Gyakorlatilag ezt fogalmazták meg az előző testületi ülésen Abony város vezetői, amikor a Főtér projekt kapcsán a városmarketing stratégiát tárgyalták. Az elkészített anyagot jóváhagyták ugyan, de mindenki tudta, hogy ezt bővíteni kell még. Legyünk a szelek városa!- viccelődtek rajta vezetőink, de Magyar Gábor egyenesen úgy fogalmazott, hogy „ Ne a közember döntse már el, hogy mit szeretne! „- amikor a marketing célok és elemek összeállítása került szóba. Íme, a testületi ülés vitájának részletei:
Fekete Tibor szerint konkrét és reális célokat kellene megfogalmazni, ehhez kell a marketinget hozzárendelni. Ekkor tud Abony a mostani állapotból kilépni. Romhányiné Dr. Balogh Edit polgármester idézett az elkészült tanulmányból és kiderült, hogy az országos image inkább pozitív, viszont a kistérségi és helyi megítélésünk ennél jóval árnyaltabb. Ennek fő gyökere a közbiztonság és a munkahelyek hiánya. „ A pozitív értékek, így a civil és sport szervezetek által végzett munka nem kapnak kellő hangsúlyt. Az értékeink nem megfelelően kommunikáltak a médiában, ehhez egy összefogó hátteret kéne megteremteni. Ha ebben nem lesz előrelépés, az erőteljesen kihat a gazdaságra is és a város eladhatósága romlik. „- szólt a város első asszonya.
Dr. Egedy Zsolt elmondta, hogy helyben a problémák felerősödnek, ez természetes, hiszen a szereplők jobban ismerik egymást. Szerinte nagy probléma a rossz közbiztonság és ez az egész országra jellemző, nem csak Abonyra. „ A jobbikos anyag, melyet az egyik országgyűlési képviselő a kékvércse telepünkkel kapcsolatban az Országgyűlésben elmondott, hemzseg a tévedésektől. Jó lenne, ha előtte tájékozódnának azok, akik ellátták a képviselőt anyaggal. Ez ugyanis a tények kifordítása volt. A helyi kulturális élet igenis propagálva van. Sok a rendezvényünk. Jogos kritika éri a helyi kulturális értékeinket, műemlékeinket. Jó lenne, ha a hivatalon belül foglalkoznának a marketinggel. Legalább az országos ingyenes portálokra el kéne juttatni a város anyagait. A városmarketing stratégiának nem csak a Mészáros vendéglőről, Szabadidőparkról, a Sej, Nagyabonyban dalról kéne szólnia. Új reklámhordozót kell találni! „- mondta Dr. Egedy Zsolt
Balogh Edit elmondta, hogy egyet ért Habony István azon ötletével, hogy lehetnénk Szolnok elővárosa, egy olyan település, ahol jó a közbiztonság, egy nyugodt kisváros, ahova jó hazajárni. „ A kultúrán kívül más szlogenünk is lehetne, az alternatív energia, bioenergia vagy a mezőgazdasági termelés. Dr. Magyar Gábor kapott ezek után szót és elmondta, hogy az előző felszólalásokban túl sok volt a „ lehet „ szó. Őt első sorban az érdekelné, hogy mi lesz és nem az, ami lehetne. Kissé gúnyosan folytatta hozzászólását: „ Lehetnénk akár a szél vagy a parlagfű fővárosa is! „ Szerinte ideje lenne konkrétan tervezni, szakértők bevonásával. Elmondta, hogy a meglévő értékek köré kell a nimbuszokat építeni és Magyar Gábor szerette volna, ha létrejön egy bizottság, mely a konkrét városmarketinget kidolgozza. Ebben ő is szeretett volna részt venni. Végül képviselő társai ezt azonban nem szavazták meg. Fekete Tibor egy felmérésre utalt, mely konkrétan tartalmazza Abony város erősségeit, lehetőségeit, gyengeségeit és szerinte ezt kellene alapnak tekinteni. Valamint a Mészáros vendéglő, a Parkerdő és a gasztronómia, valamint a rendezvények köré kell a marketinget kitalálni. „ A Pünkösdölő, a Kinizsi Birtok főszakácsa címért folyó versengés látogatók ezreit vonzotta, nagy kár volt ezt megszakítani.
Parti Mihály alpolgármester szerint nem a képviselő testület kizárólagos dolga lenne, hogy a marketinget kidolgozza, mert szerinte meg kell hallgatni a lakosságot, mert a legegyszerűbb embereknek is lehet remek ötlete. Szerette volna, ha a városmarketing koncepció felkerül a település honlapjaira, ahol lehet róla vitatkozni és ötleteket mellé tenni. Magyar Gábor ezt nem tartotta jó ötletnek, szerinte a képviselőknek kell meghatároznia a marketing célokat, nem a lakosságnak. „ Ne a közember döntse már el, hogy mit szeretne! „- mondta és helyette szakemberekkel kibővített bizottság létrehozását sürgette. Habony István kikérte magának, hogy szapulják egyesek a bizottsági munkát. Kifejtette, hogy ők sokat tettek a rendezvényekért és kiadványok is készültek Abonyról. Kiemelte Mészáros István tevékenységét és szerinte a mozaikot csak össze kell rakni. Badarságnak nevezte a felvetést, mely szerint a „ szelek városa leszünk-e „. Habony sajnálta, hogy a „ történelem vihara „ elmosta az Incselkedő lakodalmast és a Mészáros István által szervezett rendezvényeket. „ Igenis vannak a civileknek nagyon jó javaslataik! Ha megkapjuk, beépítjük ezeket is ! „-állt a lakosság pártjára Habony.
LŐVE
Hamarosan megosztjuk Önökkel azt városmarketing anyagot, melyet eddig készítettek. A MiAbonyunk a tabuk nélküli honlap, ezért lehetőséget adunk majd az ezzel kapcsolatos vitára.