Hamarosan három második generációs kormányablak is nyílik a Ceglédi járás területén – ismertette a Rádió Orienten Magdáné Rostás Boglárka. A Ceglédi Járási Hivatal hivatalvezető-helyettese elmondta, a Pest megyei térség ezidáig csupán kettő ablakkal, az abonyi okmányirodával és a ceglédi első generációs ügyfélközponttal rendelkezett.
A járás területén jelenleg Abonyban a Földhivatali Osztály épületében okmányiroda, Cegléden a Járási Hivatal épületében pedig első generációs kormányablak működik. Előbbi továbbra is megmarad, utóbbi azonban rövidesen új, integrált ügyfélközponttá alakul ? közölte a hivatalvezető-helyettes. A munkálatok júniusban kezdődtek, a kormányablak átadása pedig szeptember végére várható. Emellett július végén a ceglédi vasútállomás épületében is megkezdődött egy kormányablak kialakítása, melyet várhatóan szintén még az idei évben átadnak. Albertirsán az önkormányzat kezdeményezésére indul meg egy kormányablak kialakítása, melynek megnyitására valószínűleg a jövő év folyamán kerülhet sor. Itt kap majd helyet az albertirsai kirendeltség is – tette hozzá.
A térség adottságaiból adódóan Pest megyében itt a legtöbb a külterületi, mezőgazdasági ingatlan. „Cegléd az Alföld kapuja” – emelte ki a szakember, aki elmondta, az ebből fakadó feladatok is súlyozottan vannak jelen a hivatal életében. Emlékeztetett a 2016 első felében lezajlott földárverésekre, illetve a 2016 áprilisában lefolytatott felméréseke is, melyek keretében 5200 tanyát kerestek fel alig egy hónap alatt. Mint elmondta, meglehetősen sokan élnek ezeken a speciális helyszíneken, miközben ugyanis egyfelől a tanyákról a városok irányába folyik egy áramlás, ugyanakkor egyre több városi ember keresi a nyugodtabb, csendesebb életfeltételeket.
Noha Budapest közelsége meghatározó, és így sokan ingáznak, a többség mégis helyben próbál elhelyezkedni ? ismertette Rostás Boglárka. Kiemelt beruházásként
jelenleg is zajlik a 4-es sz. főút Üllő-Cegléd szakaszának négysávúsítása,
mely a Monori és a Ceglédi Járás illetékességi területét érinti. Ezzel kapcsolatban szintén többletfeladatot jelentett és jelent az érintett termőföldek más célú hasznosításának engedélyezése, illetve a munkálatokhoz szükséges kisajátítási vázrajzok záradékolása, valamint az ingatlan-nyilvántartási átvezetések nagy száma – jegyezte meg, hozzátéve: a feladatok gyors és hatékony ellátása érdekében folyamatos az együttműködés a PMKH Hatósági Főosztályával, illetve az érintett társszervekkel. Az infrastruktúra fejlesztésétől Cegléden beruházásokat, az iparterületek fejlesztését várnak, és hogy így rövidesen több munkalehetősége nyílik majd az itt élőknek.
A Rádió Orient vendége kitért a közfoglalkoztatási viszonyokra is. Mint fogalmazott, ebből a szempontból mindig kiemelt szerepet tölt be a térség, ahol
jelenleg is több mint harminc közfoglalkoztató végez a közösség számára hasznos, a települések életében jelentős értékmegőrző munkát.
A járási startmunka mintaprogramokon belül a területi elhelyezkedés és az adottságokból adódóan a mezőgazdasági startmunka mintaprogramok foglalkoztatottsága itt a legmagasabb a megyében. Ezen programok hasznossága kettős, mert nemcsak munkahelyteremtő lehetőség a hátrányos helyzetű tartósan munkanélküli lakosság számára, hanem a megtermelt javakat a közétkeztetésben, illetve szociális területen is fel tudják használni. Újszilvás és Jászkarajenő az állattenyésztés és növénytermesztés területén az élen jár.
A munkáltatók és vállalkozások részéről egyaránt magas a beérkező bérjellegű támogatások igénye ? mondta el a hivatalvezető-helyettes. Leginkább a foglalkoztatás bővítését szolgáló, valamint a munkavállalók felvételét célzó támogatások során bér, valamint a szociális hozzájárulási adó támogatására kerülhet sor. Az álláskeresők esetében szintén kiemelkedő a vállalkozóvá válás támogatása, ezen belül is a hat havi támogatási kérelem.
A szakember kitért
az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér bevezetésére is,
amit a kórházakban, a járóbeteg- és háziorvosi ellátást nyújtóknál, illetvet a gyógyszertárakban vezetnek be. A szolgáltatások eléréséhez az érintett intézmények dolgozóinak e-személyi igazolványra és kártyaolvasóra lesz szükségük. Ebben működnek közre, felvéve a kapcsolatot az egészségügyi intézményekkel annak érdekében, hogy az előírt októberi határidőre valamennyi dolgozó számára gördülékenyen megtörténjen az e-szig igénylése.