Bizony, már 60 éve, hogy az első Fiat 500 (olaszul: Cinquecento), legurult a gyártósorról. A Nuova 500 1957 júliusában mutatkozott be, mint városi kisautó. Kedvező áron, kicsi 497 cm3-es motorjával nagy sikert aratott, kategóriájának első darabjának tartják, azaz az első valódi városi kisautónak. A Fiat 500 több kiadása is napvilágot látott 1957 és 1975 között, megjelent kétajtós szedán, kétajtós félkabrió, háromajtós kombi és háromajtós kisáru-szállító változatban is, jellemzően kis kéthengeres motorokkal felszerelve.
A gyártás ugyan 1975-ben leállt, de a modell 50 éves évfordulóján az olasz gyár felélesztette a márkát, négyszemélyes változatban. A hivatalosan 2007-es Fiat valójában már egy évvel korábban bemutatkozott, azonban megvásárolni csak 2007 márciusától lehetett.
Most 10 évvel később, a modell eljutott a 60. évfordulójához, melynek méltó megünneplése céljából jubileumi kiadás született, tudtuk meg a fiatszabo.hu -tól.
A 60 éves Fiat 500
A limitált kiadású 60 éves kiadás a Fiat 500 egy speciális változata. A jubileumi kiadású autóról fontos tudni, hogy az kizárólag kabrió változatban érhető el. Az új változat méltó a hírnevéhez, egy kifejezetten stílusos kisautót raktak össze a fejlesztők az évfordulóra.
( A képen Lőrinczy Veronika főszerkesztő, neki is FIAT 500-a van )
A műszerfal megnyerő, kissé retro hangulatot kölcsönöz. A bőr ülések és a műszerfal egy remekmű, kifejezetten jól el lettek találva a színek. A kissé barnás hangulatú műszerfal, az elefántcsontszínű ülések és a kormány, melyek természetesen bőrbevonatúak, érdekes kompozíciót alkotnak a beépített 7”-os TFT kijelzővel. Példás bizonyíték ez arra, hogy a régi hangulat és a modern technológia nagyszerűen megfér egymás mellett. A színvonalas technika egyébként velejárója a kisautónak, hiszen HD audio rendszerrel, és beépített GPS-el van felszerelve.
Az exkluzív kiadást egy, a középkonzolon elhelyezett 60. évfordulós plakett és a B oszlopon elhelyezett évfordulós logó is hangsúlyozza.
Persze az exkluzivitás mellett az autó további előnyös jellemzőkkel is bír, fontos szerepet kapott például a biztonság. A modell felszereltségében 7 légzsák is helyet kap, ugyanúgy, mint a visszagurulás-gátló, mely könnyed indulást tesz lehetővé akár lejtőn felfelé is.
A modell pontos árairól a cikk írásakor még nem voltak egyértelmű információk, valószínűleg az 500c árai számítanak kiindulási alapként, melyek 4,3 milliótól 5,6 millióig terjednek, azonban a korlátozott darabszám miatt ennek értéke jóval magasabb is lehet.Érdemes megvenni a 60. évfordulós Fiat-ot?
Mivel egyedi kiadásról van szó, mindennapi használatra nem ajánlott. Elképzelhető ugyanis, hogy a modell néhány év múlva már komolyabb értéket képvisel. Az ideális tulajdonos tehát olyan személy, aki nem a mindennapi használatra, hanem inkább alkalmi autóként tekint a Fiat 500-ra.