A mai digitális világban folyamatosan újabb és újabb online marketingeszközök kerülnek a porondra. Bár sokan lebecsülik, vagy úgy gondolják túllépett már rajta a kor, az e-mail marketingnek mégis töretlen a hatékonysága. Kommunikációs területen és értékesítésben is kiválóan működik.
Ha eddig még nem használtad, vagy tudatosabban szeretnéd alkalmazni, a Prioris e-mail marketing terén a segítségedre lehet. Nemcsak értékes ügyfélkapcsolatokat építhetsz vele, hanem még a bevételed is növelheted.
Mire és miért jó az e-mail marketing?
Az e-mail marketing nem más, mint célzott üzenetek, értékes tartalmak eljuttatása a felhasználókhoz, különböző üzleti célok megvalósítása érdekében. Segítségével személyes üzeneteket tudsz küldeni a célcsoportodnak, ezáltal növelheted a konverziókat.
Hogyan lehet személyre szabott egy e-mail üzenet?
Mielőtt e-mail kampányba kezdesz, célszerű elemezni a korábbi vásárlási előzményeket. Ezek alapján ki lehet szűrni a felhasználók érdeklődési körét, a megvásárolt termékek árkategóriáját vagy akár a szállítási, fizetési módokat is. Ennek fényében meghatározott termékkörhöz kapcsolódó ajánlatokat tudsz kiküldeni.
Sőt, ha igazán profin szeretnéd csinálni, szólítsd nevén az ügyfeleket! A perszonalizálással még közvetlenebb hangvételt tudsz elérni. Mivel így gyakorlatilag személyre szabod az üzeneted, a vásárlók is elégedettebbek lesznek: növeled az elköteleződésüket, sőt, újakat is be tudsz vonzani.
Törekedj a kreatív, minimalista dizájnra!
Nagyobb eléréseket és átkattintásokat akkor tudsz generálni, ha az e-mail tartalma mellett a dizájn is figyelemfelkeltő. Fontos, hogy használd a vállalati arculati elemeket, ugyanakkor legyen letisztult, áttekinthető a megjelenés. Alkalmazz egyszerű színeket, nagyobb betűket! Lényeges a reszponzivitás, az, hogy minden platformon tökéletesen töltődjön be az e-mail.
Ne maradjon el a CTA!
A Call-to-action gombbal cselekvésre tudod ösztönözni a felhasználókat. Ez lehet például egy blogcikk elolvasása, weboldalkattintás vagy akár vásárlás is. Az sem mindegy, hogy hol helyezed el. Alkosson koherens egészet az e-mail tartalmával! Ha jól használod, javulni fog a felhasználói élmény, és hatékonyabb lesz a hírleveled.
Ha a fenti javaslatokat, szempontokat betartod, sokat javíthatsz az e-mail marketinged eredményességén. Ami fontos még: se sok levél, se kevés kiküldése nem éri el a célját. Kontraproduktívvá válhat, ha a folyamatosan bombázod a felhasználókat. Ha pedig csak néhány alkalommal küldesz nekik tartalmakat, elveszítheted őket. Lényeges, hogy megtaláld az arany középutat! Kommunikálj rendszeresen! Heti vagy kétheti hírlevél pont elegendő ahhoz, hogy releváns tartalmakkal elérd a célcsoportod.