Az áruszállítással foglalkozó futárszolgálatok iránt ma már nagyon nagy a kereslet. Ez egyrészt a webáruházak elterjedésének, másrészt pedig az e-kereskedelem fejlődésének köszönhető.
Futárszolgálatot akár fizikai személyek is gyakran vesznek igénybe különféle csomagküldések során. A futárszolgálat összehasonlítás ilyen értelemben kihívást jelenthet, hiszen a tökéletes futárszolgálat kiválasztásában nagyon sok tényezőt figyelembe kell venni.
Cikkünkben a legjobb szolgáltató kiválasztásához szükséges futárszolgálat összehasonlítás fontosabb szempontjait gyűjtöttük össze.
Az első szempont az elérhetőség. Ez talán alapvető elvárásnak tűnhet, azonban a futárszolgálatok iránti igény megnövekedése következtében nagyon komplex rendszer kialakítása szükséges ahhoz, hogy minden megrendelő igényének meg lehessen felelni. Sajnos ezzel nem minden futárszolgálat tud hatékonyan megbirkózni. Sokat segít, ha egy állandó szerződéses viszony esetében, havonta várható csomagküldési akciók meghatározásában gondolkozunk. Ebben az esetben mindkét fél szempontjából tervezhető a tevékenység.
A következő fontos szempont, amit futárszolgálat összehasonlítás esetén figyelembe kell venni, a biztonság. Lényeges, hogy a futárszolgálat, amellyel megállapodást kötünk, pontos információkkal rendelkezzen arra vonatkozóan, hogy mi történik, ha az áru nem érkezik meg az adott helyre, vagy ha megsérül.
A harmadik szempont futárszolgálat összehasonlítás esetén az ár. Itt nagyon fontos körültekintő lenni, hiszen nem minden esetben társul a magas ár minőségi szolgáltatással. Alaposan elemezni kell, hogy egy bizonyos összegért cserébe mit ígér a futárszolgálat.
És végül, de nem utolsó sorban figyelni kell arra, hogy a futárszolgálat helyi, országos, vagy nemzetközi szinten működik. Ezt értelemszerűen a vállalkozás jellege határozza meg. Ha kisebb tartományban szükséges az áruszállítás, hatékonyabb és rugalmasabb lehet egy kisebb helyi cég.