolnád? Sokaknak fejfájást okozott a probléma, mily meglepő de segéd-motorkerékpár viszont regisztrációs rendszámköteles. Itthon és a sógoroknál is kapható kb. 600 e Ft- ért akkumulátorok nélkül, 4db 85 A/ órás aksi kell bele, ami nem olcsó mulatság. Sebessége max. 70 km/h hatótávolsága 60 km-el nem a leggazdaságosabb járművekhez tartozik.
Merev zárható teteje is van de, lehet a képen láthatóan is használni. Miért is félnek az elektromos járművektől? Mert nagyon gazdaságtalan, egyrészt az akkumulátorok korlátozzák hatótávolságukat, másrészt minden használat előtt fel kell tölteni. Ráadásul nincs mindenhol töltési lehetőség, ha csak nem teszel bele egy aggregátort, ami megoldaná a problémát, na de akkor mi értelme az elektromos autónak?
Janik Andrást, a Janik Autósiskola vezetőjét kérdeztem a képen látható járgányról és arról is, hogy mi micsoda a KRESZ szerint. A következő választ kaptam:
Alapvetően a motorkerékpárt a gépkocsitól az áttételes kormánymű különbözteti meg. A gépkocsi vezetéséhez a kormányzás technikáját el kell sajátítani. Amiben kormánykerék van, az általában gépkocsi, mindenesetre a Műszaki Szakhatóság hivatalosan meg tudja állapítani. A "Rehabszék" ami önerejéből 10 km/ó- nál nem gyorsabb az gyalogosnak minősül, egyéb motorosok 300 W-ig kerékpárok, fölötte 50 ccm-ig segédmotor,azután következik a motoros tricikli, ha nem áttételes a kormánymű.