Azt gondolnánk, hogy a közművek átírását kizárólag az új szerződő kezdeményezheti, pedig online ügyintézés keretében erre a régi szerződő is jogosult.
Az átírás kezdeményezése régi szerződőként opció az OnlineKozmu közművek átírása céljából létrehozott virtuális felületen akkor választandó, ha Ön régi szerződőként jár el, saját nevében módosítva a szolgáltatói szerződéseket.
Mikor kezdeményezheti?
A közműszerződések átírására a leggyakoribban előforduló adás-vételen kívül számos egyéb okból is sor kerülhet. Ilyen helyzet lehet az öröklés is, amikor az örökhagyó elhalálozásának következtében, a hagyatéki tárgyalás lezárulta után változás áll be az ingatlan tulajdonosi szerkezetében, ami a közműszolgáltatások igénybevételére is hatással van, magyarán természetszerűen változik a szolgáltatás igénybevevője.
Ez az az eset, amikor a régi szerződő nem tud eljárni, de ezenkívül, ajándékozás, bérbeadás, használati jog átengedése esetében könnyen elképzelhető, hogy a közművek átírása ügyében ő járjon el. Az ügyintézés során, legyen bárki is az átírás kezdeményezője, a jogcímet fel kell tüntetni.
Az ügyintézés menete
Az ügyintézés menete két lépcsős. Az első lépcsőben, mint fentebb említettük, meg kell jelölni a jogcímet, emellett pedig meg kell adni teljes pontossággal az átírással érintett ingatlan címét, illetve a bejelentő, tehát jelen esetben a régi szerződő adatait. Ez az első rész a számlázási adatok megadása után a fizetéssel zárul, mely történhet átutalással vagy bankkártyás online fizetéssel, természetesen a kártyaadatok biztonságos kezelése mellett.
A sikeres fizetést követően az oldal emailt küld, melyben újabb információk megadását kéri.
Itt már – a régi szerződő mellett – az új szerződő adatait is meg kell adni, illetve más adatkérésre is sor kerülhet az érintett közműszolgáltatók igényeinek függvényében.
MIlyen csatolmányokat kell készíteni?
Természetesen az ügyintézéshez bizonyos dokumentumokat is csatolni kell. A jogcímet keletkeztető (adás-vételi, öröklési, ajándékozási) szerződést első körben nem, viszont meglétéről nyilatkozni kell, és ha valamelyik szolgáltató igényli akkor ezt is köteles az átírás kezdeményezője megadott határidőre prezentálni.
Az egyéb dokumentumok tekintetében érdemes az oldalról letölthető formanyomtatványokat sablonként használni, így biztosítandó, hogy azokon minden fontos adat szerepeljen és semmiképpen se kerüljön sor kellemetlen plusz köröket jelentő hiánypótlási eljárásra.
Az új szerződő minden esetben meg kell hatalmazza az OnlineKozmu-t, hogy nevében közműátírást végző ügyintézőként eljárjon.
A régi szerződőnek le kell mondania nyilatkozatban a szolgáltatásokról, amennyiben pedig ő az eljárás kezdeményezője, az új szerzőtől meghatalmazásra lesz szükség, melyet szintén feltétlenül csatolni kell.
Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, a folyamat gyorsan és zökkenőmentesen véghezvihető az interneten keresztül, sorban állás nélkül.