Kérdés: „ Aki mindent időben intézett, és Önhibáján kívül nem kapta meg időben a pénztárgépet, az miért nem jogosult az 50.000 forintos támogatásra? „
Az Olvasó eredetileg egy utóbb visszavont engedélyes pénztárgépet rendelt, az újabb megrendelése pedig április 30-ig (a támogatásra való jogosultság módosított határidejéig) nem érkezett meg.
Először a NAV sajtós munkatársának címeztem a fenti kérdést, aki nagyon készségesen állt rendelkezésemre, és telefonon elmondta, hogy sajnos ebben a kérdésben nem ők az illetékesek, mert a jogszabály szerint valóban nem jogosult a fentiek ellenére sem az Olvasó a támogatásra.
A NAV sajtóosztályának munkatársa elmondta, hogy az ügyben a Nemzetgazdasági Minisztérium az illetékes a válaszadásra, és kérdéseimet továbbította az ott illetékes munkatársnak. Az érdemi választ megkaptam, kérdéseimre Bertók László, a Nemzetgazdasági Minisztérium Sajtó és Kommunikációs Főosztályának munkatársa az alábbiakban olvasható választ küldte, gyakorlatilag postafordultával.
„ Az online pénztárgépek beszerzését elősegítő eredeti jogszabály értelmében azoknak a vállalkozóknak járt támogatás, akik 2013. december 31-ét megelőzően helyezték üzembe újonnan megvásárolt online pénztárgépüket. Az NGM a kezdeti időszakban tapasztalt piaci zavarokra, valamint a két visszavont forgalmazási engedélyre tekintettel – a vállalkozások minél szélesebb körű támogatása érdekében –, két illetve négy hónappal kitolta a tavaly év végi határidőt, így a cégek utoljára 2014. április 30-i üzembe helyezés esetén juthattak államilag csökkentett áron pénztárgéphez. Aki a jogszabályokat betartva járt el és időben lépett, az megkapta a támogatást. Az Önök olvasója bizonyára nem így tett, de ezzel kapcsolatban csak a részletek ismeretében lehet válaszolni. Csak azok nem kapták meg, akik a végsőkig halogatták az online pénztárgépre való átállást. Ismereteink szerint ennyi támogatást egyetlen országban sem kaptak a vállalkozások a korszerű pénztárgépek beszerzéséhez.
A minisztérium nem tervez további határidő módosítást. „
LŐVE