Az alábbiakban olvasható történet 2013. november végén került fel internetes oldalunkra, most megint aktuálissá vált, mert ismét próbacsomagokat kezdtek el küldözgetni abonyi vállalkozásoknak. Ezúttal egy másik vállalkozás, mint bő egy esztendővel ezelőtt. Nagyon vigyázzanak magukra, ne hagyják garázdálkodnia csalókat!!!!
Egy bizonyos Kft. – nevezzük Nagy Tollnak- nagyon kedves, tündéri munkatársa, felhívja telefonon a gyanútlan „ vevőt „ azzal, hogy szeretnének egy próbacsomagot küldeni számára. Nevezzük H-nak, aki nem mellesleg egyébként tulajdonos és ügyvezető is. A naiv honfitárs, aki sok esetben magánszemély, máskor vállalkozó, vagy társas vállalkozás képviselője, sőt önkormányzat, vagy óvoda, esetleg iskola, vagy más egyéb közintézmény alkalmazottja, megörül és mondja neki: igen, kérem. Na, itt, ezzel a szóval elkezdődik egy folyamat. A Nagy Toll futára leszállít egy terjedelmes méretű csomagot, hoz egy szállítólevelet, melyet általában a gyanútlan fogyasztó nem olvas el figyelmesen. Sőt az is könnyen meglehet, hogy az, amit aláír, már napokkal korábban datálódott. Ez utóbbinak azért van kiemelt jelentősége, mert a szállítólevélen bolhányi betűkkel azért rajta van a lényeg: Ha nyolc napon belül nem szól a fogyasztó, bizony kifizettetik vele…. Egyébként a szállítólevél azt is tartalmazza, hogy az átvételt követően a fogyasztó nyugodtan kipróbálhatja, el is használhatja a terméket, a Nagy Toll semmi követelést nem támaszthat vele szemben. Sőt. Annak ellenére, hogy előzetesen semmiféle árat nem tartalmaz sem a szállítólevél, sem pedig a szóbeli megállapodás, őrületes árakat kérnek a csomagocska tartalmáért, természetsesen a nyolc nap letelte után kézbesített számla alapján.
A dolog itt kezd véresen komolyra fordulni, mert a próbacsomagot kapó gyanútlan fogyasztó kap egy 60 ezres, vagy egy 120 ezres, esetleg egy 800 ezres számlát… Amit sajnos, mert az átvételkor aláírta a szállítólevelet, köteles is megfizetni. Hogy mi van a csomagban? Számtalan gagyi dolog, 40 forintos töltőtollak, rosszul funkcionáló sűrített levegős palackok, nedves számítógép monitor törlőkendők, papíráruk, cellux, hibajavító, jegyzettömb…. És mindez az ócskább kivitelből.
Hogy mégis meg lehet-e valahogy akadályozni a kéretlen, utólag bődületes számlát kiküldő arcátlanul garázdálkodó vállalkozás ámokfutását? A válasz IGEN. Az egyik abonyi vállalkozás vezetője, Retkes Tamás már pórul járt, még 2009-ben, akkor nagy árat fizetett a lomokat tartalmazó csomagért, 120 ezer forintot. Mert nem olvasta el a szállítólevelet. Még őt fenyegették meg végrehajtóval, ha nem fizet. Tehát időnként még agresszívba is átmennek. Mára már okult az esetből. Sőt, már tavaly is túljárt az eszükön. Az apró betűs rész tartalmazza, hogy nyolc napon belül hogyan lehet visszamondani a csomagot, azaz elállni a vásárlástól. Ezt tavaly megtette, megírta nekik, hogy köszi, nem kéri, de felhasználja, amit kapott, majd küldjenek neki legközelebb árajánlatot, és akkor eldönti, hogy vásárol-e vagy sem. Árajánlatot nem kapott, de a futárral visszaküldette a dobozt, igaz nem mindent, csak pár cuccot hagyott az alján. Azt gondolta, többet nem éri nemtelen támadás a Nagy Toll részéről. Tévedett.
Az idei évben ismét megkeresték telefonon, küldtek is neki utána sok- sok kis apró vackot, irodaszereket tartalmazó csomagot. Az eljárás ugyanaz volt a Ferrobau tulajdonosa részéről: nyolc napon belül jelezte levélben, hogy eláll a vásárlástól, megköszönt mindent és kért futárt, hogy vigye vissza a dobozt. Benne csupán két csomag úgynevezett geotermet hagyott, a többit elosztogatta. Kaptam belőle én is. No, meg tapasztalatot is.
Elvileg a fenti történet jogszerű lenne a Nagy Toll részéről, felmerül azonban a kérdés, hogy hogyan is vásárolhatok én, a fogyasztó, ha nem is rendeltem tőlük semmit és előzetesen nem voltam tisztában azzal, hogy mit veszek pontosan. Sőt, azt sem tudom, hogy mennyi az áru értéke, ami gyakorlatilag zsákbamacska, mert azt küldenek éppen, amit a kedvük tart. Ármegjelölés nincs. A történetnek részemről persze nincsen vége, megkeresem az érintett vállalkozást és a hivatalos szerveket, de még az országos médiát is. Ehhez viszont az is kell, hogy szóljon az, akit ilyen módszerrel az úgynevezett Nagy Toll már megkárosított. ( szerkesztoseg@miabonyunk.hu )
Tanulság: A mai világban sajnos semmit nem adnak ingyen, ne higgyenek a szélhámos próbacsomagot küldő cégnek! Ha véletlenül mégis rendeltek csomagot, hát nyolc napon belül jelezzék, hogy elállnak vásárlási szándékuktól, és nyugodtan használják fel a termékeket, a dobozt, akár üresen is, küldessék vissza a futárral. Így kifognak a Nagy Toll eszén….
A Nagy Toll egyébként vélhetően a fogyasztók megkárosítása érdekében alakult vállalkozás, mely többször váltott már nevet. Olyan, mint egy Transzformer, a legutolsó mutációja a nyilvános cégbírósági adatbázis szerint idén november 4-én alakult meg, mindenki legnagyobb „ örömére „.
Vigyázzanak, ha támadnak!
Lőrinczy Veronika