Mi Abonyunk - Kockáztatott és vesztett a kormány az M4-essel
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8087, belépett felhasználók: 0.

admin - 2015.05.13. 17:26

 

Még mindig nem bontott szerződést a kormány az M4-est építő konzorciumokkal, holott már másfél hónapja áll a beruházás. A kabinet nem ismeri el, hogy hibázott, továbbra is igyekszik a kivitelezőkre és az Unióra hárítani a saját felelősségét.

 

Keresi a fogást a kormány az M4-es autópálya szakasz építőivel kötött összesen 110 milliárd forintos szerződésen, hogy kihátrálhasson a maga teremtette zsákutcából. A Népszava információi szerint azonban egy hónappal a szerződések felmondását elrendelő kormányrendelet után még mindig nem kaptak a cégek semmilyen dokumentumot, vagy legalább tájékoztatást arról, hogy mi lesz a megállapodásokkal. Iparági szakértőnk szerint akár fél évig is eltarthat míg valamilyen tartalmú döntés születik. A kivitelezőknek addig is mintegy havi 50 millió forintjukba kerül az állagmegóvás, a létesítmények és az építőanyagok, hídelemek őrzése.

 

A kormány május végéig adott időt a szaktárcának, hogy keressen megoldást Szolnok bekapcsolására az országos gyorsforgalmi úthálózatba. Azt sem zárták ki, hogy a 30 százalékban elkészült Abony-Fegyvernek közötti szakaszt 29 kilométeres szakaszt befejezzék, csak az eredetitől eltérő műszaki tartalommal, vagyis olcsóbban. Szakértőnk szerint viszont kérdés, hogy mitől lenne olcsóbb. Eddig a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NIF) 62 milliárd forintot kifizetett, s ebből 40 milliárdot a már elvégzett munkák után. A 22 milliárd forintos előleget a kormány visszakövetelheti, csakhogy abban már jelentős összeget tesz ki az időközben elvégzett munkák ellenértéke. A lapunknak nyilatkozó szakértő azt is hozzátette, még ha nem is egy teljesen új nyomvonalat jelölnek ki, az M4-es áttervezése jelentős időt és újabb tízmilliókat emészthet fel. Ha viszont új nyomvonal mellett döntenek, akkor mi lesz az eddig elkészült M4-es torzóval.

 

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációjáért felelős helyettes államtitkára tegnap az ATV-ben nyilatkozva megemlítette, hogy minden 50 millió euró fölötti beruházás először állami finanszírozással indul és amikor az unió nagy projektként nevesíti, utána támogatja Brüsszel az adott beruházást. A magyar kormány nem ért egyet azzal az uniós gyakorlattal, hogy utólag adja áldását a nagy projektekre. Csakhogy nem ez a gyakorlat.

 

Jávor Benedek, a Párbeszéd Magyarországért (PM) Európai Parlamenti képviselője a Népszavának elmondta, a helyettes államtitkár talán a befogadásra gondolt, mert általában Brüsszel a befogadott beruházásokat támogatja, ám ezeket többnyire előre egyeztetik a kormányokkal. Csepreghy vélhetően keverte a befogadást az utófinanszírozással, mert az igaz, hogy az uniós támogatással épülő létesítményeket valóban utólag finanszírozza az unió. A közösségi jog nem tiltja azt sem, hogy egy kormány úgy vágjon bele egy nagyberuházásba, hogy nem tisztázta előre, kap-e rá támogatást - ilyen volt a 4-es metró is -, de akkor az adott ország kormánya vállalja azt a kockázatot.

 

Csepreghy azt is állította, hogy az Abony-Fegyvernek közötti 29 kilométeres autópálya szakasz leállított építésében érintett konzorciumokkal - Colas-Switelsky, Közgép - A-Híd társulásokkal -, valamint a Strabaggal kötött szerződésben is szerepel, hogy amennyiben nem lesz meg az uniós támogatás, az a beruházás létét fenyegeti és ez indok lehet a szerződés felbontására. Lapunk információi szerint azonban a szerződésekben nem esik szó uniós támogatásról.

 

Csepreghy ismét előrángatta, hogy az unió az utolsó pillanatban "dobta be a kartell gyanút". Ezt a "dobást" Brüsszel már többször hárította, cáfolva, hogy ilyen gyanút közölt volna a magyar féllel. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ennek ellenére vizsgálódik, s Csepreghy szerint, ha beigazolódik a gyanú, akkor az eddig kifizetett 40 milliárd forint sorsa is "megkérdőjeleződik". Iparági szakértőnk szerint viszont ebben is téved a politikus. A hivatal kiszabhat akár jelentős bírságot is, de az nehezen elképzelhető, hogy az a teljesítésért kifizetett 40 milliárdot elérje. A kormány viszont számíthat egy esetleges több milliárdos kártérítési perre, ha végül felbontja a szerződéseket. 

 

Forrás: nepszava.hu

Közélet:
Abony   
 0 Hozzászólás   
Ajánlott cikkek:

Ön kit támogatna polgármester-jelöltként?

Chili Parádé Abonyban

Értékőr: 45 éve hunyt el Cselényi József Abony Város posztumusz díszpolgára

Kipp Kopp koncert

Adventi gyertyagyújtás

Nagyszabású kúriafelújítási program Abonyban

Pecsenye Parádé eredmények

Versek a cipősdobozban

Magyar Kultúra Napja

Szilveszter a Főtéren

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!

Szavazás
Ön melyik képviselőjelöltre szavazna az 8-as választókerületben?
   
 Tóthné Somodi Ildikó VFE 
 Dr. Egedy Zsolt Mihály Független 
 Sáfránné Baranyi Beatrix Fidesz- KDNP 
   
Eredmény
Programok

A sarokkanapé, a kis lakások megmentője

Azok, akik kis lakásban élnek, pontosan tudják, hogy minden egyes ...

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok