Az alábbiakban Olvasónk tapasztalatait osztom meg Önökkel, melyet a mai napon észlelt: 15 perce értünk haza, a volt négyesen (most ugye 44-es) jöttünk. Meg a hókotró is jött és szórta azt a fehér akármit, gondolom helynévtáblánál megfordult és vissza. Én ma nem voltam se net, se rádió közelben, valaki (lehetőleg mérnök végzettségű) meg tudná mondani, hogy most holnap annyira hideg lesz hogy a tök száraz úttestre feltétlenül kell ez a vacak, vagy 10 cm-es hó fog esni és ha ez a vacak van a hó alatt, akkor már mikor az útra leesik a hó, egyből elolvad? És nem fog csúszni?
Magyarul: ennek volt-e értelme? És valaki hozzáértő megtérülési rátát is számolna, hogy annak a vacaknak a kiszórásának a költsége meg fog-e térülni az által, hogy senki nem ütközik össze, esik el holnap és nem kerül kórházba? KÖSZI !!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)
Olvasónk válasza az olvasónak:
A következő cikkre szeretnék reagálni röviden, mivel a Magyar Közútnál dolgozom ugyan Abony nem az én hatáskörömbe tartozik, de itt lakom és globálisan a mi feladatkörünkbe tartozik, amit az olvasó említ:
http://www.miabonyunk.hu/cikkek/2017/01/09/Olvasonk_megmondja_a_frankot:_Kiszortak_azt_a_feher_izet_ma,_de_minek
Kedves közlekedő!
Először egy kis pontosítással szeretnék élni, a régi 4es út jelenleg a 40es jelzést viseli:) Az utak szórása a Magyar Közút feladata az országos közutakon, ez Abonyt a következőképpen érinti: Ceglédi, Szolnoki, Szelei, Radák, Nagykőrösi, Kécskei, Vasút, Baross és a Tószegi út a vasúti átjárótól kifelé.
Az a fehér izé amit kiszórnak az só, ritkábban só és kalcium-klorid oldat keveréke a jobb tapadás és olvasztó hatás miatt. Az előre sózást preventív védekezésnek vagy alásózásnak nevezik, hogy megelőzzék az esetleges síkosságot. És igen, akár ilyen hidegben is előfordulhat párakicsapódás, ami rögtön odafagyhat az úttestre. Nem olcsó a sózás, ám ha ezzel balesetet előzhetünk meg, szerintem nem kérdés a beavatkozás szükségessége.
A riasztástól számítva a Szolnoki és Ceglédi úton a jogszabály 3 órán belül írja elő a beavatkozás megkezdését, ez teljes szélességben történő sózás. A többi úton az idő 5 óra, és a sózás csak a veszélyesebb szakaszokon történik meg. Hogy miért ilyen "lassú" a beavatkozás? Nem fűtött garázsból indulva frissen kell megrakodni a gépjárműveket, fontossági sorrend figyelembe vételével. Cegléden a Lidl-től indul a szórás Abonyon áthaladva a megyehatárig, majd ezek után jönnek az alsóbb rendű utak. A sózást maximálisan 40km/h sebességgel lehet végezni. A jogszabály az esetleg zordabb időjárás miatt is enged meg ekkora tűrést.
Persze ez a papírforma és nem mindig teljesül, de őszintén remélem, hogy ezzel a rövid információcsomaggal eloszlattam pár kételyt és megválaszoltam néhány kérdést.
A téli időszakban fokozott óvatossággal autózzunk, remélem mindenkinek van téli gumija :)
Balesetmentes közlekedést kívánok a továbbiakban!