Egy korábbi cikkünkben megírtuk, hogy hatalmas kátyú okozott balesetet Nagykőrös közelében. Nem is egyet. A KÖZÚT munkatársai megkezdték a kátyúzást ezt követően. A kátyúzási menetrenddel kapcsolatban a Magyar Közút Nonprofit Zrt. illetékeséhez fordultam. Marczin Bence, a cég kommunikációs osztályvezetője lapunknak részletes, készséges, pontos tájékozattást adott minderről. " A Magyar Közút Nonprofit Zrt. előtt is ismert a Nagykőrös térségében lévő országos közutak állapota, amelyeket a folyamatosan és tervezetten végzett útellenőrzések során munkatársaink figyelemmel kísérnek. A diszpécserszolgálatokra érkező bejelentéseket is kivizsgáljuk. Az útellenőrzések során munkatársaink figyelemmel kísérik a kialakult burkolathibákat, azok javítása a téli útüzemeltetési időszak alatt (2015.11.02.-2016.03.15) ideiglenes jelleggel történő javítási technológia alkalmazásával, úgynevezett hidegaszfalt beépítésével történik. Az ideiglenes jellegű javításoknál előfordulhat, hogy a burkolathibák ismételten kialakulhatnak, ezért azok javítása, kialakulásuk függvényében folyamatosan megtörténik.
Az Ön által is jelzett, valamint az alábbiakban részletezett országos közutakon lévő burkolathibákat – az időjárás függvényében – a mérnökség 2016. március 1-ig hideg aszfalt beépítésével ideiglenes jelleggel kijavítja.
Nagykőrös térségében az alábbi utakon tervezünk kátyúzási munkákat végezni:
- 441 sz. Cegléd – Nagykőrös - Kecskemét másodrendű főút (Cegléd-Nagykőrös közötti szakaszán)
- 4601 j. Budapest - Tiszakécske összekötő út - 4608 j. Cegléd
- Lajosmizse összekötő út (4+000 – 20+688 km sz. közötti szakaszán)
- 46126 j. Csemő - Hantháza bekötő út
Abony térségében az alábbi utakon tervezünk kátyúzási munkákat végezni:
- 4611 j. Abony - Nagykörös összekötő út
- 4612 j. Abony - Tószeg összekötő út
A burkolathibák végleges javításának meleg aszfalttal történő beépítésével a technológia által megkövetelt feltételeknek megfelelően legkorábban tavasszal kerülhet sor. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mérnökségeinek munkatársai folyamatosan javítják a balesetveszélyes burkolati hibákat. Az Ön által kiemelt szakaszon a végleges megoldást a burkolat teljes felújítása jelentené, azonban sajnos erre jelenleg nem áll rendelkezésünkre a szükséges fedezet. Társaságunk mindent elkövet annak érdekében, hogy európai uniós vagy hazai forrást találjon a cél érdekében. A felújítás közös érdekünk, hiszen a helyreállított, újszerű útszakaszon nem csak komfortosabb a közlekedés, hanem biztonságosabb is, az üzemeltetése pedig gazdaságosabb. "- olvasható a közleményben.