A mai napon Olvasóink panaszaira megérkezett az igen részletes, mindenre kiterjedő MÁV válasz. Okosabbak is lettünk tőle. Meg szomorúak is egy kicsit. Ugyanis a napi 150- 200 fős jegyváltási igény vezetett el odáig, hogy megszüntették az abonyi jegypénztárat. A MÁV illetékes munkatársa, Perl Dezső ügyfélszolgálati szakértő az alábbi választ küldte el Önöknek:
" Köszönettel vettük megkereséseit, melyekkel kapcsolatban illetékességből az alábbi választ adjuk. Társaságunk számára kiemelten fontos az elővárosi forgalmat érintő szolgáltatásaink fejlesztése, ezért sajnálattal értesültünk a jelzett kifogásokról. Jelenleg jegyértékesítési rendszerünk nagyarányú átalakítása zajlik, melynek keretében bővítjük az elektronikus értékesítési csatornáink körét. Ennek folyományaként számos elővárosi állomásunkon modern jegykiadó automatákat helyeztünk ki. Ugyanakkor, ahol az utasforgalom nagysága nem indokolta pénztár párhuzamos fenntartását, ott már teljes egészében e berendezések látják el a jegykiadási feladatokat. Fontos megjegyeznünk, hogy a telepítésekkel, illetve a pénztárakkal kapcsolatos döntést nem közigazgatási, hanem forgalmi adatok alapján hoztuk meg, így többek között jó néhány, Budapest közigazgatási határán belüli állomásunk, megállóhelyünk kiszolgálását is automaták végzik: ilyen például Pestszentlőrinc, Szemeretelep, vagy más vasútvonalakon Rákoshegy, Háros stb.
Előző cikkünk IDE kattintva, valamint ITT olvasható
Az érintett konkrét abonyi esetben a pénztárban illetve a vonatok fedélzetén abonyi indulással napi átlagban mindösszesen 150-250 darab jegy került kiadásra, mely adatok alapján megállapítható, hogy ez a mennyiség a kihelyezett két darab automatával probléma mentesen kiszolgáltatható.
A jegykiadó automatáink teljesen új fejlesztésűek, így nem vitatjuk, hogy működésük során merülhetnek fel problémák. Az ezekkel kapcsolatos észrevételeket és tapasztalatokat hasznosítjuk, melyek következtében az elmúlt közel fél évben már számos módosítást, fejlesztést hajtottunk végre. Az automaták működését távfelügyeleti munkatársaink folyamatosan ellenőrzik, meghibásodás esetén azonnal gondoskodnak a szükséges intézkedések meghozásáról. arra érkező észrevételeket a folyamatosan figyelemmel kísérjük.
Az automaták kiszolgálási sebességét folyamatosan növeljük, jelenleg az átlagos jegyváltási idő másfél perc körül mozog, mely nem tér el jelentősen a pénztári jegykiadás idejétől. A vasúti fejlesztések mellett Utasaink is egyre inkább elsajátítják az automaták használatát. A tanulási folyamat idejére a vonatok fedélzetén a jegykiadást pótdíjmentesen végeztük. Ezen túlmenően jegyvizsgáló munkatársaink fedélzeti készülékeik segítségével ellenőrizni tudják az automaták működését, így meghibásodás esetén – amennyiben nincs működő automata a felszállás állomásán – a jegyet szintén pótdíj nélkül adják ki.
Utasaink, így az idősebbek is, az automaták oldalán írásos segédletet találhatnak a használathoz. Ezen túlmenően a MÁVDIREKT telefonszámán (06 (40) 494949) külön menüpontot hoztunk létre az érdeklődőknek. Idősebb Utasaink kapcsán fontos megjegyeznünk, hogy az automaták használata nem bonyolultabb a bankautomaták, okostelefonok kezelésénél, amely eszközök használata mára általánosan elterjedt - főleg Budapesten és környékén.
A 2013. január 13-án történt jegyvásárlással kapcsolatban tájékoztatni szeretnénk, hogy az automata nem volt korábban rossz, az sajnos éppen annál az Utasnál produkált hibás működést, aki a jelzett értékben szeretett volna bérletet vásárolni, így ennek okán nem tudtunk a képernyőre figyelmeztető hibajelzést kivezérelni. Tekintve, hogy a konkrét eset bejelentésre került, azt kivizsgáltuk, és a jogosan visszajáró pénz utalása érdekében felvettük a kapcsolatot az érintett személlyel.
Észrevételeit megköszönve, kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását. Egyéb kérdés esetén állunk a jövőben is szíves rendelkezésére. "
Üdvözlettel:
Perl Dezső
ügyfélszolgálati szakértő
MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.
Ügyfélszolgálat
Előző cikkünk IDE kattintva, valamint ITT olvasható
Kedves Olvasóink! Ha van még kérdésük, akkor szívesen továbbítom az illetékesnek. szerkesztoseg@miabonyunk.hu