Megkezdődött a folyószámla-kivonatok és a pótlékértesítők kiküldése A Nemzeti Adó- és Vámhivatal megkezdte a folyószámla-kivonatok és a késedelmipótlék-értesítők kiküldését. Október végéig mintegy másfél millióan kapnak értesítést a hivataltól. Folyószámla-kivonatot csak az kap, aki legalább egy adónemben több mint ezer forinttal tartozik, vagy több mint ezer forint túlfizetése van. A NAV az egyenleg megállapításánál az adószámla 2015. december 31-ei állapotát veszi alapul.
A kivonat mellett késedelmipótlék-értesítőt csak az találhat a postaládájában, aki fizetési
kötelezettségét nem vagy csak késedelmesen teljesítette, és ezért 2015-re vonatkozóan
késedelmi pótléka keletkezett.
Az adó- és vámfolyószámlák egyesítése miatt a kivonatban a vámfolyószámlák 2016. január
1-jei nyitó egyenlege és az azt követő időszak részletezése is megtalálható.
Azok az adózók, akiknek 2016. január 1. és április 17. között legalább egy elektronikusan
benyújtott és feldolgozott bevallása vagy adatszolgáltatása volt, elektronikus bevallóknak
számítanak, így papíron nem kapnak folyószámla-kivonatot és késedelmipótlék-értesítőt sem.
Ők az ügyfélkapus regisztrációt követően, már a netes felületen, folyamatosan nyomon
követhetik adószámlájuk alakulását, és, ha 2015-re vonatkozóan késedelmi pótlékkal
érintettek, akkor május végétől megtekinthetik a késedelmi pótlék levezetését is.
A folyószámla-kivonatot és a pótlékértesítőt célszerű a kivonat mellékleteként megküldött
„Tájékoztató” segítségével összehasonlítani az adózó saját nyilvántartásával. Eltérés esetén
észrevételt tenni személyesen az ügyfélszolgálatokon, telefonon a 40/20-21-22 számon a
NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén (ÜCC) keresztül, vagy írásban lehet. Ehhez
a NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető „Folyószámla-kivonatra észrevétel”
nyomtatvány segít.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága