A vénasszonyok nyara, legalábbis egy kis időre elbúcsúzott tőlünk és beköszöntött az esős szeptember. Mindannyian tudjuk, hogy az esős időben másképpen kell vezetnünk gépjárműveinket, mások a vezetési technikák. Most mutatunk Önöknek „ vízenfutást „ és elmondjuk, hogyan lehet ezt a szituációt megúszni, azon kívül, hogy inkább otthon maradunk. A hasznos tippek támogatója a JANIK Autósiskola.
Ha szeretnénk, ha nem, bármikor előfordulhat, hogy esőben kell hosszabb-rövidebb távot autóznunk, ami fokozott figyelmet igényel minden sofőrtől.
- Amennyiben erős esőzés közben hömpölyög a víz az úton, ne vegye le a lábát a gázpedálról, máskülönben víz kerülhet a kipufogóba.
- Amikor elhagyta a hömpölygő vízzel borított útszakaszt, szárítsa meg a fékeket. Ennek legegyszerűbb módja az, ha menet közben néhányszor könnyen rálép a fékpedálra. Ügyeljen arra, hogy a műveletet olyankor hajtsa végre, amikor meggyőződött róla, hogy sem előtte, sem mögötte nincs veszélyes közelségben jármű.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik!
Motoros kategóriák: AM 14 éves kortól, A 1 kat. 16 éves kortól,
A 2 kat. 18 éves kortól, A kat. 24 éves kortól
A lényeg az, hogy a gumiabroncs mindenkor megfelelő minőségű legyen. Száraz úton a legtöbb abroncs megfelel az alapvető elvárásoknak, ha a sebességet, és a vezetési stílust is a gumi teljesítményéhez igazítjuk. Az esős, vizes időben már más a helyzet. Ha nem kifejezetten olyan gumiabroncsok választottunk, ami a gumitesztek alapján kiválóan viselkedik a vizes úton, mindenképpen úgy kalkuláljunk, hogy a gumink teljesítménye elvárhatóan csökken. A jó „esőgumi” esetén is óvatosabban kell nedves úton vezetni, az átlagos gumiabroncsok esetében, viszont még ennél is óvatosabban.
Esőben, vagy vízátfolyásos úton való vezetés legnagyobb veszélye az aquaplaning jelensége. Ilyenkor a gumiabroncs elveszti a közvetlen kapcsolatot az úttal, és úszik az úton. Így természetesen a tapadás megszűnik, és a gépjármű szint irányíthatatlanná válik.
A jelenség esetén a gumiabroncs mintaárkai nem tudják az úttesten lévő vízmennyiséget elvezetni, és a víz gyakorlatilag a hátára veszi az autót, a sofőr pedig úgy érzi, hogy úszik az kocsi úton.
Óvatosabb, lassabb vezetéssel, nem kopott, megfelelő nyomású gumiabroncsok használatával elkerülhető, vagy csökkenthető a veszély. Ne fékezzünk! Ha fékezünk az autó sodródni fog, és ha a kerekek újratapadást találnak, irányíthatatlanná válik a jármű! Tartsuk keményen a kormányt, és készüljünk fel rá, amikor újra tapadni kezdenek az abroncsok. Tartsa az irányt, és fokozatosan csökkentse a gázt.