Amikor bevezették, máris sejtettem, hogy előbb, vagy utóbb, de kiterjesztik. Az az adónem, melyet bevezettek egyszer, könnyen emelhető százalékosan, és baromi könnyen kiterjeszthető mindenkire. A kormányzat 7 milliárdos bevételt remél egy év alatt, ez azonban csepp a tengerben a hatalmas nagy költségvetési zsebben. Sokkal több kárt fog okozni, mint hasznot, a szakma élesen tiltakozik ellene. Nyilvánvaló, hogy a fogyasztóra fogják áttolni a reklámozással foglalkozók, ez 5- 10 %-os áremelést generálhat, illetve a cégek elkezdenek trükközni, már előre sejtem, hogy lesznek, akik kevesebbről adnak számlát, hogy az ügyfél is, és ők is jól járjanak. A kis cégeknek azonban ez nem érdeke, így a MiAbonyunk SAFE Kft-nek sem, mivel nem jelent akkora volument a bevételek sorában, hogy megérje hazardírozni. Megint más kérdés, hogy a saját reklámokért, melyeket elhelyezünk egy adott honlapon, vagy médiával barterezünk, szintén meg akarják adóztatni.
Mindent, de mindent meg akarnak már adóztatni sajnos. Közben megy a vetyengés a reklámadó felett, vagyis a legkisebbeket nem akarják megadóztatni mégsem, de már bezengik, hogy ebbe az EU beleszólhat, mert sérti a versenytörvényt. Szerintem már az is sértette a versenytörvényt, amikor úgy határozták meg az árbevételi határt, hogy csakis a szerencsétlen RTL-nek kellett fizetnie. Ez egy bohózat, gondolom magamban. A szakmát, a Reklámszövetséget előre senki sem kérdezte meg. 7 milliárd forint… Mire elég? Ez mintegy 3,5 –szerese Abony város teljes költségvetésének. A debreceni stadion teljes bekerülési költsége 12,5 milliárd forint. Lenne helye tehát a 7 milliárdnak, ha már egyszer beszedik. De nem stadionokban… Hova kerül vajon? Megint csak egy csepp lesz a tengerben? Valamilyen tátongó lyukat tömködnek be vele? Ha lenne látszata… legalább. Félek, nem lesz, és ha a kicsik nem kapnak mentességet, ők igazán meg fogják érezni, a nagyoknak azonban meg sem kottyan majd. Ilyen ez, reklámadó országban, mindenadó országban….
Központi hír minderről:
A Fidesz szeretné, ha a legkisebb bevételű cégeknek nem kellene reklámadót fizetniük, mert ez esetükben indokolatlan lenne és felesleges bürokratikus költségekkel járna - mondta Rogán Antal, a nagyobbik kormánypárt frakcióvezetője a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Jelezte egyúttal, hogy az ügyben ütközésre számítanak Brüsszellel, mert az egyik európai uniós hivatal azt szeretné, hogy a legkisebb cégeknek és a legkisebb reklámbevétel után is fizetni kelljen adót. A parlament gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szintén arról számolt be, tárgyalásokat folytatnak arról, hogy a legkisebb bevétellel rendelkező cégek kaphatnak-e mentességet.
Rogán Antal a szerda reggeli rádióinterjúban kiemelte: a költségvetésben tervezett körülbelül 7 milliárd forintos reklámadó-bevétel keretét tartani kell, ezért beszélt a gazdasági bizottság keddi ülésén - idézte fel - "3-5 százalékos intenzitásról, ami nem kulcsot jelent, hiszen ez az összes Magyarországon keletkező reklámbevételre vonatkozó intenzitási kérdés". Ha a reklámadó kulcsai csökkennek, akkor - a tervezett adóbevétel tartása végett - "nyilvánvalóan teríteni kell", vagyis az adófizetésre kötelezettek körét bővíteni kell - mondta a fideszes politikus.
A Buda-Cash-ügyben Rogán Antal megerősítette azt a véleményét, hogy a történteket "a második szocialista brókerbotránynak tartja" a Kulcsár-ügy után. Szerinte a Buda-Cash ellenőrzésekor a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felelősen tette a dolgát, a csalássorozat pedig csak helyszíni vizsgálattal derülhetett ki. A frakcióvezető a szabályozás szigorítását szorgalmazta, hogy a brókercégeket alaposabban lehessen ellenőrizni. Várják is a javaslatot az MNB-től, és amint megkapják, a parlamentnek sürgősen, házszabálytól eltéréssel el kell fogadnia - mondta hozzátéve, reméli, hogy az ellenzék sem az időt húzza majd, hanem támogatja az előterjesztés mihamarabbi elfogadását.
(forrás: MTI)