veroniq - 2011.03.21. 21:13:33
Kommentek
veroniq -
2011.03.24. 14:34:19
Lapinformációink szerint Juhász Pálné utasította a polgárőrség tagjait, hogy kedjenek el vállalkozóktól és magánszemélyektől pénzt kérni, hogy vissza tudja fizetni a hiányzó 815.000 forintot. Úgy tudjuk, hogy eddig még senki nem adkozott, tekintettel arra, hogy a közvélemény mélységesen fel van háborodva a történteken. Összesen tíz nap áll rendelkezésre ahhoz, hogy az önkormányzat kasszájába vissza kerüljön a másra elköltött pénz. Ha ez nem történik meg, vélhetően feljenetést tesznek a polgárőrség vezetője ellen. LŐVE
magányos -
2011.03.23. 21:37:02
Kedves Juhászné!!
Kitudna segiteni pár ezer forintal??
nagylany -
2011.03.23. 16:28:50
Sajnos elkeserítő az abonyi polgárőrség jelenlegi helyzete. Vezetője és tagjai hogyan engedhetik meg maguknak hogy üdítőre és kávéra költsék a benzinre és ruhára kapott pénzt, mikor a lakosság nap mint retteg a betörőktől, és nem telik el úgy hét hogy ne hallani betörésekről, lopásokról Abonyban! Ennyi pénzből, mint amit kaptak az Önkormányzattól óránként kellene látni a lakosságnak őket amint szorgalmasan járőröznek a városban jól felszerelt autóval tekintélyt parancsoló ruhában! Erre se ruha, se járőr autó, se biztonság...
Fizessék vissza az összes pénzt, amit nem az adott célra költöttek el!!!! És a jövőben pontosan számoltassák el őket!!!!
Egyet értek Janika hozzászólásával, mikor ő volt a polgárőrség vezetője, 1995-2000-ig, és 2002,2003-ban, sokkal jobb volt a közbiztonság, minden nap, minden éjszaka lehetett látni járőröző polgárőr autót- hozzáteszem 150eft Önkormányzati támogatásból! Akkor a mostani polgárőrség több százezres támogatásból ez miért nem tudja megtenni? Miért nem érzi biztonságban magát a lakosság? Határozott, tiszteletet parancsoló vezető kellene a polgárőrség élére, mint mikor 1995-ben Vörös János volt, és lelkiismeretes, feladatukat teljes odaadással végző polgárőr tagok, akik akkoriban kitartó munkával felépítették a polgárőrség tekintéjét! Ez mára sajnos teljesen elveszett. Úgy gondolom nehéz lesz újra a régivé formálni....
Süllő -
2011.03.23. 09:34:39
Feltétlen egyetértek Thomas javaslatával, korábbi, más szervezetek járőrszolgálatának megkeresésével, bevonásával. Nem is hallottam, velük mi lett?
Azonban messze nem értek egyet azzal, hogy a hiányzó sokszázezer összeget akár visszafizessék, vagy akár elengedjék. Miért is? Az Önkormányzati támogatást gondolom adott célfeladatra kapták. Ha nem arra költötték, akkor ez csupán mezei sikkasztás, amit talán a törvény is büntet, ha jól vagyok felhomályosítva. Mi az, hogy kávé, meg szendvics meg hús számlák, szolnoki tankolásszámla? Megáll az eszem. Kíváncsi leszek a végeredményre. Üdv
Thomas -
2011.03.23. 09:06:01
Nagyon sok, mindenféle politikai, és etnikai alapon szerveződő, a polgárőrséghez sokszor nevében is hasonlító szervezet működik az országban, Többek között abonyban is létezett (létezik?) a Magyar Gárdának, a Magyarok Szövetségének járőrszolgálata. Mikor még lehetett tudni a működésükről, én úgy éreztem jobbá vált városunkban a közbiztonság. Úgygondolom nincs szükség több, egymától függetlenül működő, és főleg ma már illegális szervezetre, de tagjaik mind lelkességükkel, mind megjelenésükkel nagyon nagy erőt jelentenének a polgárőrök között. Lehet hogy marhaság amit gondolok, de nem lenne érdemes megkeresni Őket és Velük erősíteni a csapatot?
veroniq -
2011.03.23. 08:26:28
A polgárőr gépjármű javítását az önkorányzati támogatásból végezték el, nem is került kevésbe. Ha egyszer végre felkerül a video, hallhatjátok, ahogyan az elnök ezt hosszasan ecseteli. Arról nem esik szó, hogy azért kellett javítani, mert az autóval nem szakszerűen közlekedtek. Végül: EZ AZ! Biztos örülnének Neked is, Arsenal! Te legalább jó erőben vagy:) Üdv: LŐVE
ArsenalPA -
2011.03.23. 08:10:14
Úgy gondolom, hogy egy jól, szervezetten működő szervezet, fedhetetlen polgárőrökkel megfelelő támogatást kapna, akár önkormányzati forrásból is! Nem akarom bántani az itt tevékenykedő egyéneket, de semmiféle tekintély nem sugároznak, sőt némelyik suhancnak tűnik!
Arról már nem is akarok beszélni, hogy tavaly nyáron a legnagyobb esti rally -s gép a polgárőrség autója volt! Mondjuk meg is lett az eredménye, szépen össze is törték egy ilyen "autókázás" folyamán! Remélem a kocsi javítását nem az önkormányzat pénzéből végezték, hanem behajtották a pilótán és a mitfahrerén!
Én - személy szerint - szivesen részt vennék egy jól működő PE munkályában és szerintem sokan vagyunk, bár ennek alapfeltétele a forrás megteremtése, hiszen egy komoly egyesület tangjainak munkáját nem puszival kell megbecsülni! Magyarul ingyen semmi sem működik megfelelően!
Thomas -
2011.03.23. 07:16:27
Mivel régóta (bár kissé felületesen) ismerem a Polgárőrség munkáját, megjegyezném, hogy történtek régebben is felajánlások. Szépen hangzatosan, olyankor mikor egy-egy vállalkozót, vagy magánszemélyt valamilyen kár ért, aztán a csoda három napig tartott, a káreseménnyel együtt a felajánlás is feledésbe merült. Igaz, a fenntiek ismeretében nem nagy kár, de most, ha tényleg sikerül egy normálisan működő kis csapatot felállítani, kérek mindenkit segítsünk Nekik. A polgárőrök nagyrésze lelkesen végzi az önként vállalt feladatát, de most úgytűnik bajban vannak, és bajban is lesznek egy darabig. Ne dobálózzunk a számokkal, én sem tettem, de az ígéretem kötelez, tehát az adott pillanatban, úgy mint máskor is, segíteni fogok. Végül megjegyezném, a felajánlásért semmilyen egyedi szolgáltatás nem fog járni! Mondom ezt szintén a régi tapasztalatok miatt! A befizetett összeget, a KÖZbiztonság javítására kell, hogy fordítsák, egyedi biztonsági szolgáltatást Abonyban, meghatározott összegért az ABOPOL Kft végez!
Janika -
2011.03.23. 05:38:57
Szomoruan olvasom a Polgarorseg mostani helyzetet. En aki a Polgarorseg vezetoje voltam 6 even at,vallalkozok altal adott adomanyokbol tartottuk fent magunkat, (nem volt sok) de arra mindig eleg volt hogy tankolni tudjunk, kesobb az onkormanyzat is hozzajarult nemi tamogatassal, valamint vallaltunk plusz munkat, ami szinten novelte a bevetelunket. Mivel tobben voltunk igy tobben is jaroroztunk, igy tobb benzin penzt kellett hogy kifizessunk, de jutott is meg maradt is. Nem azt mondom hogy mindig es mindenki ki lett fizetve idoben. de elobb vagy utobb igen. Soha nem koltottuk ez egyesulet penzet ----szendvicsre,----uditore---patronokra---stb, az Onkormanyzatnal fenymasoltunk, a Rendorsegen (mivel ott volt irodank) beosztast irtunk ill nyomtattunk, amit tudtunk mindent a leheto legolcsobban kihoztunk. Volt nem egy olyan polgaror (koztuk en is) hogy ha nem volt ra keret, vagy keves maradt volna a kasszaban, akkor eltekintettunk a benzinpenztol.
Egy kis "vagyon", amit kevesen tudnak:
2002-ben a vallakozok penzebol vettunk 15 egyenruhat (mivel a polgarorseg tagjainak szama sem volt sokkal nagyob mint 20) ennyire futotta a penzunk, en es meg ket tag sajat magunk fizettuk ki az egyenruhat, ezzel is segitve az egyesuletet. Kapott a polgarorseg 6 darab radiot, amit kb 5 kilometeres korzetben lehetett hasznalni. A vallalkozok penzebol ugyanabban az idoben egy Skoda Favorit szemelygepkocsit vasaroltunk, feliratot keszitettunk ra, valamint egy honappal kesobb feher es sarga fenyu villogot kapott,(megjegyzem az onkormanyzati tamogatas akkor kb 150 ezer HUF volt evente) Szeretnem megkerdezni, hol vannak a ruhak, a szolgalati kocsi,(vagy a penz ha eladtak) a radiok, valamint a villogo lampa. Tudom van amortizacio, a ruhak kopnak, a gepjarmube megy a kilometer, a radio osszetorik , stb, DE ha nem dolgoznak minden nap, (marpedig nem) akkor igy a ruhat ki lehet hordani akar tiz evig is, a gepjarmu ugyszinten, ha nem megy nincs kilometer, (tehat nem kell selejtezni).Nem szabad elfelejteni, a vallalkozok nem fejos tehenek, adnak ha latjak ertelmet, (ez az en tapasztalatom) Sokkal de sokkal jobban oda kellene figyelni, megertem az Onkormanyzatot, es en is elszamoltatnam oket!!
UI; egyetertek tyb hozzaszolasahoz ,aki vagy akik a kozosseg penzet husra, uditokre hasznaljak, azok fizessek vissza!!!
udv Voros Janos
tyb -
2011.03.23. 00:35:45
Nos... Az új, vagy új összetételű polgárőrség indulásához 20+ 20 (LŐVE) ezer, valamint a sovány és a "vasember" által nem konkretizált összeg áll rendelkezésre.
Szóval, bár van olyan abonyi vállalkozó, aki "mellényzsebből" ki tudja, vagy ki fogja fizetni az inkriminált 815.000 forintot, ennek ellenére azt hiszem, hogy legalább virtuálisan jó lenne látni, hogy a közakarat mit tud előteremteni, ha mégsem a jelenlegi összetételű civil közbiztonsági szervezet megmentése lenne a cél.
Az aktuális és konkrét felajánlások szerint 40 e. forintnál tartunk. Ez elég lenne a polgárőrgépkocsi fényezésére és a hónapok óta kiégett jobb elsó izzó cseréjére...
Nem elég viszont a polgárőriroda festésére, a rendelkezére álló gépkocsi nagyjavítására, valamint egy "kommunikációs csatorna" kiépítésére, melyen keresztül az éjszakai órákban bárki által elérhetőek lennének a szolgálatban lévő polgárőrök. Persze elég, sőt busásan elég (bár nem ismerem az elmúlt évi ezirányú főösszeget) az év hátralévő részében a kávéfogyasztás és az éves értékelő értekezlethez szükséges (?) húsvásárlás finanszírozására...
Tehát a BOB által említett "nagy üzlet"-be szeretnénk csábítani sok olyan abonyi lakost, vállalkozót, aki lát fantáziát a közbiztonság civil erőkkel történő megerősítésében.
Ma felhívott egy kisnyugdíjas (név, cím a szerkesztőségben) és felajánlott 1.000 forintot, hogy Ő is szeretne hozzájárulni egy új és ütőképesebb polgárőrség indulásához.Nem tud többet adni, de ezt jó szívvel adná. Sajnos tudom, hogy valóban csak 49.000 forintból él, de a közelmúltban kifosztották a melléképületét és nyilván az elkeseredettség késztette a felajánlásra.
Hány ilyen helyzetben lévő idős ember élhet még Abonyban, aki az utolsó fillérjét is odaadná a biztonság reményében?
Ugye, nem az Ő utolsó forintjaik szükségesek ehhez...
Szóval 40.000 forintnál tartunk. Él még valaki Abonyban, aki a lehetőségeihez mérten, de akarja és tudja támogatni a megújult polgárőrség beíndítását? Esetleg képviselőként lemondani e nemes cél javára a tiszteletdíjáról, vagy annak egy részéről?
Költői volt a kérdés, de remélhetőleg meg is bizonyosodhatunk erről.
Persze, ha közösségnek tekintjük Abony város tenni akaró lakosságát...
Végül, LŐVE kérésére és a "TYB-FAN"-ok megnyugtatására közlöm, hogy semmilyen tisztséget nem szeretnék betölteni az új, vagy megújuló polgárőrség kötelékében.
Talán ezzel is segítem a folyamatot....(?)
Biztonságot Abonynak!
TYB
veroniq -
2011.03.22. 23:12:37
Nem lesz közöm/közünk hozzá! Tudom, miért félnek most egyesek, de nem... Egyszerűen ELÉG! Basszus, Én ajánlottam fel támogatást, megbuggyantál??? Ez egy elég rossz befektetés lenne, amikor az ABOPOL-hoz akar bekötni mindenki! Ha béke és nyugalom lenne, akkor nem lenne erre ilyen nagy a kereslet! Inkább dolgozzatok ezerrel. LŐVE
BOB -
2011.03.22. 21:23:48
Csak nem üzletet látsz? Rosszul közelíted már megint a dolgokat.
veroniq -
2011.03.22. 21:09:08
Ennyi, na akkor hajrá! Az itteni felajánlásokból máris összedobtunk egy másik polgárőrség feállításához szükséges összeget. Nos, vagy.... A mostanit kellene új alapokra helyezni. Oda nekik majd a felajánlásokat. Akkor gond egy szál sem lenne! Üdv: LŐVE
Sovany -
2011.03.22. 21:02:11
Uj magabiztos 'Parancsnok" Becsuletes Polgar orok," ARENDORSEGGEL.
" EGY MIDENKIERT MINDENKI EGGYERt ES EGGYUT AZ 'ABONYI KOZBIZTONSAGERT'
"EZT MEG ENIS TAMOGATNAM"
ArsenalPA -
2011.03.22. 20:54:19
Igen, megéltünk! A számlabiznisz is egy üzletág, kemény pénzek forognak benne! Ez mint volt könyvelő is mondom! Kifizeti az ember a számla ÁFA -ját + esetleg még 5-10% (legrosszabb esetben), a többi pénz marad a zsebben! Tök egyszerű!
veroniq -
2011.03.22. 20:21:58
Előtted nem ismeretlen az ilyen eset, ugye??? Megéltünk egy hasonlót testközelből már mi ketten is. Abonyban ez nem egyedülálló, bár vannak, akik szerint ez így teljesen normális és csikkzsebből kifizetnék a tartozást.... Jajjjjjj. LŐVE
veroniq -
2011.03.22. 20:16:26
Ennyien olvasták eddig ezt a cikket. Reggelre a videot is láthatjátok... Ez még vadabb lesz, mint a cikk.... Jajj. LŐVE
ArsenalPA -
2011.03.22. 20:13:45
Szegénykém, nagyon naív vagy!!! Esetleg csak irónikus???
"Azt viszont 100% tudom hogy a nyomtató nem az irodában van hanem vagy az Editnél vagy az Erikánál és tudjátok nem biztos hogy csak arra használták amire kellet hanem saját célokra is és azért fogyot el a sok tinta patron."
Nem használják azt semmi többre, csak a patronokról szereznek számlát, ilyen egyszerű az egész!
Magyarúl ilyen a TISZTA piszkos pénz! :-)
pimo -
2011.03.22. 18:06:58
Én ugyan ezt irtam meg multkor csak az a baj hogy senki nem hite el nekem pedig én ott voltam köztük és látam a könyvelést is hiszen nekem kellet aláírni a számlákat de akor amikor én voltam nem voltak hús számlák meg stb.Azt viszont 100% tudom hogy a nyomtató nem az irodában van hanem vagy az Editnél vagy az Erikánál és tudjátok nem biztos hogy csak arra használták amire kellet hanem saját célokra is és azért fogyot el a sok tinta patron.
majomka -
2011.03.22. 17:01:23
Csak akkor ha egy olyan ember a vezetöség elnöke akit mindenki ismer is tisztel!! Pl:L.T
ArsenalPA -
2011.03.22. 09:06:42
Aki vállalkozó, azt tudja, hogy a vezető "egyéb" költségeit szokták ilyen számlákkal letudni! A baj az, hogy lehetett volna/lehetne okosabban is csinálni! A polgárőrség vezetőjének is megfordult a nevén már egy pár cég, lehetett volna egy kicsit körültekintőbb is! :-)
Az önkormányzat ott követte el a hibát, hogy nem megfelelő körben határozta meg az elszámolható tételeket! Be kell szerezni egy üzemanyag kártyát és egy bankkártyát és csak ezzel lehessen fizetni! Sokkal nehezebben lehetne visszaélni vele, mint KP -s fizetés esetén!
Gondolom emlékszik mindenki, amikor az állam próbálkozott ilyesmivel, csak nagy volt a felháborodás miatta, így el is törölték! Mindig csak az lázong, akinek van valami baj a füle mögött!
veroniq -
2011.03.22. 08:08:24
Amennyiben végbe mennek a személyi és szakmai változások az Abonyi Polgárőr Egyesületben és lehet tudni, hogy a pénzt mire költik, mert érezhető lesz a pozitív változás, én is támogatom szerény anyagi támogatással őket. Sok kicsi sokra megy! Példaértékű volt Dr. Vörös Mária aljegyző hozzáállása, aki szintén azt mondta, hogy ez a tevékenység, amit tavaly végeztek, kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát és vissza kell kérni a pénzt. 815.000 forint. Temesközy Tamás viszont számomra érthetetlen módon szerette volna elnézni a polgárőröknek azt, hogy nem tudtak elszámolni és azt akarta, hogy valahogy mégse kelljen ezt visszafizetniük...... Még az is elképzelhető, hogy feljelentést tesz az önkormányzat. LŐVE
Thomas -
2011.03.22. 07:31:44
A megoldás nem a Polgárőrség felszámolása, hiszen a tudtommal 30 fős egyesület néhány tagjával van csak probléma. Véleményem szerint igenis szükség van a munkájukra, de nem így, nem ilyen felállással. Sokszor olvasom, hallom a panaszokat mindkét oldalról, vagyis "hol vannak a polgárőrök" ill. mint itt fennt: "az abonyi lakosság eddig nem értékelte a munkájukat"! De, igenis sokan nagyra értékelik velem együtt, de csak a munkát. A dilettantizmust amely a szervezet irányításában megjelent,azt bizony nem! A cégem részéről, igaz nagyon szerény módon, de én is tamogattam, és fogom is támogatni működésüket, de csak egy szervezeti megújulás után. Javaslom, hogy a hasonló problémák elkerülésére a leendő új vezetés (más utat nem látok) vegye fel a kapcsolatot egy a pénzügyekhez, a számviteli törvényhez értő szakemberrel,a szervezet irányítását, a tagfelvételt pedig szintén hozzáértő, javaslatom szerint az abonyi rendőrőrsparancsnok, szakmai irányítása mellett végezze. Úgygondolom, hogy ez utóbbi már csak azért is lehet jó megoldás, mert az abonyi bűnügyi helyzetet, és azt hogy hol tud legtöbbet segíteni a polgárőrség, egy aktív, helyben szolgálatot teljesítő rendőr tudja a legjobban, és az önkormányzati megkeresések, pl. egy rendezvény biztosítása is, ily módon lehet a leghatékonyabb. TÜRELMETLENÜL VÁROM AZ ABONYI PE MEGÚJULÁSÁT!
tyb -
2011.03.22. 00:58:01
Bizony-bizony... Másfél évvel ezelőtt már figyelmeztettem a polgárőrség vezetőjét (a szervezet pénzügyi-ellenőrző bizottságának elnökeként) a számviteli törvény betartására. Akkor a számla nélküli kifizetések (pl.:polgárőr-vacsora kapcsán) utólag beszerzett számlákkal lettek elszámolva az önkormányzat felé. Ez több mint hűtlen kezelés, ez halmazati bűncselekmény, konkrétan okirathamissal spékelve. A polgárőrvezető nyers és a személyiségéez igazodó puritán válasza az intelmekre, magában hordozta a "vizhordólány" effektust, azaz a jelenlegi helyzet már akkor kódolva volt. Az "újdonsült" kisebbségi polgárőrök integrálása hasonlóan aggasztó előzmények után történt. Sajnos, a helyzet alakulása e tekintetben sem volt váratlan. Hatból, négy hamarosan a vádlottak padján? Költői a kérdés, hogy ilyen előzmények után ki az ma Abonyban, aki a lelkes polgárőrtevékenységet értékelve, segit a szervezet megmentésében, konkrétan 815.000.-Ft. adományozásával.
Sajnálom, a valóban lelkes és a közöségért önzetlen áldozatot hozó polgárőröket. Akik a polgárőr-esküjükhöz méltón, valóban önzetlenül tették, teszik és tennék a dolgukat. Nem szánom és a közösség többsége sem sajnálja, a bűnöző, a közösségi irott és iratlan szabályokat két lábbal tipró, majd a közfeladat ellátására hivatkozással, jogi és erkölcsi védelmet kérő polgárőröket. Konkrétan, akiket vagyon elleni büncselekményen érnek tetten, aki szándékosan rongálja a közösség vagyonát, aki műanyag pisztolyt dugva az övébe flangál a főutcán és aki a diszkóban a "közszolgálat" teljesitése során - illuminált állapotára is tekintettel - keveredik verekedésbe.
A szervezet feloszlatása nyilván a csonkitásos gyógymódhoz hasonlit, ezért a korábbi álláspontomnak megfelelően, ismét az újjászervezést támogatnám. Erkölcsileg, szakmailag és lehetőségeim függvényében anyagiakban is.
Én a vagyonvédelmi vállalkozásunk részéről (reklám és név nélkül) felajánlok 20.000.-HUF összeg támogatást az újjászerveződő polgárőrség támogatására, melynek vezetésére, tagjaira a bűnözés, a rájuk bizott anyagi javak hűtlen, hanyag kezelésének, vagy a visszaélésnek árnyéka sem vetődik.
Kérem, hogy aki egyetért egy valóban önzetlen, fedhetetlen és a közösség biztonsága érdekében hatékonyabban tenni akaró polgárőrség kialakitásával, csatlakozzon, a magában moratóriumot is tartalmazó adománygyűjtéshez.
A 815.000 forintot, pedig igenis fizesse vissza az a szervezet, mely más civil szervezetek rovására használta el a közösség pénzét, hús, kávé és még ki tudja, milyen "szolgálati eszközök" beszerzésére!
Végül, kiváncsi lennék rá - nyilván nem csak én - , hogy vajon mire "forditódott" az OPSZ (Országos Polgárőr Szövetség) támogatása, melyről siri csend honolt a beszámoló (elszámoltató meghallgatás) során...
TYB
Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények