Az alábbiakban a Magyar Telekom Nyrt-nek mai napon megküldött panaszos levelemet mellékelem teljes terjedelmében, változtatás nélkül, mellékletekkel. -
Tisztelt Címzett! Ezúton szeretnék vállalkozásom nevében tiltakozni azon megalázó, már- már zaklatás számba menő ügyintézés ellen, melyet az Önök társasága irányomban gyakorol. Megjegyzem, amennyiben nem történik számomra kedvező fordulat ügyemben, minden lehetséges jogi lehetőséget megragadok annak érdekében, hogy igazamat bizonyítsam. Esetem, pontosabban bő négy hónapos kálváriám a következőképpen foglalható össze:
1. Teljesen jóhiszeműen felkerestem a szolnoki szaküzletüket, ez év július 19-én, ahol kértem, hogy kössük át céges mobil előfizetésemet, valamint a TV és internetszerződést magánszemély névre, azaz a saját nevemre. Ekkor a mobiltelefon szerződés viszonylag zökkenőmentesen átírásra került nevemre, kisfiamnak is kértem egy telefonszámot, részére készüléket is vásároltam. Internet és TV előfizetésem tekintetében abban állapodtam meg az ügyintézővel, hogy addig marad a céges előfizetés, míg a szerelők be nem kötik a magánszemély számára az eszközöket. Azt mondta, nekem semmi más teendőm nincs ezzel, csak majd valamikor le kell adnom az eszközöket. Mire a boltból hazajöttem, a vezetékes telefonom már nem üzemelt, hiszen annak kikötését is kértem, mert nem használtuk. Az üzletben azt vettem ki az ügyintéző szavaiból, hogy a céges előfizetésem automatikusan megszűnik, amikor a magánszemélyes szerződés életbe lép az internetre és TV-re. Még július hónapban leszerelték a MiAbonyunk eszközeit, bekötötték az újakat. Nyugodt voltam, hogy a másik szerződés már nem élő. Ugyanabba az ingatlanba köttettem be mindent, csak csere történt, átvezetékelni sem kellett. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy egyszerre ugyanazon szolgáltatást két néven is igénybe akarom venni, és kétszer akarok fizetni, legalábbis ezt gondoltam. Hitemben egyébként megerősített az ügyintéző is, mert azt mondta, hogy ne is fizessem már be az utolsó céges internet és TV számlát, mert a mobil számlán viszont túlfizetés van, mert egy számlát véletlenül kétszer is befizettem. Vártam tehát nyugodtan, hogy majd kapok egy elszámoló számlát. Helyette azonban az Önök cége továbbra is vidáman küldözgette nekem a net és TV számlákat és a felszólítókat. Gyanússá kezdett válni az ügy.
2. Szeptember 11-én felkerestem ismét a szolnoki szaküzletüket, ahol szomorúan szembesültem a tényekkel. Vittem magammal a leszerelt céges eszközöket is, senki nem mondta nekem, hogy ezeket milyen határidőn belül kell visszavinnem. Szabadnapot vettem ki, Abonyban élek, Nagykőrösön a polgármesteri hivatalban dolgozom marketing és sajtóreferensként. Felkészültem arra, hogy megint hosszú ideig tart az ügyintézés, mint ahogyan ez első esetben is volt. Nem kellett „ csalódnom „, bő másfél órás várakozást követően kerültem sorra, az ügyintéző egyáltalán nem volt velem kedves, vagy elnéző, azt sem értette, hogy mit akarok. Teljesen rosszul lett, hogy most akkor panaszt kell felvennie, a képen látható „ irományát „ fél órán keresztül, egy ujjal gépelgette be. Először a szöveg teljesen más volt, azt nem voltam hajlandó aláírni, hosszú sóhajtozást követően „ megengedte „, hogy én diktáljam le a saját panaszomat. Közben többször is célzott rá, hogy a panaszt hiába teszem. Vittem magammal a mobil eszközöket, melyekre először azt mondta, át sem veszi, adjam fel postán, aztán nagy nehezen kötélnek állt. Hatalmas sikernek könyveltem el, hogy a „ szerkezeteket „’ végre sikeresen leadhattam. Nagyon szomorú voltam, hogy a céges szerződésem továbbra is élt, és vártam, hogy a panaszomra válasz érkezik, vagy legalább kapok valamiféle elszámoló számlát attól az időszaktól kezdve, amikortól nem használom az eszközöket. A történetem sajnos itt még nem ért véget.
3. Szomorúan vettem észre, hogy az újbóli lemondás ellenére továbbra is kapom Önöktől a számlákat. A „ katarzis „ a napokban jött el, amikor már közel 70.000, azaz hetvenezer forintot követelnek rajtam egy olyan szolgáltatásért, melyet cégként NEM vettem igénybe, viszont ugyanezt a szolgáltatást magánszemélyként igénybe vettem és veszem és fizetem is a számláimat. A panaszos levelemre nem jött válasz, csak egy SMS, még kb egy héttel a panasz beadását követően, melyben közlik velem, hogy a panaszom kivizsgálás alatt van és várjak türelmesen. Meddig? Szeptember 11. óta ezt teszem! Most október 22 van! Közben még mintegy két hete plusz egy zavaró momentum történt, kaptam egy SMS-t, hogy elvinnék tőlem a céges eszközöket, jönnének azokat leszerelni…. Gondoltam tévedés, hiszen azokat leadtam, sőt mi több, pontosan az Önök által megbízott szakemberek szerelték le azokat úgy, hogy nem lehetett használni őket rendeltetésszerűen. Ha csak nem például irattartónak, vagy kávés csésze alátétnek… Elnézést a humoros megfogalmazásért, de véleményem szerint annyi ügyintézési hiba történt, hogy ezt már másképpen nem tudom megfogalmazni. És még: az SMS-t követően pár nap múlva már agresszívabban próbálták meg velem felvenni a kapcsolatot, a leszereléssel megbízott cég munkatársai. Jött SMS szerelnének, és hívtak is. ( Rövid Táv futár, 10.12. ) Éppen nem tudtam felvenni, visszahívtam a hölgyet, akinek elmondtam, hogy jöhetnek, de az eszközöket már régen leadtam. Csodálkozott, de tájékozatott, hogy ez nem egyedi eset, ne is mondjam…
Tisztelettel kérem panaszos levelem újbóli kivizsgálását, elszámoló számlát kérek, mind a mobil, mind pedig az egyéb szolgáltatásokra. A TV és internet előfizetést az eszközök leszerelése óta cégnéven NEM veszem igénybe, tehát az ezen túli időszakról nekem semmiféle számlát NE küldjenek, hiszen magánszemélyként azt FIZETZEM! Kérdezem én: Ki és mikor hibázott? Hogyan fordulhat ez elő? Mivel újságíró vagyok, ezen levelemet a mellékletekkel együtt egy általam szerkesztett, és „ cégnéven „ lévő portálra is kiteszem! Megjegyezni kívánom, hogy az Önök előfizetője vagyok bő 20, azaz húsz éve, a mobilszámom azóta változatlan! Sajnálom, hogy ez Önöknek nem számít, és zaklatásszerű számázási módszerrel bombáznak. Segítsenek! Mondják már meg, hogy mit tegyek, hogy felfogják Önöknél, hogy a céges előfizetést NEM veszem igénybe, de magánszemélyként IGEN. Ja, és bocsánat, hogy ezek után személyesen még egyszer nem vagyok hajlandó bemenni Önökhöz a szaküzletbe, nekem erre nincsen több órám, és a megaláztatásokat sem szeretném még egyszer átélni. Talán megértik.
Köszönettel kívánok további, ennél sokkal eredményesebb és ügyfélbarátabb munkát! Azt gondolom, hogy a szolgáltatók közti piaci versenyben ez megengedhetetlen üzleti magatartás!
Lőrinczy Veronika főszerkesztő, www.miabonyunk.hu
MiAbonyunk SAFE Kft, ügyvezető
S. K.
2015. október 22.