Szakemberek szerint a legtöbb vállalat inkább a manuális mechanizmusok mellett dönt, amelyekkel nagyobb valószínűséggel tudnak emberi hibákat generálni, mintsem, hogy az automatizált biztonsági végrehajtási mechanizmusok és alkalmazás-programozási felületek (API) mellett szavaznának, amelyekkel az informatikai csapat gyorsan tudná elvégezni az új szoftverek integrálását. De mit tehet egy szervezet, ha gyors ütemben szeretné modernizálni infrastruktúráját, és minek köszönhetően vált kulcsfontosságúvá a felhasználói élmény?
Balogh Zsolt, a Liferay közép- és kelet-európai régiójának vezetője szerint a legfontosabb, hogy a vállalat különböző szintjein lévő személyek egyaránt megértsék a technológiát, mint a blackjack stratégiákat, tehát érdemes a döntéshozó vezetőket is kiképezni az aktuális technológiai megoldásokból, számukra is biztosítani az informatikai tudásmegosztást. De legalább ennyire fontos, hogy használjuk a saját erőforrásainkat, és egyfajta együttműködő légkört alakítsunk ki például az informatikai és üzleti osztályok között, hiszen a csapatmunka során több tapasztalat és humánerőforrás vethető be. Továbbá érdemes modulárisan építkezni, hogy az integráció rugalmasan történhessen meg.
Tartsuk meg a legjobb szakembereinket!
Ha a bankszektorra gondolunk, egyre többször talákozhatunk a hírrel, mely szerint egy hitelintézet új toborzási munkafolyamatot hozott létre. Talán arról is hallottunk, hogy a HR csapat a megszerzett készségek elemzésére kialakított Dreyfus-modellt (az oktatás és az operációkutatás területén alkalmazott modell) használta fel. Nem csoda, hiszen a módszer hatékonyságát az amerikai McKinsey tanácsadó cég kutatása is alátámasztja, amely szerint egy szakértő fejlesztő nyolcszor olyan produktív, mint egy kezdő. Ha mindezt figyelembe vesszük, érdemes egy olyan egyvelegre összpontosítani, ahol együttesen van jelen a DevSecOps gyakorlat, tehát a szoftverfejlesztés, az operációs rendszerek, a biztonság, az üzletmenet-folytonosság, a szoftver minőség, illetve a tehetséges szakemberek, az automatizált munkafolyamatok egységessége. Toborzás során tehát alakítsunk ki olyan programokat, amelyek a legjobb szakemberek fejlesztésére épül.
Elsődleges a felhasználói élmény
A felhasználói élmény-szolgáltatás a digitális transzformációnak köszönhetően majd minden szektor szempontjából kulcsfontosságú tényezővé vált. A felhasználók digitális élmény-gazdaságban élnek, aminek köszönhetően az “élményhalmazból” kinyert adatok kincset érnek a vállalatoknak. Azonban ezek megszerzéséhez versenyezniük kell a vásárlók figyelemért, valamint az idejéért. Ezért válik egyre fontosabbá, hogy nagyobb hangsúly helyeződjön a felhasználói vagy vásárlói élmények fejlesztésére. Ahhoz pedig, hogy egy vállalat digitális platformja képes legyen maradandó élményeket okozni az ügyfelei számára, a szervezet részlegei közötti csapatmunkára van szükség. Biztosítani kell a megfelelő az alkalmazási környezetet a vásárlói élmények felépítéséhez, de át kell gondolni a felhasználói élmények fejlesztésének módszertanát is. Ezeknek az elemeknek az együttesével lehet maradandó emlékeket szolgáltatni. Egyre inkább csak azok a vállalatok lehetnek versenyképesek, amelyek kihasználják az élményplatformok kínálta lehetőségeket, a fejlesztéseket saját erőforrásból és átgondolt stratégia mentén oldják meg. Korábbi cikkünk az online vásárlásról az alábbi linken olvasható.