Egy sima kárrendezésnek indult. Aztán kiderült, hogy átverték az abonyi asszonyt. Háromezer forintot kért el tőle kiszállási díjért a biztosítóval szerződött szerelő. Ezt nem tehette volna meg. Sajnos az abonyi hölgy kifizette ezt a pénzt, utólag tudja már, hogy nagyon rosszul tette. Becsapták őt, mert a bizonylaton nem ez szerepelt. Egyáltalán nem ez. Tőle kiszállási díjat kért a helyszínen, később azt mondta, hogy ez az árajánlat készítésének ellenértéke volt. Az a gyanú, hogy több embert is rászedett ily módon a Ceglédről érkezett „ szakértő „, hiszen sok kicsi sokra megy. Amennyiben Ön vagy ismerőse is így járt, kérem, írjon nekem e- - mailt ide: szerkesztoseg@miabonyunk.hu . Hátha vannak sorstársak, és akkor eljárás indulhat a szélhámos ellen, aki pénzt csalt ki kiszállási díj gyanánt, holott, a kárszakértés ára benne van a fizetett biztosítási díjban. Ez egyébként esetünkben nem is kevés, negyedévente közel 18.000 forint. Egy elromlott bojler miatt történhetett meg az alábbi eset, melyet kedves Olvasónk írt meg nekünk:
„ 2014. 02. 15.-én észleltük, hogy folyik a bojlernál a víz valahol. Másnap felhívtuk a biztosítót, és közöltük vele, hogy vízfolyást észleltük a bojlernál. A biztosító közölte, hogy kiküld egy mesterembert, hogy megnézze, mi okozza a vízfolyást. Majd 2014. 02. 17.-én megjelent a víz és -gáz szerelő szakember, aki egy ceglédi illetőségű magánvállalkozó. Ekkor megállapítást nyert, hogy a bojler ki van lyukadva, ezt mondta a biztosítási vállalkozó, a biztosítóval szerződésben álló szakember. Lefényképezte a bojlert kívül- belül az égőteret, és közölte velünk, hogy tilos használni, mert életveszélyes. Mikor a felmérést befejezte, feleségemnek 3000 Ft kiszállási díjat számolt fel, mellékesen megjegyezte, hogy ha velük végeztetjük el a munkálatokat, akkor a 3000 Ft-ot beleszámolják.
Itt jött a bökkenő , mikor én hazaértem, feleségem közölte, hogy a bojler nem használható és ezért a biztosító vállalkozó 3000 Ft kiszállási díjat kért el. Én azonnal felhívtam a biztosítót, hogy milyen jogcímen kért el 3000 Ft kiszállási díjat, a biztosító közölte velem, hogy ezt nem tehette volna meg a szakember, mert ők küldték ki hibafelmérésre. Továbbá a biztosító, közölte, hogy kivizsgálja az ügyet. Egy későbbi időpontban a biztosító közölte, hogy az ő hozzájuk beküldött munkalapon vagy biztosítási lapon az összeg nem szerepelt. Én személyesen felhívtam a ceglédi illetőségű szakembert, s kértem tőle, hogy utalja vissza a jogtalanul felvett pénzösszeget. Az illető úr, vagy annak nevezhető közölte, hogy ő nem küldi vissza a pénzt, mert ő árajánlatot tett 3000 Ft-ért. Az én tudomásom szerint árajánlatért sem kell fizetni, mert ez információ tájékoztatás lenne, de ez nem ment le ilyen formában. A biztosító telefonon tájékoztatott, hogy forduljak a fogyasztásvédelmi felügyelethez. Én megjelentem a ceglédi Kormányhivatal úgynevezett ablaknál, a Földhivatal épületében. Panaszomat elmondva közölték, hogy forduljak bírósághoz. Kérdem én a tisztelt polgártársaimtól, hogy ezt ma meg lehet csinálni?
Feleségem 65 éves, én 71 éves vagyok. Mindketten kisnyugdíjasok, és ilyen galád módon csalta ki a pénzösszeget ez az „ ember” . Kérem szépen, hogy nagyon figyeljenek oda, hogy ilyen ne történjen meg Önökkel. A ceglédi illetőségű vállalkozó, nem elég hogy magas munkabért kérne, hanem még vissza is él az emberi tudatlansággal. A ceglédi illetőségű XY Gy. így szerez anyagi juttatást magának, és ezután adózni nem kell. Kérem, hogy ha valakivel ilyen esett megtörtént, írja meg, és szóljon hozzá. Hogy menjek-e bíróságra, mert ellentétes dokumentum van a biztosítónál és nálam? Sajnos nem sok értelme lenne.
Maradok Tisztelettel: Teleki Kálmán