Elindult az első emeletes KISS motorvonat a Budapest-Cegléd vonalon vasárnap utasforgalmi próbaüzemben.
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón azt mondta: 2020 valódi korszakhatárt jelent a vasúti közlekedésben, tavasztól fokozatosan állnak forgalomba az emeletes motorvonatok a legforgalmasabb hazai vasútvonalakon, a ceglédin és a vácin.
Emlékeztetett arra, hogy
a MÁV-Start 2017 áprilisában kötött nyolc évre szóló keretmegállapodást a gyártó Stadler céggel negyven, 600 ülőhelyes KISS elővárosi villamos motorvonatra. A negyven motorvonat több mint 200 milliárd forintba került, a vasúttársaság így 24 ezer új ülőhelyet kínálhat az utazóknak.
Schanda Tamás kiemelte: a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósított a kötött pályás infrastruktúra és járműállomány korszerűsítésére. A 2016 és 2024 közötti időszakban mintegy 1800 milliárd forintot fordítanak a már befejezett, kivitelezés alatt álló vagy előkészületben lévő vasúti beruházásokra.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kiemelt törekvése a közösségi közlekedés és különösen az annak gerincét adó környezetkímélő vasút versenyképességének erősítése az egyéni megoldásokkal szemben - hangsúlyozta az ITM államtitkára.
Hozzátette, a fejlesztések fontos célterülete a Budapest elővárosi forgalom, ahol a vasutat évente mintegy 60 millióan választják, a MÁV-Start belföldi fizető utasainak több mint fele a fővárosi agglomerációban közlekedik.
Az átfogó korszerűsítések eredménye az utasszám növekedésében is meglátszik, a motorvonatokkal kiszolgált egyes elővárosi szakaszokon kimagasló, 20 százalék feletti az utasszám emelkedése. A vasúti járműállomány folyamatos fejlesztésének köszönhetően 2022 végétől a Budapest elővárosi forgalomban mindenütt korszerű motorvonatok szállítják majd az utasokat - mondta Schanda Tamás.