Fotó: MTI / Mészáros János
Lehet még belőle katasztrófafilmekhez díszlet, mert pont olyan 60 milliárdból eddig elkészült vasbeton torzó – írja a Népszabadság az Abony–Fegyvernek közt abbahagyott M4 építése kapcsán. Meg azt, hogy ami a kormányzati szándékból látszik, azzal sok szempontból csak a bajok vannak.
Autópálya helyett az Alföld kap egy tisztes halálutat, mivel a kormány most azt fontolgatja: a nagyjából 30 százalékos készültségben lévő gyorsforgalmi utat csak akkor fejezik be, ha a forgalomba helyezéshez még minimálisan szükséges munkák nem kerülnek sokba. Egyébként marad a betontorzó – kezdődik a Népszabadság riportja az M4-es projektről.
Arról, hogy a kormányzat mégis mekkora összeget tart a félbehagyott munkák befejezésére elfogadhatónak, nincs hivatalos adat. A napilap értesülése szerint a költségek faragásának egyik tétele, hogy bizonyos közlekedésbiztonsági elemeket elhagynának az építkezés során. Nem épülne meg például néhány felüljáró, helyette simán szintbeli útkeresztezésekkel (akár lámpás közlekedésszabályozási technikával) épülnének meg az utak. Ami azonban nem csak az autópályán haladás tempóját csorbítaná drasztikusan, de ez a megoldás egy 2x2 sávos úton nem más, mint potenciálisan a halál keresztútjává tenni az ilyen csomópontot.
Folytatáshoz kattintson IDE!
Forrás: HVG.hu