A terveknek megfelelően halad az M4-es autópálya első, Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építése, a közel 30 kilométeres sztrádát várhatóan 2016 őszén adják át. Három szakaszban folyik majd a munka, sok helyen a talaj- és egyéb viszonyok nehezítik azt. Minderről a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője beszélt egy helyszíni bejáráson tartott sajtótájékoztatón Szolnok határában. Loppert Dániel hozzátette, hogy Szolnok bekötése az ország gyorsforgalmi úthálózatába az M4-es autópálya-szakasz átadása után is folytatódik.
A tervek szerint ugyanis 2017-től elindul a 405-ös számú főút négysávossá szélesítése.
Az 51 kilométeres útszakasz Abonyt és az M5-ös autópályát köti össze, a fejlesztés két ütemben, Albertirsát érintve valósul meg. A 4-es főút az országos közúthálózat kiemelkedően balesetveszélyes része. Abony és Fegyvernek között az elmúlt öt évben 165 balesetben 311-en sérültek meg, ebből 26-an meghaltak. E szomorú statisztikák miatt is sürgető a főút biztonságosabbá tétele.
Az első szakasz
Az első, 13,4 kilométeres szakaszon Abony és a Tisza között a főpálya humuszleszedése befejeződött és a teljes nyomvonalon megkezdődött a töltésépítés. Emellett folytatódik az Eresztőhalmi csatorna korrekciós munkája, míg a Berek ér mederkorrekciójával végeztek a szakemberek. Kiemelte: mivel az érintett hosszon 9 kilométer a Zagyva és a Tisza közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és Natura 2000-es területen kell dolgoznia, a talajviszonyok kedvezőtlenek. A megfelelő teherbírású altalaj előkészítéséhez több mint 2,2 millió köbméter földet kell megmozgatniuk.
A második szakasz
A második szakasz 2,3 kilométer hosszú nyomvonala teljes egészében a Tisza árterületén halad. Itt három átkelő is épül: a Tisza jobb partján a majdani kibővített ártéren egy 416 méter hosszú ártéri híd lesz, melynek kialakítása a 756 méter hosszú új Tisza híddal és a folyó bal parti kezelő útja felett létesítendő kisebb átkelővel együtt jelenleg a töltés- és pillérépítésnél tart. A Natura 2000 védett területek miatt a környezetvédelmi előírások ezen a szakaszon is nagyon szigorúak. Átlátszó zajárnyékoló falakat, 4 denevértornyot és közel 500 madárfészket kell kihelyezni.
A harmadik szakasz
A harmadik, 13,2 kilométeres szakaszon most kezdődik a főpálya humuszrétegének eltávolítása. A Tisza és holtágának közelsége miatt a vízelvezetés különleges szakértelmet és technológiát igényel. A teljes sztrádaszakaszon összesen 9 ökológiai átjárót, 63 kilométernyi vadvédő kerítést és 8 kilométer zajárnyékoló falat kell kiépíteni, valamint 18 ezer fát és 320 ezer cserjét is telepítenek.