Felnőttként gyakran előfordul, hogy elgondolkodunk, jól választottunk-e magunknak szakmát. Sokan azt gondolják, hogy az irodai munkavégzés a legkönnyebb, ezért ebben az irányban indulnak el, ha váltani szeretnének.
De vajon tényleg egyszerűbbek itt a feladatok, mint máshol? És egyáltalán: milyen végzettséggel, képességekkel lehet betölteni egy adminisztratív feladatokkal járó munkakört? Cikkünkben erre keressük a választ.
Állást találni nem nehéz
Adminisztrator, irodai állások a PecsAllas.hu weblapon is elérhetőek, igen sok helyen keresnek például ügyintézőt, irodavezetőt, titkárnőt és hasonló pozícióra embereket. De mielőtt jelentkeznénk, érdemes átolvasni, mik a munkáltató elvárásai.
Nem minden cégnél lesz elég ugyanis, ha értünk a Wordhöz és az Excelhez, van, ahol további ismereteket is kérnek! Például ahol jövedéki ügyintézőt keresnek, ott biztosan nem árt, ha van a jelentkezőnek papírja erről a szakmáról.
Ha úgy gondoljuk, hogy állást váltanánk, és tanulnunk kellene még egy-két dolgot, akkor sincs baj: manapság már nagyon sok felnőttképző intézmény van az országban – ők pedig rendszeresen indítanak tanfolyamokat is. Ezek többségében munka mellett is végezhetőek – vagy azért, mert online tartják meg az órákat, vagy azért, mert hétvégi képzési napokat adnak meg.
Látható tehát, hogy mind az álláskeresés, mind a tanulás mehet gördülékenyen, valójában csak azt kell átgondolni: alkalmasak lennénk-e a munkára?
Milyen képességekkel rendelkezik egy irodai ügyintéző?
Azok, akik egy irodában szeretnének elhelyezkedni, bizonyára jól tűrik a szabályozott kereteket: kötött időpontban van ugyanis a munkavégzés, a kreativitásnak nem sok szerep jut, általában a vezető utasításait kell végrehajtani.
Így, aki inkább a maga feje után szokott menni, lehet, hogy jobban teszi, ha másféle állást keres, akár egyéni vállalkozóként is dolgozhat. Aki viszont a 8-16-ig tartó munkaidőt választja, abban is biztos lehet, hogy a fizetés is rendszeresen érkezik majd a számlára.
Az irodai dolgozók többsége biztonságra törekszik, nehezen mozdítható ki a komfortzónából. Ugyanakkor azt nem állíthatjuk, hogy introvertáltak is, hiszen a legtöbb esetben szükséges az emberekkel való kommunikáció.
Ha például ügyfélszolgálati munkát lát el valaki, annak biztosan nyitottnak kell lennie, és persze empatikusnak is. De egy átlagos adminisztrátornak is be kell illeszkednie az irodai csapatba, együtt kell működnie a többi munkatárssal. Fontos lehet még a munkakörben a precizitás és a lényeglátás, de a vezetők többsége díjazza azt is, ha valaki képes az önálló munkavégzésre.
Mit tegyünk, ha megtetszik valamelyik állás?
Akár a PécsÁllás, akár más portál oldalán keresgélünk irodai munkát, és megtetszik egy hirdetés: cselekedjünk. Legyen egy jó önéletrajzunk és motivációs levelünk: természetesen mindkét dokumentumnak tökéletesnek kell lennie, hiszen ez lesz a belépőnk!
Járjunk utána, milyen képzettséget kérnek, és szerezzük meg a hiányzó tudást – akár egy tanfolyam keretében!