Teljes fertőtlenítést vezet be a MÁV a vasúti és HÉV-szerelvényeken a koronavírus-járvány elleni védekezés részeként - mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Elindult az első emeletes KISS motorvonat a Budapest-Cegléd vonalon.
Homolya Róbert elnök-vezérigazgató szerint úgynevezett záró fertőtlenítést fognak végezni a szerelvényeken, amely baktérium-, vírus- és gombaellenes fertőtlenítést jelent, és amely után minden kórokozó elpusztul a járműveken. Ilyen jellegű fertőtlenítést először a nemzetközi vonalakon alkalmaztak, de ezek száma egyre csökken, így most lehetőség nyílik a belföldi járatok szerelvényeinek teljes fertőtlenítésére is - ismertette.
Hétfőtől a legnagyobb forgalmú - vagyis elsősorban a budapesti elővárosi közlekedésben érintett - járműveken kezdik a teljes fertőtlenítést, de az kiterjed a HÉV-ekre és az alacsonyabb forgalmú vonalak járműveire is. Az intézkedés több száz járművet érint, és a tervek szerint jövő hét végére már folyamatos lesz a járművek ilyen típusú fertőtlenítése.
Homolya Róbert hozzátette: ugyancsak hétfőtől a legnagyobb forgalmú budapesti és vidéki pályaudvarokon, megállóhelyeken az utazóközönségnek is biztosítanak kézfertőtlenítő lehetőséget. Az elnök-vezérigazgató felidézte: korábban már több száz érintésmentes kézfertőtlenítő-adagolót osztottak szét az üzemi területeken, kézfertőtlenítőket, szájmaszkokat, gumikesztyűket osztottak a vírus terjedésének leginkább kitett munkakörökben dolgozóknak - például a jegypénztárosoknak, kalauzoknak. A vasúttársaság a pályaudvarokat, szerelvényeket, üzemi területeket vírusellenes takarítószerekkel takarítja.
Egyébként elindult az első emeletes KISS motorvonat a Budapest-Cegléd vonalon vasárnap, “utasforgalmi próbaüzemben”. tavasztól fokozatosan állnak forgalomba az emeletes motorvonatok a legforgalmasabb hazai vasútvonalakon, a ceglédin és a vácin.
Emlékeztetett arra, hogy a MÁV-Start 2017 áprilisában kötött nyolc évre szóló keretmegállapodást a gyártó Stadler céggel negyven 600 ülőhelyes KISS elővárosi villamos motorvonatra. A negyven motorvonat több mint 200 milliárd forintba került, a vasúttársaság így 24 ezer új ülőhelyet kínálhat az utazóknak. (Fotó: MTI/Mészáros János)