A webshopok üzemeltetése nagy odafigyelést kíván, hiszen egyetlen megrendelés sem maradhat ki, a vevő várja a megrendelt terméket abban az esetben is, ha átutalással fizet. Amennyiben kezd megnőni a webáruház forgalma, akkor a feladatok száma is növekszik, valamint egyre több hiba is becsúszhat a folyamatba.
Annak érdekében, hogy ezt a problémát ne kelljen még több munkaerő felvételével – ezáltal a költségek jelentős növelésével – megoldani, célszerű elgondolkodni egy ügyviteli rendszer beszerzésén.
Mit tudnak ezek az ügyviteli rendszerek?
Érdemes tudni azt, hogy a Tharanis ERP speciálisan webshopokra jött létre, ezáltal rendkívüli módon megkönnyíti az online kereskedők dolgát. Az ERP vállalatirányítási rendszer lényege, hogy a vállalkozások automatizálni tudják az üzleti folyamataikat. Ez egy olyan megoldást nyújt a számukra, amelynek következtében a cég erőforrásai maximálisan kihasználhatóvá válnak.
Az ügyviteli rendszerek megkönnyítik a különböző feladatok elvégzését, segítik a megrendelések kezelését, a hibamentes összeállítását, a számlázási és pénzügyi folyamatokat, és más speciális funkciókkal is rendelkeznek. Bevezetésükkel csökken a munkaerő leterheltsége, emellett azonban mégis nő a munka hatékonysága.
A megrendelések beérkezése
Az ügyviteli rendszerek alkalmasak arra, hogy a többféle platformról beérkező megrendeléseket is kezelni tudják, sőt arra is, hogy pontos kiszedési jegyzéket készítsenek az adott megrendelésről, így a csomag összeállítását gyorsan el lehet végezni. Nem kell keresgélni az adott cikket, hanem a pontos megjelenésével és polcszámával könnyen megtalálható.
A számlázás és adott esetben a díjbekérő kiállítása is automatizálható, NAV jelentés, utánvétkezelés, beszerzés, mind olyan funkció, ami megkönnyíti a vállalkozás dolgát és időt spórol.
Mit nyújt a banki modul?
Tudjuk, hogy az átutalásos fizetési mód esetén mennyi nehézséget jelent a bankszámlára beérkező összegek figyelése, azonosítása, kezelése. Az ERP rendszer beépített banki modulja ezen a problémán segít. Ez a modul képes arra, hogy figyelje a beérkező banki utalásokat és azokat azonnal feldolgozza.
A pénz beérkezésekor vagy automatikus kiegyenlítés történik, vagy a rendszer előlegszámlát generál. Az ERP rendszer alkalmas arra, hogy a számlák kiegyenlítését automatikusan végezze, mindenféle emberi beavatkozás nélkül. A különböző bankokkal a felhasználó néhány perc alatt összeköti a rendszert, innentől kezdve pedig a banki modul folyamatosan, naponta négyszer leellenőrzi az utalásokat.
A bejövő utalások azonosítása
Az ERP banki modulja azonosít minden utalást és azt hozzákapcsolja a megfelelő megrendeléshez, így máris szállítható státuszúvá válik az adott megrendelés. A banki modul beszerzése mindenképpen hasznos, főleg akkor, ha sok átutalás érkezik a céghez a vásárlók részéről.
Az ERP rendszer sokkal hatékonyabbá teszi a webáruház működését, a folyamatok gördülékennyé válnak, a megrendelők elégedettsége pedig növekszik.