IDE kattintva olvasható az előzmény cikk. A MÁV munkatársai mindenre kiterjedő, korrekt választ adtak olvasóink problémáira.
A jegykiadó automaták működését munkatársaink távfelügyeleti eszközök segítségével folyamatosan ellenőrzik, ezen túlmenően az automata meghibásodás esetén riasztást küld a központba, ahol munkatársaink a meghibásodással összefüggően szükségessé váló intézkedéseket megteszik, a javítást kezdeményezik. Abban az esetben, ha a jegykiadó automata hibát észlel, vagy valamely fizetőeszközt nem tud elfogadni (pl. nem működik a készpénzes, vagy a banki fizetés), akkor arról a jegykiadó automata a vásárlás megkezdésekor (úti cél kiválasztása után) ad tájékoztatást képernyőn.
A jegyvizsgálók fedélzeti készülékük segítségével szintén ellenőrizni tudják az automaták rendelkezésre állását - az alapján, hogy mikor volt az utolsó vásárlás az utolsó 5 órás időintervallumban - de az eseti meghibásodásokat, vagy azt, ha a készpénzes vagy bankkártyás fizetési mód nem elérhető, sajnálatosan még nem jelzi ki részükre az ellenőrző készülékek.
Jelenleg már tervezzük az ellenőrző rendszerünk oly irányú fejlesztését, mellyel módunkban áll majd a fenti, fizetéssel összefüggő problémák jegyvizsgálói készüléken történő megjelenítése is.
Az előzőek értelmében a fizetéssel kapcsolatos eseti problémákat táveléréssel még nem érzékkeljük, így az ilyen meghibásodást célszerű telefonos ügyfélszolgálatunk részére jelezni, ahol munkatársaink tájékoztatást is tudnak adni az utazási lehetőségekről, az ilyen helyzetekre vonatkozó eljárásrendről.
A konkrét helyzet kapcsán ezúton is sajnálatunkat fejezzük ki a történtek miatt, mint a fentiekből látható, az automata meghibásodása olyan típusú volt, melyet munkatársunk még nem ellenőrizhetett készülékén. Mindazonáltal örömünkre szolgál, hogy az esetet sikerült végül megnyugtatóan rendezni.
Ezúton is megerősítjük, hogy Társaságunk mindent megtesz a jegykiadó automaták megfelelő, üzembiztos működése érdekében, a felmerülő esetleges meghibásodások azonnali javítására törekszünk, egyúttal a jegykiadás meghiúsulása esetén a fennálló körülményeket mind jegyvizsgáló munkatársaink, mind pedig a MÁV-START ügyfélszolgálata mérlegeli, és figyelembe veszi.
Megkeresését ismételten köszönjük, egyéb kérdés esetén állunk szíves rendelkezésére.