Az alábbiakban olvasónk levelét osztom meg Önökkel teljes terjedelmében, változtatás nélkül. Megígértem a MÁV-Startnak, hogy nagyobb nyilvánosságot kap etikátlan ügyintézésük. A történet más számára is tanulságos lehet. 2015.08.08. 6:34 perckor egy 5000 Ft-ossal fizetve jegyet vásároltam a Kelenföldi pu. JKA-053
számú automatájánál. A jegy kiadásra került, egy üzenet kiséretében a képernyőn: A jegykiadó automata nem tudott visszaadni.Kérem forduljon a pénztárhoz.
Azonosító:XXXXX
Automata: JKA-053
Dátum: XXXX.XX.XX.
Visszajáró: 2625
Visszaadott összeg: 0
Az üzenetről fotót készítettem.
Még volt időm a pénztárt felkeresni. Ott közölték, hogy a pénzt nem adnak vissza.
A gépet egy külön cég üzemelteti. Ott a gépen a telefonszám. Panaszt tudnak felvenni, amihez a jegyzőkönyvet nekem kell kitölteni a kisablakon keresztül, mert a panaszkönyv nem fér ki a kisablakon. Tollat nem tudnak adni a kitöltéshez. Ezekkel az érvekkel egyből meggyőztek, hogy panaszkönyv írásra esélyem sincs. Nem lévén nálam íróeszköz.No de sebaj. Van idő.
Vissza az automatához, és telefon (ingyenesen!) a MÁV-Direktnek.Várni kell az ügyintéző jeletkezéséig min. 2 percet, de ez is ingyen van. Ügyintézőnek bediktálom nevem, jegyek sorszámát, automata számát, lakcímemet, telefonszámomat, a 18 jegyű bankszámlaszámom már valahogy nem jutott az eszembe.Mondtam a pénzem kéne. Sajnos azt nem tudják most visszaadni, csak banki átutalással, vagy mivel nem adtam meg a bankszámlaszámomat, postázzák.Mondtam jó, én viszafele ebből a pénzből utaztam volna, így az ügyintézésre hivatkozok majd a kalauznál jegy nélkül. Mondták ne tegyem ez két külön cég. Vártam a pénzt.
Helyette kaptam egy levelet 24.-én. Melyben közlik, megállapították, hogy a gép nem adott vissza. Egyben nyilatkozzak mégegyszer hogy kívánom megkapni a pénzt (megj.:nagyon, és gyorsan), esetleg utazási utalványt elfogadok e. Adjam meg átutalás esetén a bank nevét, bankszámlatulajdonos nevét, bankszámla tulajdonos postai címét(minek egy átutaláshoz ??)
Tájékoztatnak továbbá, hogy az összeget legkésőbb november 8-ig (jegyvásárlástól számított 4 hónap !!) továbbítják részemre.
A levél kézhezvételekor rögtön válaszoltam a MÁV honlapján található összes utasforgalommal foglalkozó osztályra a levélben kért adatok közlésével.
Az eltelt időre tekintettel, még 3 munkanap türelmi időt adtam a kifizetésre.
Azóta sem kaptam sem választ, sem pénzt.
Jó tanácsot adni nem tudok ez ügyben senkinek.
A jegykiadó automata csak a vásárlás végén írja ki, hogy nem tud viszaadni.
A pénztárhoz ne rohanjon senki ilyenkor. Csak időpocsékolás.
Jogorvoslati lehetőség: Nemzeti Közlekedési Hatóság Panaszfelügyeleti és Utasjogi Főosztály Vasúti Igazgatási Osztály-hoz levélben. Illetéket utólag állapítják meg.
Képünk korábbi, az abonyi állomáspn készítette másik olvasónk.