veroniq - 2011.06.23. 16:56:33
Kommentek
Truckman -
2011.06.30. 11:27:00
..vetted ki a szót Keti!
ketila -
2011.06.30. 10:00:21
itt szakmai dolgokról vitatkoztok a kábeleket ugyanúgy ellopják.
Sajnos ezek a barmok azt sem nézik hogy az a kábel egy vékony jelzőkábel (mellyel több a vesződség mint a nyereség) vagy egy vastagabb nagyáramú.
ellike51 -
2011.06.30. 01:09:26
írok, Tündike.
Jó a megjegyzésed és biztos vagyok benne, hogy már találkoztam Vele is szolgálat közben évekkel korábban. Bizonyára észrevetted elismerem, ha tévedtem, de ragaszkodom az általam biztosnak tudott dolgokhoz.
Nem hinném, hogy megbántottam volna; sőt inkább utánanézve a dolgoknak mások előtt is tisztába tettem szakmai félreértéseinket, ezáltal talán bölcsebbek lettek a "kívülállók" is.
pjt -
2011.06.26. 20:47:32
Az Istvánok ha találkoznak...
ellike51 -
2011.06.26. 19:45:06
az ominózus fázishatárral kapcsolatban ma megtudtam, hogy valóban megy az említett állomásközben kábelcsatornában ilyen vezeték a Szolnok és Abony közötti fázishatárhoz.
A FIGURA7878 által felvázolt eseményt ilyen módon nincs értelme vitatnom.
Az én állításom is igaz, hogy a fázishatár Abony és Szolnok között a korábban említett helyen van. Ez egy gyengeáramú kábel, mely Ceglédről vezet az Abony - Szolnok közötti fázishatárhoz, nagyon ritkán, elsősorban üzemzavar illetve esedékes karbantartás alkalmával használja a Ceglédi Alállomás; távvezérléssel tudja kapcsolni a fázishatár szakaszolóit.
A témát részemről befejezettnek tekintem.
ellike51 -
2011.06.26. 15:41:31
nem erre gondoltam.
A felvezető hírben Abony - Cegléd közötti kábellopásról volt szó, emiatt késtek a vonatok.
Hozzáfűzted kommentedben, hogy "de még a fázishatár kábelét is". Elismerem,hogy nem az általad megnevezett kábelre gondoltam, mert ott "csak" szakaszolók vannak, Te pedig fázishatárt említesz.
Fázishatár nincs Cegléd felé, csak Szolnok felé a (ha jól emlékszem) 936-os szelvényben, az egykori Paládicspuszta mh-től 600 m-re Abony felé. Nem üzemi kapcsolóra gondoltál? De ne merüljünk bele, ne égesssük magunkat a többi olvasó előtt. Javaslom, beszéljük meg inkább privát. Címem Feri és Veronika megadja, de egy hétig valszeg nem leszek gép közelbe (ha csak nincs wi-fi).
Üdv: ellike51
FIGURA7878 -
2011.06.26. 07:26:58
A fázishatár kábelébe gyengeáramú van mivel az a motoros szakaszolók távvezérlésre szolgál.Te mire gondoltál ha szabad tudnom.
ellike51 -
2011.06.24. 10:39:52
és erre merik rámondani, hogy megélhetési bűnözés? Szerintem még börtönt se érdemelne. Kéz levágást! (Nézd meg mit kapott Cosma gyilkosa, életfogytig ellátva élelemmel, kényelemmel a mi pénzünkön.)
Szerintem radikális változás kellene a magyar jogrendben, igenis vissza kellene állítani a halálbüntetést.
Ezzel párhuzamosan a büntetési tételeken is - és komfortján - is változtatni kellene negatív irányba. Ne legyen már "megérni" bűnözni a biztos összkomfortos élet reményében, mert ezek a bűnözők jobb sorsban élnek a börtönökben, mint otthon. (lásd Szögi gyilkosa)
Szerintem nem lesz itt rend ebben az országban amíg ez így megy!
A vasutat bíráló egyéb megjegyzéseid pedig jogosak (kaller eset is). Tudod mennyit utaztam úgy általában kellemetlenségekkel szerte Európában? A legtöbb kellemetlenség itt ért a MÁV vonalain. Még olyan is volt, hogy egy hatnapos szép ukrán vonatos körutazásból hazaérve - ahol minden tervezett vonat összejött - hazaútban Záhonyba megérkeztünk és láttuk, hogy a tervezett vonatunk elmegy előlünk... Nem véletlen, hogy külön Fórum van az Index-en MÁV Panaszkönyv néven és ha beleolvasnál...
Sajnos legtöbb beíró hozzászólónak igaza van, (kábellopástól függetlenül).
Süllő -
2011.06.24. 10:03:55
Imádom a vasutat. Az alábbi pár sor nem tudja átadni azt a kiszolgáltatottságot, amit a naponta ingázóknak sűrűn megv kell élniük. De mi is történt?
A nyár beköszöntével ismét jár a Keszthely Záhony közti német import szerelvény. Tiszta, baromi gyors, szóval ritkaság ezen a vonalon, szeretem. Tegnapelőtt is ezzel kívánta hazajönni, amely normál esetben 17.41-kor indul a Kökiről, de az internet szerint összeszedett 23 perc késést, így 18 óra után várható az indulása. A Határ út és a Köki közötti metrópótló busszal való járás csak a hab a tortán, de ez most nem téma. Hamarosan a hangosbemondó közölte, hogy a keszthelyi gyors 30 percet késik. tíz perc után közölte: 40 percet késik. Ezután már nem közölt, csak nem jött... :) Kb 50 perc késéssel megérkezett a vonat, felszálltunk és vártunk. Vártunk. Nem indult. A kaller szólt, hogy a mozdony megmakkant, tehát szálljunk le... Mondom semmi gond mindjárt itt a fél hetes gyors. Nem volt igazam. Újabb negyedóra elteltével megjött egy zónázó, muszáj volt felszállni. Nosza. A peronon ezidáig egy szolnoki párral beszélgettem, biciklivel jöttek a Balatonról, mentek haza. At utolsó vagonba segítettem feltenni a drótszamarakat, a hölgy a csomagokkal lennt várt a peronon. Erre az idióta kalauz elindítja a vonatot. Automata ajtó becsuk, a pasi ordít, hogy állítsák meg, a sok birka meg csak bámul. No ilyen sem volt még, átfutottam a vagonon és berántottam a vészféket. durrant egy hatalmasat, és szökött a levegő - király volt... a vonat megált úgy 100 méter után, így felszállhatott utánunk szaladva a szolnoki menyecske is a csomagokkal. Jött a kaller, közösen megdicsértük elmés tettét. Az sem esett ki a száján, hogy elnézést, vagy bakfitty... Végre elindultunk, természetesen hazáig kétszer félretettek minket, mert két gyors is megelőzött minket, így heppienddel sikeresen hazaértem 20.45-re.
Tegnap már nem mertem ezt megkockáztatni így a fél ötöst céloztam meg hazafele. Hipphipphurrá időben elindul, menetel a gőzös hazafele. Albertirsáig... Mi a rák van már megint? Természetesen kábellopás. Gondolhattuk volna, hiszen az elmúlt két hétben nem volt... Előttünk tenger vonat, a hangosbemondó biztat: határozatlan ideig nem indul....
Nem folytatom, csak még egy mondat. Még ma reggelre sem javult a helyzet, a 7.15-kor egy másfél órás késéssel induló szerelvénnyel battyogtam fel Pestre. Hihetetlen, és felfoghatatlan.
Véleményem szerint aki a jelzőkábelt ellopja, az sokezer ember életét veszélyezteti. Tárgyalás nélkül dugnám fegyházba 10 évre azonnal, mellékbüntetésként kézlevágással. Ezek a tetves férgek, akik pár ezer forintért megkeserítik a dolgozók napi életét nem érdemelnek mást. Vissza a csendőrséget!
Üdv
ellike51 -
2011.06.24. 09:28:05
tudjátok? A szakszolgálat szigetelt vezetékei vannak a sínek mellett, a váltók, jelzők, sorompók, térközjelzőkkel kapcsolatban, amik megléte szükséges a közlekedés biztosnságos lebonyolításához. Tömören ennyi talán elég lesz. Ezeket a lopott szigetelt kábeleket szokták előszeretettel égetni az égetnivaló tolvajok.
De hogymég a fázishatárét is ellopják? Ezt már kétlem, hogy élve megúszná az illető.
ellike51 -
2011.06.24. 09:11:25
összevonásából alkotott vasutasberkekben használt kifejezés, jelentése: biztosító berendezés.
ketila -
2011.06.24. 09:05:54
Látod Te sem tudhatsz mindent!
Ne törődj vele Én sem tudom!
Truckman -
2011.06.24. 07:43:29
..."bizbere"?
FIGURA7878 -
2011.06.23. 20:19:16
csak a bizberét vitték el de még a fázishatár kábelét is.
Truckman -
2011.06.23. 19:17:23
PéJéTé már leírta mit akartam.
TIPP a kétségbesesetten telefonáló Olvasónak:
JÁRJ AUTÓVAL!
veroniq -
2011.06.23. 17:35:27
Így van Tündi! Olvasónk kétségbeesetten telefonált, ül az állomáson Cegléden és vár! LŐVE
pjt -
2011.06.23. 17:24:48
Mivel semmi szokatlan és újszerű nincs benne. Vera pont arra gondoltam én is, hogy menetrendszerűvé vált a kábellopás, lehet a MÁV is így kommunikálja majd a jövőben? :)
Kitartást a munkából haza igyekvőknek! Ebben a hőségben gondolom méginkább ingerli ez az érintetteket.
veroniq -
2011.06.23. 17:17:40
Nem Abony közigazgatási területén történt a " menetrendszerű " kábellopás, hanem a Kecskéscsárdai részen, Cegléd térségében. Mondta el lapunknak Pintér Gábor őrsparancsnok, alezredes. LŐVE
Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények