Mi Abonyunk - Napi ciki: fel akarja mondani a Magyar Állam az Abony- Fegyvernek útépítési szerződést
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8087, belépett felhasználók: 0.

veroniq - 2015.03.26. 15:48

 

A mai napon megjelent sajtóhírek és nyilatkozatok szerint a Magyar Állam az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közti szakaszának építésére kötött három különálló szerződés felmondására készül. A sajtóhoz eljuttatott információk szerint állítólag az EU kartell gyanúsnak tartaná a tendert, túlzottnak a 4 milliárd forintos kilométerenkénti árat, és nem kielégítőnek az autópályával kapcsolatos magyar állami érvelést.

Az általunk kivitelezett szakasz valóságos ára köszönő viszonyban sincs ezzel az összeggel: a STRABAG 2,38 milliárd forintért épít egy kilométer autópályát az adott szakaszon. Más pályázók nevében nem kívánunk nyilatkozni, azonban saját szerződésünkkel kapcsolatban a következőket tartjuk fontosnak leszögezni:

 

Az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közti szakaszának megépítésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. három, egymástól független pályázatot írt ki. Ezek egyikét nyerte meg legolcsóbb ajánlatával a STRABAG.

A STRABAG ellen sem Magyarországon, sem külföldön nincs semmiféle vizsgálat az adott szerződéssel kapcsolatban.

A STRABAG által kivitelezendő útszakasz szerződés szerinti ára 31,5 milliárd forint, ami kilométerenként 2,38 milliárd forint.

A STRABAG mint legolcsóbb ajánlattevő nyerte el a megbízást az adott szakaszra. Magyarországon a sok éves építőipari recesszió idején folyamatosan csökkentek az árak, köztük az útépítésé is. A 13,2 km autópálya és 11 híd kivitelezésére benyújtott STRABAG árajánlat megegyezik a mai hazai autópálya építés átlagával.

A STRABAG mindenben a szerződésnek megfelelően jár el, így a szerződés érvényessége és jogszerűsége megkérdőjelezhetetlen.


Budapest, 2015. március 26.
STRABAG Általános Építő Kft.

 

Magyarország várhatóan nem nyújtja be újra jóváhagyásra az Európai Bizottságnak az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának megépítésére vonatkozó projektet – vélekedett csütörtökön az MTI érdeklődésére Jakub Adamowicz, az Európai Bizottság regionális fejlesztésért felelős szóvivője.

 

Adamowicz tudatta, hogy a projekt uniós támogatására vonatkozó kérelmet Magyarország 2013 végén nyújtotta be Brüsszelben, de a bizottság sosem hagyta jóvá. “(A projektet) Magyarország visszavonta, miután a bizottság aggodalmainak adott hangot a magas költségek miatt” – mutatott rá Adamowicz.

Szerda este az Index írt arról, hogy, hogy információi szerint az Európai Bizottság elutasította a 30 kilométeres útszakasz megépítéséhez benyújtott 110 milliárd forintos támogatási kérelmet, mert túlzottnak tartja az építési költséget. A híroldal úgy tudja, hogy Brüsszel szerint a kilométerenkénti mintegy 4 milliárd forintos ár a kartellezés gyanúját veti fel.

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára csütörtökön egy budapesti konferencián úgy reagált a hírre, hogy, ha bebizonyosodik a kartellgyanú, akkor a kormány az érintett cégekkel fogja megfizettetni a szankciót.
 

Citrom-díj:
Utak   
 6 Hozzászólás   

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ajánlott cikkek:

Finn módszerrel ellenőriztek Abonyban

Botrányos állapotok a társasházban, a Rossmann felett

Abonyban maradnak a szigorú szabályok

Sírgyalázó módon lopják a temetőben a virágokat!

Tovább vergődhetünk az útépítés miatt: Fél évet csúszik a 4-es Abony- Cegléd szakaszának megépítése

Ez egy dzsungel! Elhanyagolt ingatlan Abonyban!

Keressük, hogy ki volt az, aki a saját szemetét más elé tette le

Idős olvasóink és a Posta.....

Valós probléma Abonyban: Küzdenek védőnőink a tetvek ellen

Elvágták a lakókat Abonytól! Ez tűrhetetlen! Csorbulnak az útépítés miatt alkotmányos jogaik?

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
Már nem 1 zenekar

ortega -

2015.03.28. 20:16:03

Régi igazség: pénzben, nőben hatalomban nincs barátság. 

Személyszerint az érdekel, hogy játékelméleti hasonlósággal karvaly avagy a galamb harcitechnika mellett zárul a két hatalmi elit harca. A karvalyok, ha összecsapnak, csendben teszik, de sok esetben mindketten rámennek, olyan sérüléseket okoznak egymásnak. Ha a galambok ciriburiznak, hatalmas por és tollfelhő, mjd ha megúnják, elröpülnek, mitha mi sem történt volna.

Tavaly jelenet meg Frei Tamás: 2015 avagy az elitek harca című könyve. Tulajdonképpen forgatókönyv a történésekhez. 

És még ehhez egy mai hír linkje, ami miatt érdemes elgondolkodni: "Fecseg a felszín, hallgat  a mély"...

http://hvg.hu/itthon/20150325_Ader_TEK_szemelyvedelem 

Milyen KARTELL?

gykiss57 -

2015.03.28. 19:56:42

Az nem 1 zenekar?

Simicska - Orbán háború

ortega -

2015.03.28. 13:07:06

Új frontot nyitottak a Simicska  - Orbán háborúban. Ennyi az ok - nem több. Az Abony - Fegyvernek autópálya a hazai autópálya építés legnagyobb kihívása. Csak a KÖZGÉP rendelkezik hozzé tervező - szakértői - technikai - technológiai háttérrel ma Magyarországon. Ezért halasztják az MO bővítés egyes szakaszait, a Lágymányosi híd rekonstrukcióját. 

Lépnek egy logikusat, ha igaz a hír, Szolnok - Kecskemét négysávost építenek. Ez sem újdonság. Meg van a természetvédelmi, építési engedély. Úgy hívják: M8 autópálya. Abonynál torkollna az M4-esbe. Ez megvalósítható simicskáék nélkül, mert sík terepen más is tud építeni. Az M4 meg megépül Szolnokig. 

Álmodoztam egy kicsit. 

Azt, hogy mi mennyibe kerül, fogalmunk sincs. Nem vont el pénzt az EU, csak kartell gyanú állt fenn. Amikor szíjjártó faterja felnyomta a többieket, hogy öszebeszéltek vasútfejlesztés terén, kinek - mit kellett visszafizetni? Pedig ott is százmilliárd körüli volt az összeg, ha jól emlékszem. 

Egyébként aki a 90-es évek előtt is élt, tudja: nem az a drága, ami sokba kerül, hanem ami nincs. Nyolc év várakozási idő után jutottál Trabanthoz - a négyéves Trabantot drágábban el tudtad adni mint az újat - tehát sok szempont felöl lehet közelíteni. 

 

Kicsit több...:)

Süllő -

2015.03.27. 20:43:04

Tatu, ha egy km csak 4 millába kerülne az autópálya kilométere, akkor már rég a zabonyi MOL kúttól a mérgesig autópályán döngetnének esténként a helyi niggerek.Vigyor Nem 4 milla, hanem 4 milliárd per km...

Bakker, ezért a lóvéért pl a horvát átfúrja a komplett Dinári-hegységet, nem aszfaltot terít a síkságon...Nevetés

De kis hazánkban ez van...

Stadionok épülnek az a fontos

Zetoros -

2015.03.26. 20:13:22

{#emotions_dlg.what}

Az EU sokalta a 4 millió/Km árat.

TATU -

2015.03.26. 16:42:15

Büntetést szabtak ki ránk ezért a Fidesz lemondta az M4-es projektet.


Szavazás
Ön melyik képviselőjelöltre szavazna az 8-as választókerületben?
   
 Tóthné Somodi Ildikó VFE 
 Dr. Egedy Zsolt Mihály Független 
 Sáfránné Baranyi Beatrix Fidesz- KDNP 
   
Eredmény
Programok

A sarokkanapé, a kis lakások megmentője

Azok, akik kis lakásban élnek, pontosan tudják, hogy minden egyes ...

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok